Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 01:37

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 05:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008, 15:23
BerichtenCOLON 843
Sinds gisteren is m'n moeder voor een weekje in Taiwan voor zaken en in tegenstelling tot het feit dat het niemand kan schelen wanneer ik terug in het land ben, krijgt m'n moeder nog steeds de royal treatment zodra ze een voet op eigen bodem zet.
Aangezien een van d'r ooms ook net terug was om z'n familie te bezoeken (hij werkt in Shanghai) was er reden genoeg om met z'n alle rond de tafel te zitten en de huidige stand van zaken in elkanders leven te bespreken, m'n vriendin en ik speelde ondertussen met de neefjes en nichtjes.

Tijdens het diner haalde m'n "oom" een fles van z'n kantoor die tijdens het eten herhaaldelijk werd geschonken (Aziaten zijn dol op proosten voor het miste of geringste en je glas MOET vol zijn tijdens de toast :D) M'n oom werd aardig aangeschoten, m'n moeder hield hem als een die-hard bij en ik heb na een paar glazen bedankt omdat ik op de kinderen moest letten :p

De fles was een heerlijke Martell X.O. Supreme die hij al een tijdje had bewaard. Het was zonder twijfel de lekkerste cognac die ik tot nu toe op heb. Ongelofelijk smooth met zoete tonen. De hele eetkamer beviel met de zoete geur van vanille en gedroogd fruit! Een waar genot.

Eenmaal bij m'n oma thuis aangekomen bleven m'n moeder en ik napraten over de heerlijke cognac (m'n moeder is geen cognac drinker en de enige cognac in ons huis wordt normaliter gebruikt voor kreeften soep :oops: ) maar deze Martell vond ze heerlijk. Vlak voordat ik terug naar huis ging zei m'n moeder opeens "Hey! Kom eens kijken" en ze trok een van de drank kasten open in m'n oma's woonkamer. M'n oma heeft een paar vitrines vol flessen en verzamelde zooi waar ik werkelijk in 20 jaar nog nooit enige interesse in heb kunnen vinden. De meeste zijn kado's geweest die m'n opa heeft gekregen toen hij president was van een of andere heren club. Maar tot m'n verbazing zag ik daar een fles Martell X.O Supreme staan! Compleet bedenkt in stof :mrgreen: Blij als een kind sprong ik van vitrine naar vitrine om te kijken wat er allemaal stond! Ik kwam flessen Ballantines 17 en 21 jaar tegen, Balvenie Doublewood, Courvoisier, Lagavulin 16 jaar en nog veel meer!

Afbeelding

Ook stond er een hele mooie fles Colbert X.O Brandy! M'n neefjes en nichtjes lachte me uit dat ik alle flessen aandachtig stond te fotograferen, m'n tante zei "volgende keer komt hij terug en kijkt of alles er nog staat" ;) Maar de volgende keer kom ik terug met een stel sigaren en een van de flessen gaat dan open! Waarschijnlijk staan er nog genoeg flessen die ik in m'n blinde haast over het hoofd heb gezien.... gelukkig drinkt er niemand in dat huis en zijn ze veilig tot m'n volgende bezoek :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 08:29 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 19 Aug 2010, 11:42
BerichtenCOLON 66
WoonplaatsCOLON Bergeijk
Die Courvoisier Exclusif is erg goed te doen (klinkt basaal, hij is zeer erg super goed te doen). Deze cognac is volgens mij een van de oudste vsop's die er zijn. Zo ben ik ook bij de drank voorraad van mijn oma gekomen paar jaar geleden. Die had nog vreemdere merken staan. Meest rum uit de Antillen, veel verschillende soorten whisky's etc. Maar ik wens je er veel plezier mee!

_________________
"A good cigar is like tasting a good wine: you smell it, you taste it, you look at it, you feel it - you can even hear it. It satisfies all the senses."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 09:03 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Leuke vondsten!!

Vorig jaar bij mijn ouders wat lopen schumen. Ik had een fles wiskey en cognac voor het flamberen meegenomen.
Op internet is niets over de cognac te vinden...tis Grande Epopee en ik gebruik het om in de fik te steken. Mijn ma weet niet meer waar het van was maar ik verwacht dat het cheap ass troep is. 8)
Bartje, kom der maar in met je kennis. :mrgreen:

Fikken doet het prima maar met whisky flamberen is toch lekkerder. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 09:13 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
haha, mooi mooi =D>

ik ken het gevoel, zo heb ik eens een cognac van 1928 "gevonden", elk jaar met kerst één glaasje en hup, terug de kelder in.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 09:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Haha Nice! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 09:57 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Geweldig zoiets, helaas drinken mijn ouders geen alcohol, mijn grootouders ook niet,
behalve één opa , waar ik geweldig goed mee overweg kon.
Die laatste deed de dingen die ik nog steeds doe , waarschijnlijk een soort erfenis. :wink:

Hij heeft ziijn hele leven op de steigers gestaan, rookte graag een bolknak of
stak een fijne tabakspijp op en was altijd te porren voor een borrel. :P

Ik heb nog veel prettige herinnneringen aan die tijd ......maar heb ondertussen die
levensstiel wel overgenomen ; genieten tot de dood er op volgt.

Ik hoop dat je nog regelmatig kunt genieten van Oma's schatten, heil prosit !
MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 10:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
mmm, dat is een mooie collectie

spijtig dat mijn grootvader alles zelf opdrinkt :mrgreen:

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 10:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Dat ziet er smakelijk uit :shock: Ben blij dat dat niet aanwezig was op het feestje van gisteren...
Want dan had ik nu weer koppijn :wink:

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 12:14 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010, 09:41
BerichtenCOLON 465
WoonplaatsCOLON Zevenbergen en Landerd
Beste CBL, als echte cognac liefhebber de vraag, Waar Woont die Oma? [-o<

_________________
De geest is vaak krachtiger dan de portemonnee.........

Honor est praemium virtutis ( Eer is de beloning voor moed )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2010, 15:49 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Jun 2010, 16:00
BerichtenCOLON 391
WoonplaatsCOLON Belgica
Dat is een fameuze schat! =P~


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.