Sigarenplatform

Het is momenteel 24 Apr 2024, 01:15

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 13 Mei 2011, 22:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
Na de aankoop van een nieuwe fles rum, een Pampero Ron Anejo Especial (aan de schappelijke prijs van 17 euro de liter) had ik het idee gekregen eens een tasting te doen. Over de smaakbeschrijving kan ik hier nu niet veel doen, ik heb geen notities genomen, en kon ook niet direct iets herkennen.
Afbeelding
Maar wat mij wel onmiddelijk opviel, was dat da Havana Club Anejo Especial voor mij puur toch echt niet moet, liever in een goede rum-cola, waar ik hem ook voor gekocht had.

Maar hier is waar het echte deel van dit topic komt.
Na deze tasting heb ik er mij een sigaar bijgepakt, de eerste sigaar uit mijn kistje RA Superiores.
Aangezien ik al de verschillende soorten rum toch al klaar had staan, ben ik hier maar wat verder in gegaan. En tijdens het roken pakte in intuïtief naar een ander glas, en als ik dan na een puff een ander glas nam, beviel mij dit meestal minder.

En hier komt dan het echte, meestal gaat het over de perfecte pairing met een sigaar, maar na deze test heb ik daar vragen over. Ik denk eerder dat dit zelfs verschilt met een bepaald deel van een sigaar.
Ik kan toch niet de eerste zijn die dit idee gehad heeft, en daarom zou ik eigenlijk graag weten wat jullie hierover denken, en of er nog zijn die dit al eens getest hebben.

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Laatst gewijzigd door 2 op zeke, in totaal 14 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 06:44 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Als je bedoeld dat de smaak van de sigaar en de smaak van de begeleidende drank elkaar beïnvloeden dan denk ik dat veel mensen daar verschillen in hebben gemerkt. Vandaar wellicht ook de term "ideale pairing"?

Ik lees regel matig dat je nooit rode wijn moet drinken bij het degusteren van sigaren omdat dit een slechte invloed zou hebben op je vermogen om smaken te onderscheiden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik rode wijn en sigaren uitstekend samen vindt gaan.

Als ik een sigaar voor de eerste keer rook of een review maak, dan drink ik altijd hetzelfde drankje, zijnde cola met Grants blended whisky.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 08:41 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2010, 17:04
BerichtenCOLON 246
in de winter of na een diner combineer ik meestal de sigaar met een cognac, in de zomer en gewoon meestel met een zwaar biertje. Moet ook wel zeggen dat ik onlangs een duvel heb aan de kant gezet omdat deze niet samenging met de sigaar en een cognacje heb genomen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 09:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Wat is nou precies de conclusie van deze pairing? Ik vat 'm niet zegmaar?

Zo te zien heb je in ieder geval lekker aan de rum en sigaren gezeten!

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 09:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Claro schreefColon
Wat is nou precies de conclusie van deze pairing? Ik vat 'm niet zegmaar?

Zo te zien heb je in ieder geval lekker aan de rum en sigaren gezeten!


Dat een rum niet bij een volledige sigaar te paren is. Dus dat per deel van een sigaar een bepaalde rum niet of wel lekker is. Conclusie:

5 glazen rum naast je tijdens het roken en genieten maar. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 10:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
inderdaad, dat een rum bij bepaalde delen van de sigaar goed smaakt, en bij een ander stuk van dezelfde sigaar ineens niet meer, maar dat een andere rum daar dan ineens wel heel goed past.

Dus ipv 1 drank per sigaar als pairing, meerdere dranken naargelang welk deel van de sigaar

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 13:20 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Mijn mening is dat een ideale pairing net zoals sigaren een kwestie van persoonlijke smaak is.

Jij vindt de Havana Club Añejo Especial puur niet lekker, ik wel. Dus ik drink 'm af en toe bij een sigaar en dat bevalt mij goed.
Die Pampero Aniversario die op jouw foto staat vind ik weer geen lekkere rum. Whiskey of wijn zal voor mij nooit een ideale pairing zijn, omdat ik dat spul niet lekker vind.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 13:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
Dat is inderdaad meer smaak.

Maar waat het hier vooral om gaat is dat een drankje dat in het begin bij die sigaar past, naar het einde toe ineens niet meer past, om toch veel minder, dan bijvoorbeeld een drinkje dat er in het begin niet bij paste en dan ineens wel


Het was een rare hersenkronkel gisteren, die ik er maar eens uitgegooid had

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:31 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Ik denk dat de foto kleiner moet. :)

Leuke conclusie.
De volgende keer zet ik een glas of 8 verschillende whisky`s weg en dan maar proeven.
Bij commentaar zeg ik dat het moest van Zeke. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
ja, kmoet daar eens aan denken aan die foto
maar dat is omdat ik die via htc sense rechtstreeks naar picasa zet, en ik die dus niet eerst naar de pc zet, en dus ook niet door een resizer kan steken.


en als ze iets vragen, het is een compleet wetenschappelijk verantwoord experiment :D

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Bolletje schreefColon
Claro schreefColon
Wat is nou precies de conclusie van deze pairing? Ik vat 'm niet zegmaar?

Zo te zien heb je in ieder geval lekker aan de rum en sigaren gezeten!


Dat een rum niet bij een volledige sigaar te paren is. Dus dat per deel van een sigaar een bepaalde rum niet of wel lekker is. Conclusie:

5 glazen rum naast je tijdens het roken en genieten maar. 8)


Ok ik snap 'm nu! Er valt best wat voor te zeggen om iedere keer exact de juiste pairing te vinden.

De smaak van een sigaar evolueert en is daarmee eigenlijk een variabele factor. Des te meer verschillende drankjes, des te meer kans dat er een match bestaat tussen sigaar en drankje. Slim bekeken, ik heb er nooit zo over gedacht.

Met rum zou ik wel snel teut zijn denk ik. Misschien niet eens zo'n slecht idee :twisted: :twisted:

*surft naar rum-topic*

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:41 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
zeke schreefColon
ja, kmoet daar eens aan denken aan die foto
maar dat is omdat ik die via htc sense rechtstreeks naar picasa zet, en ik die dus niet eerst naar de pc zet, en dus ook niet door een resizer kan steken.




Ik snap dat het voor jou handig is maar voor degene die er naar moeten kijken is dat niet.
Kun je bij picasa niet verkleinen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
inderdaad, het was misschien niet helemaal goed verwoord, het tekstje was dan ook geschreven vlak na de tasting
alhoewel ik er eigenlijk geen grote hoeveelheden rum bij gedronken heb
denk dat het over de hele avond maximaal 15cl was

je moet daar rekening mee houden en je glas niet zo vol doen

@ raleigh ik zal er nu direct eens naar kijken
maar om eerlijk te zijn, ik heb er ook niet direct aan gedacht, ik zit hier met een 23' scherm met een hogere resolutie dan full hd, dus bij mij schiet er al plaats over, en het is al een verkleining, want de originele resolutie ligt ergens tussen 25xx*16xx geloof ik

edit: ik heb de foto eventjes rap gedownload en door pixresizer gehaald
nu alleen zien dat ik daar de volgende keer terug aan denk, of de resolutie wat kleiner zetten voor ik de fotos neem

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:49 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Je maakt me blij. :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Mei 2011, 20:51 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2011, 19:15
BerichtenCOLON 876
WoonplaatsCOLON Delft
Picasa heeft de mogelijkheid tot croppen en resizen. Ik upload alles via Picasa Tool for Android en resize het daarna op de pc. Beetje omslachtig, maar het is niet anders.

Over de pairing, bier smaakt overal goed bij :mrgreen:


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.