Sigarenplatform

Het is momenteel 16 Apr 2024, 19:25

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 10:01 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
WD1979 schreefColon
Ja maar zo veel voor een blend?


Het is niet zomaar een blend natuurlijk.
Hij is erg lekker en daarnaast zeer bijzonder.

WD1979 schreefColon
Persoonlijk had ik eerder een single malt gekocht voor dat geld.


Ja maar vergeet niet dat een single malt whisky bestaat uit whisky's afkomstig van één distilleerderij en dat wil niet zeggen uit één vat of van één jaar, net zoals deze Jameson.
Dus ook een single malt kan een blend zijn alleen staat het niet op de fles. Het jaartal wat dan wel op de fles komt is van de jongste whisky welke in deze fles terecht is gekomen, dus in een 12 jaar oude ....... kan ook nog een restantje 18, 25 of zelfs 30 Y in zitten. Wel ouder dan op de fles staat maar ook dat is een blend :wink:

En daarnaast heb je veel meer juweeltjes, soms goedkoper, wat ook echte blends zijn. Denk aan Talisker North 57°, Ardbeg Supernova, Midleton Very Rare...........

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 10:23 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Jan 2009, 17:08
BerichtenCOLON 658
WoonplaatsCOLON The Underworld
Ray schreefColon

Ja maar vergeet niet dat een single malt whisky bestaat uit whisky's afkomstig van één distilleerderij en dat wil niet zeggen uit één vat of van één jaar, net zoals deze Jameson.
Dus ook een single malt kan een blend zijn alleen staat het niet op de fles. Het jaartal wat dan wel op de fles komt is van de jongste whisky welke in deze fles terecht is gekomen, dus in een 12 jaar oude ....... kan ook nog een restantje 18, 25 of zelfs 30 Y in zitten. Wel ouder dan op de fles staat maar ook dat is een blend :wink:

En daarnaast heb je veel meer juweeltjes, soms goedkoper, wat ook echte blends zijn. Denk aan Talisker North 57°, Ardbeg Supernova, Midleton Very Rare...........



Niet als je kiest voor een Single Cask maar dat ter zijde.

Als die Jameson uit de zelvde destilerij komt warom draagt hij dan niet de naam single malt heeft en met betreking op de leeftijd vraag ik me af waarom hij niet een 20 y old lable of zo iets draagd....

Is dat omdat er een non barley whisky in zit en misschien iets wat nog geen jaar oud is....?? Ik heb dan al gouw het gevoel dat het zich mooier voor doet dan het eigenlijk is....

_________________
CitaatColon
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle.
Then I realised God doesn’t work that way, so I stole
one and prayed for forgiveness

- Emo Philips


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 10:34 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
WD1979 schreefColon
Niet als je kiest voor een Single Cask maar dat ter zijde.


Ja dat is wat anders. Ook een PURE single malt, maar dat is ook weer wat anders, ook dat ter zijde.

WD1979 schreefColon
.....en misschien iets wat nog geen jaar oud is....?? Ik heb dan al gouw het gevoel dat het zich mooier voor doet dan het eigenlijk is....


Ja zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Weet jij zeker dan dat er in een Port Ellen alleen maar Port Ellen in zit. De distilleerderij bestaat immers niet meer sinds 1983 dus wie zegt dat dit allemaal klopt................je moet het maar geloven denk ik.

En waarom er geen single malt op staat. Het verhaal zegt dat er ook whiskey uit de oude distilleerderij in zit, de distilleerderij uit Bow Street Dublin, en ook dat moet je maar geloven.

Daarnaast vind ik het een juweeltje en zeker de prijs waard waar ik hem voor gekocht heb, en dat is niet de prijs welke je op het net tegen komt, verre van dat zelfs :wink:

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 10:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ah joh, hier staat toch ook een jaartal op. twee zelfs. 1780 en 2007 :-D.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:02 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Dec 2009, 14:54
BerichtenCOLON 110
WoonplaatsCOLON Uitgeest
@ WD1979

Ik snap je punt niet helemaal. Laat hem ( iedereen trouwens ) lekker genieten, ipv iets te willen bewijzen, corrigeren of te betwijfelen. Hij gaat hem heus niet terugsturen ;)

Er zijn zat Single Malts die ook niet te zuipen zijn...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Mijn overtuiging is dat er geen slechte whisky's in schotland worden gemaakt ;-). Ik kom ze althans nooit tegen :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Cohiba schreefColon
Mijn overtuiging is dat er geen slechte whisky's in schotland worden gemaakt ;-). Ik kom ze althans nooit tegen :mrgreen:


You is just a alchoholic :mrgreen:
(just kidding)

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:39 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Micheltn schreefColon
@ WD1979

Ik snap je punt niet helemaal. Laat hem ( iedereen trouwens ) lekker genieten, ipv iets te willen bewijzen, corrigeren of te betwijfelen. Hij gaat hem heus niet terugsturen ;)

Er zijn zat Single Malts die ook niet te zuipen zijn...


je mag Ray zeggen hoor i.p.v. hij :mrgreen:

En inderdaad, ik zal er van gaan genieten, doe ik nu al als ik langs de kast loop waar hij staat naast mijn 2 andere bijzondere Jameson's :wink:

Cohiba schreefColon
Mijn overtuiging is dat er geen slechte whisky's in schotland worden gemaakt ;-). Ik kom ze althans nooit tegen :mrgreen:


Slecht niet, alhoewel Grant's, vat 69, Mansion House.............
Maar het kan je smaak niet zijn maar dan is het nog niet slecht.

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:51 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Jan 2009, 17:08
BerichtenCOLON 658
WoonplaatsCOLON The Underworld
Micheltn schreefColon
@ WD1979

Ik snap je punt niet helemaal. Laat hem ( iedereen trouwens ) lekker genieten, ipv iets te willen bewijzen, corrigeren of te betwijfelen. Hij gaat hem heus niet terugsturen ;)

Er zijn zat Single Malts die ook niet te zuipen zijn...



Ik weet niet waar je het over heb om eerlijk te zeggen. Volgens mij was ik namelijk geen van allen aan het doen en waren we gewoon aan het praten over whisky

Ray schreefColon

Ja zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Weet jij zeker dan dat er in een Port Ellen alleen maar Port Ellen in zit. De distilleerderij bestaat immers niet meer sinds 1983 dus wie zegt dat dit allemaal klopt................je moet het maar geloven denk ik.

En waarom er geen single malt op staat. Het verhaal zegt dat er ook whiskey uit de oude distilleerderij in zit, de distilleerderij uit Bow Street Dublin, en ook dat moet je maar geloven.

Daarnaast vind ik het een juweeltje en zeker de prijs waard waar ik hem voor gekocht heb, en dat is niet de prijs welke je op het net tegen komt, verre van dat zelfs :wink:



Je hebt volkomen gelijk er word zo veel beweerd over zoveel verschillende whisky's dat je wel moet vertrouwenwat ze zeggen want ik neem aan dat ze toch heel snel voor de rechter gesleept worden als ze leugens verkopen.

En dat van die oude distilleerderij uit Bow Street Dublin verklaard al waarom het geen singe malt is. Dom van me.

Waar ik je wel op will corrigeren is dat het product wat je hebt gekocht whisky is en niet whiskey

Wnt geen enkele fles die van de overkant van de vijver komt is dat waard :mrgreen:

Verder echt een pracht aankoop. Krijg er kriebels van desondanks dat ik gisteren zelf ook weer een flesje heb gekocht

_________________
CitaatColon
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle.
Then I realised God doesn’t work that way, so I stole
one and prayed for forgiveness

- Emo Philips


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Jan 2009, 17:08
BerichtenCOLON 658
WoonplaatsCOLON The Underworld
Cohiba schreefColon
Mijn overtuiging is dat er geen slechte whisky's in schotland worden gemaakt ;-). Ik kom ze althans nooit tegen :mrgreen:



Kan persoonlijk niet echt zeggen dat ik jan de wandelaar rood en zwart nou echt goed vind......

_________________
CitaatColon
When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle.
Then I realised God doesn’t work that way, so I stole
one and prayed for forgiveness

- Emo Philips


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 11:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
allereerst, prachtige aankoop Ray!

een mens moet zich zo nu en dan eens kunnen verwennen, absoluut gelijk dat je deze fles gekocht hebt.
geniet ervan!

en ps, in de kelder heb ik een vaatje grants liggen, met een handig kraantje... ideaal voor een aperitiefje in de zomer (of winter, herfst lente :mrgreen: )
er zijn momenten die geen klasse whisky vereisen ook nietwaar?

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 12:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
WD1979 schreefColon
Waar ik je wel op will corrigeren is dat het product wat je hebt gekocht whisky is en niet whiskey


fantastisch, je bent aan het corrigeren geslagen!
ik heb ook nog wel een tekstje voor je met enkele foutjes in... go nuts :mrgreen:

WD1979 schreefColon
Als die Jameson uit de zelvde destilerij komt warom draagt hij dan niet de naam single malt heeft en met betreking op de leeftijd vraag ik me af waarom hij niet een 20 y old lable of zo iets draagd....

Is dat omdat er een non barley whisky in zit en misschien iets wat nog geen jaar oud is....?? Ik heb dan al gouw het gevoel dat het zich mooier voor doet dan het eigenlijk is....

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 12:06 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Dec 2009, 14:54
BerichtenCOLON 110
WoonplaatsCOLON Uitgeest
@ Cliff : I rest my case :-p


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 12:10 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
WD1979 schreefColon
Waar ik je wel op will corrigeren is dat het product wat je hebt gekocht whisky is en niet whiskey


Sorry maar weer een gemiste kans.
WhiskEy wat uit Ierland komt heet WhiskEy en niet Whisky.
Whisky mag het namelijk alleen heten als het uit Schotland komt en verder mag het nergens Whisky heten.

Het staat ook duidelijk op de fles, Irish Whiskey;

Afbeelding

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2010, 12:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
ik vind het nog steeds een Erg mooie fles en kan me de zoektocht naar dit soort exclusieve juweeltjes maar Al te goed voorstellen :D :D

(mijn budget ligt een stukje lager maar ik heb gisteren toevallig 2 flessen flen keith gekocht omdat ook voor deze de vlieger opgaat -op is op- (gesloten destilleerderij)

Afbeelding

heb overigens op het whiskyfestival in Leiden bij de stand van glenrothes een keer mogen ruiken aan een zestal single casks waarmee de meesters de single malts blenden; erg leuk!! :D

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.