Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:41

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2012, 10:25 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Veel mensen zaten in de juiste richting =D>
Afbeelding
La ribeira (bundelsigaar dominicaanse republiek april 2011)

1 adc
2 yellowgrip – 3x3 Tubo
3 Zeke – A cru, Oliva
4 renefatdude - iets uit nicaragua
5 Smokin Ace – Dominicaanse bundle sigaar
6 Arie - Dominicaanse Republiek
7 Cubalibre - H. Upmann Connaisseur N°1
8 Harry - Flor de Copan Robusto of iets uit een bundel
9 Raleigh – Vegafina robusto
10 Ray - ashton magnum
11 Mr. X - Flor de Copan robusto
12 bolletje - Cain Daytona 543
13 cohiba - Dominicaanse Republiek
14 Zaagmans – Cubaanse Sigaar
15 Jonathan - H. Upmann Connaisseur N°1
16 Vadha - Dominicaanse Republiek
17 WDO - Dominicaan .. Qua uiterlijk en smaakpatroon zou ik bijna Bundle Selection durven zeggen
18 Filip
19 Cliff – Don Thomas, Tubo
20 Tumkie - Balmoral Royal selection




Yellowgrip

Naam: De Kelle Blind Sigar #2
Maat: 126 mm x 20 mm
Model: Robusto
Herkomst: Vermoedelijk Dominicaanse Republiek
Prijs: Ik zou maximaal €2,50 voor deze sigaar betalen.

Afbeelding

Uiterlijk en constructie
Deze sigaar ziet er netjes uit. Het licht geoliede colorado dekblad is glad met slechts een sporadisch licht nerfje. De sigaar voelt stevig aan en ruikt koud wat naar aarde en hooi.

Afbeelding

Rookbeleving
Bij de eerste trekken proef ik hout en een grassige ondertoon. Aan het einde van deel 1 proef ik een beetje room. In deel 2 proef ik hout, een vleugje gras en soms een beetje boter. Deel drie bestaat uit hout met af en toe een vleugje noten. De rook wordt in dit deel ook een beetje scherp.

Afbeelding

As, rook, brand & trek
De as is stevig en de rook is vol en aromatisch. De brand is perfect en de trek is zeer goed.

Afbeelding

Beoordeling
Afbeelding

Een aangename milde sigaar die me sterk doet denken aan de Bundle Selection hoewel die een vollere boterachtige smaak heeft.


Zeke

Ik ben eindelijk van de laatste gevolgen van mijn griep vanaf, op een beetje snotteren na, wat is er dan beter om dat te vieren ... een sigaar! En niet zomaar een sigaar, de blinde sigaar nummer 2, luttele uren voor de deadline.

Het is een licht geoliede dekblad, een mooie sigaar die zacht, maar toch ook weer niet te zacht aanvoelt, als ik op het zicht afga, belooft dit een toppertje te worden.

Afbeelding

Dan maar knippen!

De sigaar heeft een vlotte trek en ik proef wat ik vermoed dat in de buurt komt van gras, wat room. Ik vermoed dat het een Non cuban is.

Dan maar aanvuren, dit gaat vlot, en mooi gelijk, over de verbranding heb ik tijdens de hele sigaar geen klagen.

Zo ver zo goed dus

Afbeelding

Maar dan komen we bij het roken zelf, en dit was echt een teleurstelling.
Als eerste is ze wat romig, maar al snel komt er iets bitter opzetten, ik kan het niet thuisbrengen, maar het is overheersend, storend, gewoonweg niet lekker.

maar we zetten door en ik neem er een rodenbach bij als begeleiding, om niets te overheersend te hebben van smaak, en de sigaar dus voort te kunnen proeven, maar toch de bitterheid kunnen door te spoelen

Afbeelding

Na ca 2cm valt de askegel er vanzelf af bij het neerleggen van de sigaar
Dit is dus 2cm as, in reële lengte van de sigaar is dit dus meer.
De sigaar blijft echter bitter, zo erg dat ik er niets anders door proef, en ze eigenlijk zou wegleggen, maar voor de review gaan we door

Op een gegeven moment verdwijnt de bitterheid voor 2 pufjes, de sigaar begint beter te worden, maar de 2 puffs zijn niet genoeg om de andere smaken kunnen thuis te brengen.

Plots komt de bitterheid erger terug als voorheen, dus ik leg ze even neer

Afbeelding

De kegel valt er weer na ca 2cm af, de sigaar is nu 3/5de gevorderd. maar de bitterheid blijft overheersen, en lijkt echt niet te beteren, integendeel, en dan hier is het voor mij dan ook genoeg geweest, en ik laat de sigaar dan ook uitdoven.

Jammer dat dit een tegenvaller is, zijn mijn smaakpapillen nog niet volledig hersteld van de griep, of had ik een slecht model? Tenzij iedereen deze nare ervaring had, gaan we het nooit volledig weten

Renefatdude

Lijkt mij een robusto:
De voet ruikt erg kruidig en naar ceder.
Dekblad idem.
Vrij licht dekblad, voet is helaas beschadigd.
A cru: Nat hooi/lichte trek.

1e deel: Peper,hout en een notige zoete ondertoon.smaak van potloodslijpsel.
Smaken die mij bevallen.
2e deel: weinig ontwikkeling de sigaar blijft aangenaam van smaak zonder de volledige aandacht op te eisen. sigaar wordt toch wat nootachtiger en meer houtsmaak. meen ook wat bittere cacao te proeven.
3e deel: Smaken blijven grotendeels gelijk wat meer hout tonen.
Denk dat het een Nicaraguaan is tenminste het binnenwerk.
De sigaar krijgt ook duidelijk meer body.
Sigaar brand, ondanks de flink beschadigde voet kaarsrecht!

Ik vind deze sigaar goed, denk dat het…


Smokin Ace

Vandaag (27-2) sigaar nummer 2 van de blind tasting genuttigd.

Afbeelding

Qua uiterlijk een bijzonder nette sigaar. Afmeting is 20mm bij 124 dus waarschijnlijk een Robusto. Mijn eerste reactie was dat dit een Bundle selection was vanwege de single cap en de afwerking, maar vergelijking laat zien dat deze sigaar iets lichter is en beter gevuld.

Predraw is erg licht en proeft naar vochtig hooi. Lijkt haast wel iets te vochtig geweest. Na aansteken blijft de trek bijzonder licht. Wel komt er een redelijk volle, maar smaakloze rook door. Het eerste deel blijft erg licht en met niet al te veel smaak. Ik proef wel een lichte houtsmaak. De askegel valt er spontaan af na een cm of 2.

Afbeelding

Tweede deel wordt de smaak iets voller wat zo blijft tot het einde. Ik proef een hout/hooi achtige smaak.

Afbeelding

Wanneer ik deze sigaar zou moeten benamen denk ik dat het een xxxx is. Geen bundle selection. Smaak is vrij licht en de bouw constant

Arie

De Dekelle No. 2 is een prachtige robusto met een zeer glad en gaaf, licht dekblad. Zij brandt als een tierelier en rookt als een schoorsteen dus aan rookplezier geen gebrek. Na de No. 1 kan de smaak alleen maar meevallen dus ik begin vol goede moed aan deze opgave.

Het begin is mild en houtachtig. De as is spierwit en de brand is redelijk recht. Er zit weinig variatie in het eerste deel maar na 20 minuten – er zijn dan al een cm of vier, vijf in rook opgegaan – wordt de sigaar wat lederachtiger. Hij trekt iets scheef maar niks wat mijn Blazer niet corrigeren kan.

Ongeveer halverwege raakt de sigaar verstopt. Ik tik de askegel af en verwijder de verkoolde klont die ongeveer driekwart van het brandoppervlak beslaat. Het komt de smaak niet ten goede en de trek en brand, zoals verwacht, ook niet.

De smaak wordt een beetje terpentine-achtig en ik besluit – alweer – om de sigaar weg te leggen. De autopsie levert geen duidelijk aanwijsbare oorzaak voor de verstopping op. Er zitten geen bananenbladeren in de ingewanden van de Dekelle No. 2. Gewoon pech gehad, dus.

Prijs: niet bekend
Brand & trek: eerste helft prima, tweede helft uiterst slecht.
Dynamiek: weinig
Aansluiting bij mijn persoonlijke smaak: 1,227


Cubalibre & Jonathan

Ik heb ze samen gerookt met Jonathan. Deze review is dus van ons twee.

Blindproef sigaar N°2 - Cubalibre & Jonathan

De sigaar bezit een licht generfd colorado dekblad met een goed gerolde triple cap. Constructie is soepel en trek zeer goed. Na opmeten vermoeden we een Hermosos N°4 (Corona extra, 127 mm, cepo 48). A crudo bemerken we zoethout. Na aansteken komen er aroma’s vrij van ceder, leer, brioche, vanille en wat vette noten. Zeer subtiele en zeer uitgebalanceerd aroma’s. Cuban style. Er is weinig evolutie, komt echter niet storend over. Zeer goede sigaar in een subtiele balans met mooie resonerende smaken. Doet denken aan xxxxxx door zijn ‘Clean tobacco taste’.

Jorg en Jona

Harry

Zondag bleek een mooie dag voor sigaar nummer 2. Vooraf eerst even meten, en kijken of ik iets dergelijks in mijn collectie heb. Helaas (of juist niet!), niets dat er op lijkt, op het formaat na.
Het gaat hier om een robusto, met een colorado claro dekblad. Denk ik. Een paar kleine nerfjes. Blad ziet er droog en kwetsbaar uit.
Geur; een heel lichte suggestie van wierook en vochtige aarde.
De sigaar ziet er enigszins Cubaans uit, of is hier de wens de vader van de gedachte?
Desondanks besluit ik te boren, en wel met de kleinste zijde van de Wolf. Goede keuze, zo blijkt even later bij het aansteken. Zoals meestal bij het thuis roken zit ik buiten, ik kies de voorkant van het huis vanwege de zon. Aansteken met een gewone vlam gaat niet lukken vanwege het windje, helaas dus maar de torch ingeschakeld. Vergeten a cru te proeven, dus daar kan ik niets over zeggen. De trek blijkt nochtans iets te licht naar mijn zin, alleen al daarom streep ik de optie 'herkomst Cuba' weg.
Het eerste trekje levert een vrij scherpe smaak op, maar misschien komt dat door de torch. Het eerste deel blijft te scherp naar mij smaak, maar na grofweg een derde deel meen ik iets zoetigs te ontwaren, laten we het zoethout of honing noemen. Dit duurt niet lang, de scherpte blijft de boventoon voeren.
In het tweede deel komt zowaar iets van een cubaanse smaak te voorschijn, die me later weer in de steek laat.
Het laatste deel is weer scherp, helaas. In dit deel wordt ik 'gestoord' door een buurtbewoner, waardoor ik mijn aandacht moet verleggen
Misschien hebben deze omstandigheden het succes van deze sigaar nadelig beinvloed, maar dit exemplaar vind ik niet lekker!
Ik denk (voor wat het waard is met mijn beperkte ervaring) dat dit geen toppertje is.

Cijfers
Lengte: 12,4 cm
Ringmaat: 50
Rookduur: 5 kwartier
Herkomst: Honduras of Costa Rica
Kosten: ik schat 3 euro


Raleigh

Uiterlijk;
Lichtkleurig mat dekblad, deze robusto ziet er prima uit.

A cru;
Lichte stal geur
Smaak; hooi

Eerste deel;
Sigaar geboord en dat was een prima keus.
Licht zurig, toast en droog
Het is een milde sigaar

tweede deel;
Geen echte ontwikkeling beetje houtsmaak en bittertje erbij
Blijft mild.
Mooie lichtgrijze vaste as

derde deel;
Geen ontwikkeling
Het kan aan mij liggen maar proefde ik nu werkelijk 1 trekje een zoetje?
Die is er de hele sigaar niet geweest en komt ook niet meer terug.
Wel een laat omslagpunt

Conclusie; een mooi uitziende milde sigaar zonder ontwikkeling met smaken die me niet echt heel erg kunnen boeien.
En waar komt deze sigaar vandaan?
Zitten twijfelen tussen Honduras en de Dominicaanse Republiek
En wel tussen een xxxxx en een xxxxxx.
Ik heb ze beiden in een ver verleden gerookt.

Ray

Soort : robusto
Lengte : 127
Diameter : 19 / 20
Uitzicht : mooi iets geolied dekblad.
Neus : humus, stal, hooi. niet echt een zwaar.
Knip / Boor : Boor
Brand : Is prima.
Smaak 1/3 : is een milde sigaar. wat hooi, humus en grassig.
Smaak 2/3 : humus blijft en er komt een pepertje bij, niet op de voorgrond maar wel aanwezig.
Finale : sigaar wordt voller van smaak. pepertje treed meer op de voorgrond, leer komt er bij en ook wat ceder en cacao.
Opmerkingen : lekkere sigaar, er zit wat evolutie in de smaak.
Eindoordeel : goed. mooie toch wat milde sigaar maar lekker om te roken.
Nogmaals roken : jawel.
Prijs : 7,50 €
Cijfer : 7,5

Dan het belangrijkste, merk en herkomst.......het blijft en gok;
Herkomst : dominicaanse republiek


Mr. X

Deel 2 van de blind tasting.

De sigaar oogt mooi glad en olie-achtig.
Vooraf ruik ik een honing smaak gecombineerd met munt.

Er is weinig weerstand bij een proeftrekje.
Na het aansteken ontwikkelt zich een dikke rook. Het lukt me echter niet om een smaak te koppelen aan deze sigaar.

De askegel valt vanzelf redelijk snel, na ongeveer 1cm, van de sigaar. De verbranding is wel ok. Mooi en gelijkmatig.

Bolletje

Dekblak Claro riekt naar houtig tabak, goed gevuld met tabak, olieachtig en kleine nerf. Voel wel een tak tegen het dek/omblad zitten.. predraw ook houtig zoetig.

Afbeelding

Wat romig + hout + Licht pepertje
Na cm room en nootje, maar smaak blijft niet in de mond hangen. Pepertje wordt minder.

Afbeelding
Afbeelding

Brand is recht dus moet een Nicaraguaanse sigaar zijn. :D

na helf wat bitter en meer hout...effe gepurched...maar op zijn end...laatste deel ga ik niet verder roken, hij staat me tegen.
Afbeelding


Cohiba

Afmetingen hoef ik deze keer niet te meten. A prima vista zie je dat het hier om een robusto gaat.

Het dekblad is best fraai. Mooi egaal. Zacht. Wel een beetje mat.

De voet is een catastrofe. Meteen wordt duidelijk dat het hier om een Non-Cuban gaat.

De predraw is wat zoetig en scherp. Beetje hooi/stro.

Aansteken gaat prima. Hoewel de sigaar wat hard aanvoelde aan de bovenkant is de draw prima. Brandeigenschappen zijn goed. Kaarsrecht, wat rafelige witte/grijze as achterlatend. Volle rookwolken.

Smaak is wat zoetig. Die stalsmaakjes zijn ook prominent aanwezig in het eerste gedeelte. Het scherpe randje was bij de eerste paar trekjes te proeven. Daarna verdwijnt het op de achtergrond. Af en toe steekt het weer de kop op.

Het is wel een vermakelijke sigaar, maar echt spannend wordt het nog niet. Waar die vandaan komt weet ik niet. Welk merk het is, zou ik echt niet weten. Ik denk niet dat ik deze sigaar eerder heb gerookt. Ik denk verder niet dat die al te duur is. Hoeft ook niet. Ik denk dat je hem prima aan een beginnende sigarenroker zou kunnen geven.

Goed, tweede gedeelte. Smaken zijn hetzelfde gebleven. Qua kracht is de sigaar een fractie sterker geworden.

Na een kleine toiletpauze tref ik de sigaar aan, zoals ik hem heb achtergelaten. Brandend en wel.

Einde van de sigaar is in zicht. Het geheel is ietwat scherper geworden. Ook wat leer op het einde waar te nemen. En wat nootmuskaat.

Al met al een goed uur plezier van gehad. Geen hoogvlieger. Gewoon degelijk.

Score: 7

Zaagmans

Het was een mooie zondagmiddag waarop ik, tijdens het poetsen van de de Duc, besloot om Dekelle #2 aan te steken.
Met een notitieblokje naast me op de grond, poets ik rustig alle kuipdelen van de Multistrada en terwijl ik de half vergane insectkarkassen wegpoets, schrijf ik af en toe een paar steekwoorden op mijn notitieblokje.

Hierbij mijn review:
- Gerookt: 11-3-2012
- Lengte: 12,5cm opgemeten
- Ring: 48/50 geschat, niet opgemeten
- Ruikt naar Cuba
- Dekblad heeft weinig nerven en is licht van kleur, heeft wel iets weg van de kleur van een cappuccino (als je het schuim weghaalt)
- Sigaar voelt goed aan en is niet te hard, net iets boven het bandje voel ik een zachte plek, maar verders lijkt de sigaar goed gevuld.
- Ik meen een dubbele cap te zien, maar het zouden er best 3 kunnen zijn geweest? Ik zag er in ieder geval maar 2.
- Ik boor de sigaar met de kleine ring van de XiKar Wolf boor en steek 'm aan met mijn Dealextreme $1.95 kostende Chinese Torch... (blazer cloon)
- Onaangestoken is de trek nu al goed, dus had zeker geen grotere boring nodig.

- 1/3:
Smaak: Zoals de sigaar eruit ziet, zo smaakt ie ook. Ik heb "mokka" en "cappuccino" genoteerd en ik vond 'm mild/medium qua sterkte.
Askleur: Kleur van het as is grijs en is niet enorm stevig, maar valt er ook niet zomaar af.
Brand: De brand is erg goed en recht, en de sigaar trekt goed maar neigt iets naar de lichte kant. Niet storend, en was mij betreft prima. Had dus zeker geen grotere boor moeten zijn.
- 2/3:
Smaak: Geen interessante/opmerkelijke smaakontwikkeling kunnen waarnemen en de smaakt blijft mooi constant. Ik noteer wederom "cappuccino" en door de neus neem ik een kleine prikkeling waar.
Askleur: grijs/wit
Brand: nog steeds recht, er staat zelfs "kaarsrecht"
- 3/3:
Smaak: De peper begin ik beter te proeven, ik noteer "witte peper" (door de neus) en "koffie" als smaken.
Askleur: grijs/wit
Brand: recht, prima.

Conclusie:
Ik ben geen ster in het herkennen van specifieke smaakprofielen en ik zou dus niet kunnen zeggen welk merk dit is. Wat ik vermoed is wel dat het dus een sigaar is van het type Hermoso No. 4.
Ik vond het een lekkere sigaar en zeker geen "zware jongen". Je kunt deze sigaar prima op elk moment van de dag roken en ik denk dat een kopje cappuccino daar prima bij past ;-)
Ik zou van deze sigaar geen doos hoeven, maar een 5-tal zou ik zeker in de humidor willen hebben.


Vadha

Voorbespiegeling
#2 uit de blind tasting sampler. Ben zelf erg benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met longfillers. Ik wil de sigaar rustig roken en proberen om een aantal smaken te onderscheiden. De sigaar ruikt naar hooi.

Uiterlijk
De sigaar ziet goed uit, mooi bruin met hier en daar wat lichte nerven.

Afbeelding

Knippen en aansteken
Het knippen gaat zeer gemakkelijk en dit geld ook voor het aansteken. Een prima voorbeeld zoals het hoort te zijn.

Ervaring tijdens het roken
Bij de predraw proef ik hooi. Hij trekt heel makkelijk en ik denk daarom meteen dat het geen Cubaan is, of dit zo is zal moeten blijken…..

De 1e haal ging heel gemakkelijk en er ontstaat direct een flinke rookontwikkeling. De smaak is zeer licht.

Na een paar halen kan ik een aantal smaken onderscheiden. Het is een romige- en hooi-achtige smaak. De smaak doet me veel denken aan de Bundle Selection Robusto die ik ooit eens heb gerookt, alleen is het voller.

Na ongeveer 1/5 komt er een klein pepertje langs en begint hij erg naar hout te ruiken. Het pepertje komt naar ongeveer 1/3 weer terug en dit pepertje komt daarna regelmatig terug. Richting het einde komt er ook een lichte notensmaak tevoorschijn. Met op het allerlaatst, net voordat ik hem wegleg een aarde smaak.

De rookduur is ongeveer 70 minuten.

As, rook, brand & trek
De as is wit en viel vanzelf na ongeveer 1/3 voor de eerste keer eraf. De sigaar rookt behoorlijk veel maar het is niet storend. Hij brand perfect, ik heb hem geen één keer opnieuw aan hoeven te steken of bij te branden. De trek is ook perfect.

Afbeelding



Cijfers
Uiterlijk: 9/10
Rook & as: 8/10
Brand: 10/10
Trek: 10/10
1e deel: 7/10
2e deel: 6/10
3e deel: 6/10

Overall: 6,5/10

Conclusie
De sigaar heeft constante romige- en hooi-achtige smaak. Er komen regelmatig wat pepertjes langs waardoor de sterkte nogal wat op en neer gaat.

Ik weet dat mensen het liefst hebben dat er een specifieke naam wordt gegeven voor wat we denken dat het is, maar ik heb denk nog maar 10 verschillende longfillers gerookt. Het is daarom onzin om een naam te roepen zonder dat ik die sigaar ooit heb gerookt.

Van alle sigaren die ik heb gerookt komt deze sigaar het dichtste bij de Bundle Selection Robusto, alleen is de smaak voller.

Afbeelding

WDO

Uiterlijk & Constructie:
Generfd claro dekblad dat toch wat dof oogt.
Hier en daar wat zachte plekken en ik vrees dan ook voor de trek.

A cru:
De geur geeft weinig vrij.
Geboord (en idd... de trek is veeeel te licht :evil: )
Qua smaken pin ik hooi en hout vast.

Eens aangestoken en de eerste trekken genomen krijg ik meteen een droog gevoel in de keel. Niet echt aangenaam, maar bon dat kan nog veranderen.
Qua smaak haal ik er vooral het hooi uitmet licht hout dat erbij komt.
Naarmate ze vordert komt er een klein wit pepertje kijken en komt er ook leer bij.
De droogte in de mond blijft echter :(
Het derde deel biedt niet veel meer en het omslag punt is ook snel bereikt (constructie zit hier voor iets tussen)

Conclusie:
Een beetje een domper. Weinig evolutie doorheen de sigaar en de smaken vielen me ook wat tegen (vooral enorm geergerd aan het droge keel-gevoel
Al bij al 45 minuten gerookt begeleid door een Pannepot 2010.
Ander en beter zeg ik zo :)


Cliff

afmeting,
beetje gissen maar ik denk, ring 50 x 124mm, een robusto (of hermosos nr 4; ring 48 x 127mm)

uitzicht:
slordige sigaar, licht gekleurd dekblad, hier en daar een beschadiging.
lelijk afgewerkte cap die ergens trippel is en ergens dubbel... :?
cubaans/niet cubaans?

a cru:
citrus, hooi, noot, geen slecht begin alvast.

smaakervaring:
het begin kenmerkt zich door wat cremeus hout, wat citrus... punt.
de smaak zelf is echt verre van in harmonie, en is erg eentonig en weinig smakelijk.
na verloop van tijd komt er daar nog wat belaberde marsepein/chicorei bij... WTF :? :shock:

ik heb de sigaar volledig opgerookt en dat was werkelijk een ware marteling!
net toen ik de Brusselse ring verliet heb ik ze aangemaakt en toen ik in Kortrijk aankwam was ze (eindelijk) op, +-1u rook... roken...

besluit,
elke cent deze sigaar kost is een cent teveel, dit was een erg slechte sigaar, héél even in het begin dacht ik aan een fonseca nr4 maar dit is duidelijk geen cubaanse sigaar.
ik vermoed dat dit ergens hondurese of dominicaanse tabak is.

gokken... don tomas of flor de selva of flor copan...

Tumkie
koud :

dekblad : glad, soepel
a crudo : normaal
aroma : leer, veestal, hooi

warm :
trek : zeer goed
verbranding : onregelmatig
aromatisch : bescheiden
body : medium
sensatie mond : zacht, aangenaam
aroma 1ste deel : leer, veestal, citrus, witte peper
aroma 2de deel : leer (meer uitgesproken) veestal, cacao, koffie
aroma 3de deel : leer, kaneel, koffie, room
evolutie middelmatig
pairing : koffie, ...
duur : 60 min.
kwotering blind : 7/10

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 19:54 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Verstuurd!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 20:48 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
En wanneer moet deze ingeleverd zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 21:18 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
18 maart ?

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 21:33 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Aankomende zondag.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 21:48 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Verstuurd, moeilijker dan 1 vind ik

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 21:58 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Valt mee, denk wel dat ik hem geraden heb.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 22:01 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
benieuwd hoe zaagmans het er vanaf brengt... :twisted:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 22:21 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Met Christof afgesproken het rustig aan te doen zodat iedereen op zijn gemak kan reviewen en genieten. Vandaar de 18 maart.
We kijken tegen het weekend wel wat de stand van zaken is.
Wat ik wel wil meegeven aan mensen die een review missen, wanneer je wel een review kan maken, maak hem dan eerst van de sigaar welke nog gepost moet worden ipv de gemiste.

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mrt 2012, 22:43 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Deze was inderdaad moeilijker..... Bij deze sigaar plaatste niemand zijn review per ongeluk al op dag 1.... :-P


Heb wel het gevoel dat ik redelijk goed zit.

Was iig een lekkere sigaar

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Mrt 2012, 09:52 
Offline
Robusto
Robusto

GeregistreerdCOLON 05 Feb 2012, 09:18
BerichtenCOLON 123
WoonplaatsCOLON Gouda
Vond deze beter dan #1 :wink:

_________________
Rather be dead and cool, than alive and uncool


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 06 Mrt 2012, 10:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Vadha schreefColon
Vond deze beter dan #1 :wink:

Ik ook. Maar 't scheelt niet veel, vanwege een kleine mishap onderweg. Stay tuned...

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mrt 2012, 08:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
cliff schreefColon
benieuwd hoe zaagmans het er vanaf brengt... :twisted:

:cry: numero uno moet nog steeds verast worden... :evil:

heb ook nog niet in het #1 topic gekeken want ik wil echt blind proeven.

Verzoekje naar iedereen om graag niet over de andere sigaren te praten want dat zou ik jammer vinden. [-o< :oops:

RobertRhoon schreefColon
Met Christof afgesproken het rustig aan te doen zodat iedereen op zijn gemak kan reviewen en genieten. Vandaar de 18 maart.
We kijken tegen het weekend wel wat de stand van zaken is.
Wat ik wel wil meegeven aan mensen die een review missen, wanneer je wel een review kan maken, maak hem dan eerst van de sigaar welke nog gepost moet worden ipv de gemiste.

Joepie! :mrgreen: =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mrt 2012, 08:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Begin dan in ieder geval met sigaar 2 Ruud

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Mrt 2012, 08:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
RobertRhoon schreefColon
Begin dan in ieder geval met sigaar 2 Ruud

Check! =D>

_________________
- Ruud


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.