Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:46

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2012, 11:16 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Afbeelding
Partages E2 Box code OGA AG 011

1 Adc - Partagas E2
2 yellowgrip - Montecristo Open Eagle
3 Zeke - Ramon Alones Benelux
4 renefatdude
5 Smokin Ace MC Edmundo (Bijna de E2 geraden, zie review!!!!)
6 Arie - Partagas E2
7 Cubalibre
8 Harry - Cohiba Estupendo
9 Raleigh - Iets Hondurees?
10 Ray - Montecristo Edmundo
11 Mr. X - Partagas E2
12 bolletje - Balmoral Royal Selection Reserva Toro
13 cohiba - Panama?
14 Zaagmans - San Cristobal la fuerza
15 Jonathan
16 Vadha - helaas…
17 WDO - Cuba
18 Filip
19 Cliff - - Partagas E2
20 Tumkie




Adc

uiterlijk
het formaat geeft alles weg
zoveel dukes zijn er nu ook weer niet
mooie cap
licht geolied, generfd
het dekblad vertoont wel wat groene vlekken, jammer

touch
soepel

trek
perfect, wel bijwijlen iets te licht
nu, new school
persoonlijk hou ik van de meer klassieke draw

verbranding
tja, cubaans
bijwijlen dus moeten bijbranden
heel korrelige as

a crudoaroma: heel lichte veestal
smaak: hooi

smaak
deze sigaar speelt met tonen van hout, groene peper en room
het eerste deel kenmerkt zich door hout
het tweede deel wordt wat cremeuzer
in het derde deel herkende ik in hoofdzaak een interessante compositie van kruiden met een licht aardse toets

score: een welverdiende 4

module?
Partagas E2


Yellowgrip
Naam: De Kelle blind tasting sigaar #3
Model: Grand Robusto

Herkomst: Vermoedelijk Cuba
Sterkte: Mild tot Medium
Prijs: Ik zou maximaal € 6,00 voor deze sigaar over hebben.

Afbeelding

Uiterlijk en constructie
Deze forse sigaar heeft een licht geolied, colorado dekblad met wat lichte nerven. De sigaar voelt veel te zacht aan, alsof het een strak opgerolde handdoek is. Koud ruikt de sigaar voorzichtig naar veestal.

Afbeelding

Rookbeleving
Aangestoken proef ik eerst een volle kruidige smaak. Dit zwakt snel af tot een mooie achtergrond smaak waar tegen ik af en toe wat cederhout proef, wat toetsen van geroosterd brood, hooi, citrus en vers gras. In het tweede deel proef ik tegen de kruidige achtergrond nootachtige toetsen, een vleugje citrus en wat cederhout. In het derde deel proef ik noten als basis met af en toe wat witte peper en citrus.

Afbeelding

As, rook, brand & trek
De as is redelijk stevig. De rook is rijkelijk aanwezig maar mag dikker zijn. De brand was in het eerste deel goed, het tweede deel een beetje onregelmatig en in deel drie had ik te maken met tunnelbrand. De trek was goed.

Afbeelding

Beoordeling
Afbeelding

Een sigaar met verschillende gezichten. Op zich wel lekker maar de smaken waren een beetje te dun. De kruidige ondertoon doet mij vermoeden dat ik hier te maken had met een Havana, de tunnelbrand bevestigde dit idee. Ik vermoed dat dit een Montecristo Open Eagle was.

zeke
Na een dag werken, kot kuisen, door beleidsnotas ploeteren voor een paper, eindelijk tijd voor te ontspannen, met de derde sigaar uit de reeks. een mooie doffe sigaar met een geur om u tegen te zeggen
Afbeelding
Dan maar geknipt, mijn eerste gedacht was ze te boren, maar mijn boortje had ik niet bij de hand
Zo dan maar een paar puffjes gedaan, maar er kwam niet veel smaak af

dan maar aangevuurd, ik wou het nog eens doen met de houtjes, maar na twee stokjes heb ik het toch maar opgegeven en mijn torch erbij gehaald

de sigaar begint zacht en romig, een goed begin, en dit lijkt mij naar een cubaan te brengen

Afbeelding

Na 1/4 komt er een beetje leer bij kijken, dat zeer gestaag wat straffer begint te worden

meteen ook het moment om mijn begeleidende drank erbij te nemen, een tsjeeses van de struise brouwers.

eventjes later weer, laat ons het 2/5 van de sigaar noemen :p lijkt er mij een zeer lichte aarde smaak bij te komen, maar deze blijft niet lang hangen
deze gaat over op een licht grassige smaak op 2/4 van de sigaar
Afbeelding

Bij 3/5 vergaan de andere smaken een beetje, de sigaar blijft wel zacht (toch al iets straffer natuurlijk) en het romige, maar er komt een pepertje opzetten

Afbeelding

Bij 4/5 van de sigaar, we spreken ondertussen al over 1u45 heerlijke rooktijd, begint deze moeilijker te trekken, ik denk dat ze een beetje verstropt begint te raken, beslis ik maar om ze weg te leggen, had ik ze in het begin geboord, dan had ik ze nu wat groter kunnen boren, of eventueel nu wel knippen, maar ik had het ondertussen toch wel wat gehad

Afbeelding

Welke sigaar dit is, geen idee, of het al dan niet een cubaan is ben ik ook niet volledig zeker over, maar ik vermoed van wel
en als ik er een module op moet plakken, ga ik voor de ramon alones benelux
waarom, geen idee, ik denk dat ik gewoon hoop dat het deze is :p


Smokin Ace
Maat: 140X21mm
Kleur: Habana
Uiterlijk: Een paar grove nerven. Hij lijkt een soort zandloper vorm te hebben zou kunnen zijn dat hij wat vochtig gelegen heeft waardoor de kop opgezet is. Triple Cap
Geur: (ceder-)hout
Trek: Middelzwaar tot zwaar
Predraw: Hout/aarde

Afbeelding

De sigaar begint met een houterige pepersmaak. Absoluut een zwaardere sigaar. Het "ik ben een cubaan aan het roken" gevoel bekruipt mij. Meteen besluit ik zo rustig mogelijk te proberen te roken. Omdat ik weinig rook heb ik nogal snel een nicotine rush. Langzaam aan ontwikkelt de sigaar zich. De houterige tonen worden zwaarder.

Afbeelding

De sigaarkegel is niet mooi egaal, maar wel stevig. Trek blijft vrij zwaar maar de rook is best smakelijk. Hout blijft de boventoon houden. Langzaam richting het einde ben ik erg content over deze sigaar. Wellicht heb ik (naast de RyJ 1) een goede instapcubaan gevonden (Ja ik denk dat het een cubaan is :wink: ). Ik besluit op te staan uit mijn stoel, langzaam bekruipt een gevoel van draaierigheid en misselijkheid mij.... Gloeiende, Gloeiende :evil: Daar gaan we weer. Toch nog te enthousiast gerookt. Jammer.

Afbeelding

Op naar een eindoordeel. Als ik de misselijkheid (die nog zeker twee uur bleef hangen :mrgreen: ) niet meereken vond ik het absoluut een smakelijke sigaar. Ik denk dat het een cubaan is, dat hij niet verschrikkelijk lang gelegen heeft en dat het best een duurdere sigaar zou kunnen zijn (constructie). Het zou een MC Edmundo, Partagas E02 of een Cohiba Genios kunnen zijn qua formaat. Als ik een gok zou moeten wagen ga ik voor de Edmundo. Denk dat mijn kennis voor deze sigaar iets tekort schiet. Op naar nr 4...

Arie
Nummer 3 is een hele fraaie sigaar van het formaat “knoepert”. Zeg maar in alle richtingen 25% groter dan een robusto (ik neem aan dat mijn collega reviewers een en ander wel zullen opmeten en van het juiste vitola-etiket zullen voorzien).

Bij het bevochtigen van de cap neem ik een licht pepertje waar. Bij de vorige twee sigaren had ik niet veel geluk maar deze belooft wat. Een deel van mijn optimisme is overigens ook ingegeven door de prachtige zonneschijn op mijn terras. Met een jas en uit de wind is 15 graden heel acceptabel.

Het begin is in elk geval helemaal niet slecht. Een lekker romig-zoete, en een houtig-cederachtige smaak wisselen elkaar speels af – en dat al in de eerste centimeter. Dit kon weleens een aangename middag worden. De trek is uitstekend (iets aan de lichte kant) maar de brand doet een Cubaan vermoeden. De smaak trouwens ook.

Na een minuut of twintig zakt het zoetige wat weg en kan ik af en toe iets licht fruitigs waarnemen tussen de houttonen door. De balans is heel mooi maar de sigaar vereist wel enige aandacht: hij heeft de neiging te tunnelen en dreigt relatief snel uit te gaan. Torch bij de hand houden dus, hoewel de noodzaak hiertoe beperkt kan worden door niet te langzaam te roken.

Niet lang daarna wordt er op de deur geklopt: een full-bodied karakter dient zich aan en luidt het tweede deel van deze sigaar in. Ik haal de askegel weg en schenk een lekker rummetje in, de Zacapa 23. Een goede sigaar verdient een goede rum. De combinatie is fantastisch want beide genotsmiddelen brengen mooie smaken bij elkaar naar boven. De rum wordt wat prikkelender door de sigaar en de sigaar wat zoeter door de rum.

Heel af en toe piept er een pepertje tussendoor en de sigaar lijkt iets kruidiger te worden maar het wil nog niet echt doorzetten. Ik blijf hoop houden terwijl de sigaar evolueert en in kracht toeneemt. Ik proef nu, na ongeveer drie kwartier, ook duidelijk vanille in de sigaar, hoewel ik denk dat de rum daar niet geheel onschuldig aan is.

Ik bestel een bakkie koffie om het smakenpalet te completeren. Terwijl ik daarop wacht, wordt de sigaar wat aardser. Het zou me niet verbazen als dit een Partagas was.

Ik moet de sigaar nu goed in de gaten houden om te voorkomen dat hij uitgaat. Ook het dek- en omblad moet ik even affakkelen om weer op gelijke hoogte met het binnengoed te brengen. De combinatie rum-koffie-sigaar is goed maar de rum delft wel het onderspit in dit krachtige smakenspel. Straks voor de finale maar overschakelen op whisky.

Na een uur tik ik de askegel ten tweede male af. Niet nodig – de askegel is stevig en zou best tot op de helft kunnen blijven zitten – maar ik wil zeker zijn dat binnen- en buitenkant een beetje gelijk opgaan. De aardse smaken domineren nu en het rooktempo dat deze Dekelle No. 3 vereist, ligt hoger dan ik zou willen bij zo’n zware sigaar. Als dat maar goed gaat…

Te oordelen naar twee kleine gomvlekjes denk ik dat ik bij het bandje ben aangekomen. Er doemt een lichte amandelsmaak op, vaak een indicatie van het naderende omslagpunt. Van de whisky gaat het niet meer komen want ik wil het risico op een rush niet nemen. In totaal heb ik zo’n vijf kwartier over deze sigaar gedaan maar anderhalf uur is zeker haalbaar.

Zoals gezegd denk ik dat dit een Partagas is. Gezien het formaat zou het dan een E2 moeten zijn (gokje, ik heb niet gemeten). Dat zou dan weer overeenkomen met mijn indruk dat deze sigaar nog aan de jonge kant is en veel aging potentieel heeft. Desondanks is het nu al een hele boeiende sigaar.

Prijs: 11 euro?
Brand & trek: goed
Dynamiek: veel
Aansluiting bij mijn persoonlijke smaak: 2,800


Harry
Flinke knaap, nummertje 3. In mijn papieren vind ik dat het formaat tussen de Canonazo en Edmundo inzit.
De sigaar ziet er Cubaans uit, en ruikt ook zo. Dekblad is colorado, en licht generfd. Bij dit exemplaar zie ik duidelik de triple cap. Een kleine aha-erlebnis, ondanks dat ik al meerdere havanna's in handen heb gehad.
De Sigaar voelt stevig en regelmatig aan. Ik meen hooi, hout en aarde te ruiken, maar ik heb er een smakenlijstje bij gepakt, anders had ik dit nooit kunnen verzinnen.
Ik boor met de kleine kant van de Wolff, dit blijkt een goede keuze, want de trek is prima. Volgens mijn nieuwe aansteekmethode, voorheen gebruikte ik de torch, steek ik de sigaar aan met een gewone aansteker. Het gaat niet helemaal jofel, heb het nog niet helemaal in de vingers. Maar na even doorzetten heb ik een mooi gloeiend vuureinde.

De eerste trekken geven een zware, prikkelende smaak. Ik vrees het ergste, dit gaat niet mijn ding worden. Zou het vanwege die prikkelende peperige smaak een Nicaraguaan zijn?
Er zit wel veel smaak aan, ik dacht iets van hout, peper en noten.
Maar dan! Na 2 centimeter komt er iets zeer aangenaams bovendrijven, ik krijg hoop. Toch een Cubaan?
Het beschrijven van die typische Cubaanse smaak valt me altijd lastig, maar desondanks kies ik uit mijn smakenlijstje room, leer, peper (nog steeds), en de prikkel is er nog even, gedurende de eerste 4 cm.
Daarna lijkt er iets van vanille bij te komen, en de prikkel verdwijnt.
Bij het 2e deel merk ik dat ik deze sigaar erg lekker vind, en besluit over de helft dat dit wel eens een hele goede sigaar zou kunnen blijken te zijn.
Ik zie nog wat smaken op mijn briefje staan; room, melkchocolade, hooi, amandelen. Nogmaals, dit zijn suggesties uit het smakenlijstje dat in Elseviers sigareneditie staan. Ze passen wel enigszins bij wat ik proef.

Uiteraard vraag ik me nog steeds af wat dit voor een sigaar dit is, en zoek op sigarenwiki, waarbij ik begin met de ringmaat. Dan kies ik uit Cubanen, en zoek naar het merk met behulp van de redelijk unieke lengte. Het zou toch niet....? Dus, zie onder, met het risico dat ik mezelf voor gek zet, maar ik heb er toch een goed gevoel bij.

In het 3e deel komt er iets van een pepertje terug, en tegen het einde een vreemde bijsmaak. Champignons? Truffel?
De sigaar blijft top, en ik pak uit het bakje met coctailprikkers een nubtool. In werkelijk de laatste centimeter van deze prachtsigaar moet ik eraan geloven, het prikkertje begint mee te gloeien, en ik kan mijn lippen er niet meet opzetten zonder ze te branden. Het is afgelopen!!
Dekelle, bedankt weer voor deze toptraktatie!

Herkomst: Cuba
Ringmaat: 52
Lengte: 14 cm
Vitola: Estupendo
Rookduur ruim 2 uur
Merk en type: Cohiba Estupendo
Prijs: heb ik niet kunnen vinden, iets van 20 euro?
Cijfer: 9,5

Raleigh
Mooi uitziende flinke robusto met een licht dekblad.
Triple cap bijna volledig aanwezig.

A cru; reuk stal, smaak hooiïg

Eerste deel;
Na geboord te hebben bleek dat deze sigaar een zeer makkelijke trek heeft.
Alleen bij de eerste trek komt er een metalige smaak in mijn mond.
Dat is niet wat ik prettig vind maar we bijten door.
Verdere smaak hout en bitter.

Tweede deel;
De metalige smaak overheerst alle andere smaken.
Normaal gesproken had ik hem al weg gelegd maar we bijten door.

Derde deel;
Ik kan met de beste wil ter wereld geen ontwikkeling ontdekken.
De metaalsmaak is de gehele sigaar zwaar overheersend aanwezig geweest.
Ik hoop voor de anderen dat ik een bijzonder geval heb gehad.
Of dat het aan de smaak van de dag ligt.

Conclusie;
De triple cap kan duiden op Cuba maar de smaken doen dat dus absoluut niet.
Is het een mengelmoes van tabakken?
Ik weet het niet.
Door de metaalsmaak kan ik eigenlijk helemaal niets zeggen over land of sigaar.
Qua uiterlijk had het bijna een Montecristo Edmundo kunnen zijn.
Ook al was deze vele malen lichter als degene die ik heb liggen en deze was ook iets langer.
Iets Hondurees?


Ray
Soort : edmundo (en daar is er dacht ik maar 1 van)
Lengte : 137
Diameter : 20 a 21
Uitzicht : mooi licht dekblad met hier en daar een nerf.
Neus : wat lichte hooi, iets hout, ruikt goed maar er springt niet echt iets bovenuit.
Knip / Boor : boor
Brand : soms wat scheef maar niet bij hoeven te branden, trek is prima.
Smaak 1/3 : begint met een klein zoetje, dan wat hooi, leer en hout.
Smaak 2/3 : zoetje is weg, wel vanille en iets van chocolade, klein pepertje, leer en hout blijven.
Finale : naarmate de sigaar verder gerookt wordt hij voller van smaak, leer en hout blijven, pepertje komt meer op de voorgrond, vanille is weg, chocolade blijft soms aanwezig, af en toe iets van room.
Opmerkingen : de as was vrij donker en soms wat rafelig waardoor er kleine asdeeltjes vanaf vallen.
Eindoordeel : heerlijke sigaar.
Nogmaals roken : zeker wel.
Prijs : 11, 40 euro
Cijfer : 8,5

Dan het belangrijkste, merk en herkomst.......het blijft en gok;
Naam : montecristo edmundo
Herkomst : cuba

Mr. X
Nr. 3 is een stevige jawbreaker.

Er komt mij vooraf een zoete geur en wat geroosterde tabak te gemoet.
Het dekblad van mijn sigaar is wel serieus generfd.

De eerste pufjes worden vergezeld met een stevige rookpluim. Me like!
De sigaar trekt zeer licht. Misschien een beetje te licht.

Voor de rest kan deze nr. 3 mij zeker bekoren. De smaken volgen zich op en er is geen moment van verveling aan.
Deze mag van mij gerust een permanent plaatsje krijgen in de humi.

Gokje: Cuba Partagas Serie E No 2


Bolletje
Afbeelding

Predraw houtig. Geboord met kleine peer Wolff. Trekweerstand is behoorlijk licht. Mooi dekblad Claro, tripl cap. maatje Robusto Extra.
Dekblad ruikt naar cubaans tabak.

Eerste hijs zacht romig en zoetig. Wel vrij mild. Hooiig.

Vindt er maar weinig tabak in zitten....as is daardoor ook niet mooi compact. Nootje, zoetje, vanille. Iets wat houtig/hooig ook.

Afbeelding

Door weinige tabak wel redelijk snel roken, ook tunnelbrand na 1/3. Hij veranderd niet echt, geen complexe sigaar. Blijft houtig hooiig.

Lijkt wel een sigaar met een "we moeten tabak bezuinigen" gewicht.

Afbeelding

Conclusie:

Dacht eerst cubaans door zicht en door ruiken aan het dekblad...maar het hooiige deed me meteen flink twijfelen. Ook kwa vulling niet echt top...dus ik denk de:
Balmoral Royal Selection Reserva Torois.

Cohiba
Niet de mooiste sigaar om te zien. Mat dekblad, lelijke voet. Geur is ietwat zoetig. Ook een zuurtje.

De draw van deze sigaar is erg los. De predraw belooft niet veel goeds. Een zure lucht komt je tegemoet. Tijd om de sigaar aan te steken.

Smaak van de sigaar hikt tegen stal en hooi aan. Maar de boventoon wordt gevoerd door een zurige smaak. Ook wat scherp.

Heb de sigaar na een half uur weggelegd. In extreme situaties rookbaar, maar dit doe je niet voor je plezier. Dit compromisloze bouquet van zweetsokken en schimmelige regenjas is niet aan mij besteed.

Kan onmogelijk een Cuban zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zoiets kunnen maken in de Dominicaanse Republiek of Nicaragua (maar ik sluit het ook niet uit). Panama? Nooit meer.


Zaagmans
Robusto, 14cm
Triple cap
Stevig en vol met tabak
Ruikt (opnieuw) naar Cuba

Onaangestoken:
Ruikt naar hooi/gras
Beetje weerstand en boor van de humitube gebruikt
Drink een glas water.

Aangestoken:
Brand is mooi scheef, precies als een Havana hoort te branden. ;-)
As is zwart en grijs gemêleerd.

Smaken: leer, peper door de neus (klein beetje maar)
Hooi proef je nog steeds.
Dekblad begint licht in te scheuren, 2cm van de voet af. Misschien door de hitte?

De peper begint, naarmate de sigaar vordert, meer de boventoon te voeren. Tevens is leer ook nog steeds aanwezig en neemt de smaak/geur van hooi af. Geen zoetje kunne bespeuren (jammer).

As is vlokkerig en waait gemakkelijk weg, brand is nog Steeds scheef.
Meende tunnelbrand waar te nemen, maar lijkt op de gaatjes van de 'draw' test.
De peper lijkt te komen en te gaan. Smaken veranderen weinig maar wisselen steeds de boventoon tussen leer en peper.

Prima sigaar, maar niet mijn favoriet.ik hou meer van de iets zoetere sigaren (af fuente hemingway)

Gordito formaat (50x141mm).
Gokje: San Cristobal la fuerza?

Vadha
Voorbespiegeling
#3 uit de blind tasting sampler. Ben zelf erg benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met longfillers. Ik wil de sigaar rustig roken en proberen om een aantal smaken te onderscheiden. De sigaar ruikt naar hoe mijn hond vroeger rook als hij een douche nodig had, niet zo aangenaam dus.

Uiterlijk
De sigaar ziet er goed uit, mooi bruin. Hier en daar wat nerven, maar ze zijn niet erg aanwezig.

Knippen en aansteken
Het knippen gaat zeer gemakkelijk, al kan mijn knipper de dikte maar net aan hebben. Het duurt even voordat de sigaar goed brand.

Ervaring tijdens het roken

Bij de predraw proef ik hooi. Hij trekt heel makkelijk en ik denk daarom meteen dat het geen Cubaan is.

De 1e haal ging heel gemakkelijk en er ontstaat direct een flinke rookontwikkeling. De smaak is zeer peperig in het begin. Het pepertje verdwijnt al snel en een aarde/as smaak komt tevoorschijn. De eerste paar halen vond ik niet zo aangenaam, maar het werd (gelukkig) na 1/6 beter. Na ongeveer ¼ komt er weer een pepertje langs.

In het 2e deel van de sigaar komt er ook een notensmaak naar voren. De aarde/as smaak is nog steeds aanwezig.

Het 3e deel begint met wat zoetigs, ik proef een klein beetje cacao. De zoetigheid duurt (helaas) maar even en al snel komt de bekende aarde/as smaak terug en begint het peperig te worden. Ik kan hem al snel niet meer roken en ik leg hem op ¼ van het eind dan ook weg in de asbak.

De rookduur is ongeveer 65 minuten.

As, rook, brand & trek
De as is donker en viel vanzelf na ongeveer 1/4 voor de eerste keer eraf. Daarna bleef de as niet meer zo stevig zitten en moest ik het regelmatig aftikken. De sigaar had veel rookontwikkeling, in het begin was het even blauw binnen, maar het is niet storend. Er was een behoorlijke scheefbrand in het begin en net toen ik hem wou corrigeren, deed hij dit al uit zichzelf. De trek was perfect.

Cijfers
Uiterlijk: 8/10
Rook & as: 8/10
Brand: 5,5/10
Trek: 10/10
1e deel: 6,5/10
2e deel: 8/10
3e deel: 4/10

Overall: 6,5/10

Conclusie
De sigaar heeft constante aarde/as smaak. Er komen regelmatig wat pepertjes langs waardoor de sterkte nogal wat op en neer gaat. Hij wordt echter al snel te zwaar en niet te pruimen (op ongeveer ¼ van het eind). Het 2e gedeelte en de overgang naar het 3e deel van de sigaar was heeeerlijk en ook de enige reden waarom ik een voldoende geef.

Van alle sigaren die ik heb gerookt komt deze niet in de buurt van welke sigaar dan ook! Ik weet dus niet welke het is, helaas…

WDO
Uiterlijk:
Claro deklad zonder storende nerven en een mooie tripple cap. Wel is er een vrij grote groene vlek op aanwezig.
De sigaar voelt stevig doch soepel aan.

À cru:
Hout en kruiden

Aansteken en boren gaat prima.
De eerste smaken zijn het hout en de kruiden die domineren. Daarna komt er wat leer bij.
In het tweede deel komt er ook wat hooi bij, maar de kruiden en hout blijven op de voorgrond.
In het derde deel komt het leer terug naar boven samen met het hooi.

Conclusie:
Ik vond het een vrij vlakke sigaar en ze kan me niet bekoren.
Land van herkomst: Cuba
Merk: geen flauw idee. Ik kan de smaken niet binnen een bepaald merk plaatsen. PAS!

Cliff

verslag blindproef III


uitzicht:

hele knappe sigaar, mooi glanzend dekblad, matige nerfjes, mooie tripple cap... this must be a cuban?

a cru:

weinig verhullend, wat hooitinten met een sublieme trek.
ik heb deze geboord met de 8mm punch.

rookervaring:

het eerste deel start goed, wat aromatisch mild leder, heeft in de verte een lichte prikkeling, mooie milde aanzet.

naar het tweede deel verdwijnt er helaas een hoop om nog met wat fletse houttinten achter te blijven... ook zit er een wat 'scherp' kantje aan, wat chicorei...

naar het eind toe word de sigaar erg saai en eentonig... hout hout hout.
hier en daar een lederhint als je doorrookt.

besluit:

door het uitzicht van het dekblad, en vooral door de perfecte cap denk ik dat dit een cubaanse sigaar is... en er is slechts één cubaanse sigaar die me met dit palet kan vervelen en dat de E2 van partagas.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mrt 2012, 22:27 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Reviews voor 1 april 23.59 uur aub, nee..... :twisted: geen grap!
Het gaat erg goed zo =D>

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 07:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Ik had de review al op 12 maart verstuurd. Zal ik hem nog eens sturen of heb je hem nog ergens?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 07:33 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Deze lijst zal ik vanavond up-to-date maken, ik heb al diverse reviews binnen.

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 09:49 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Goed bezig robert! Als we nu tegen Koen zeggen dat nr 3 t/m 5 heerlijke dure cubanen zijn dan krijg je vast binnen een week alle reviews opgestuurd! :twisted:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 10:29 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Bolletje schreefColon
Goed bezig robert! Als we nu tegen Koen zeggen dat nr 3 t/m 5 heerlijke dure cubanen zijn dan krijg je vast binnen een week alle reviews opgestuurd! :twisted:


ROFL :lol:

zou er toch eens mogen van komen hé. :roll:

tegen 1 april de volgende sigaar... lukt me wel!
hopelijk word ie beter dan de vorige :evil:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 21:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
cliff schreefColon
hopelijk word ie beter dan de vorige :evil:

Ik denk dat je hem niet alleen beter gaat vinden, maar ook gaat herkennen. Ik ben tenminste redelijk zeker van mijn zaak, dus dat moet voor het Orakel van Rollegem geen probleem zijn...

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 21:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Arie schreefColon
cliff schreefColon
hopelijk word ie beter dan de vorige :evil:

Ik denk dat je hem niet alleen beter gaat vinden, maar ook gaat herkennen. Ik ben tenminste redelijk zeker van mijn zaak, dus dat moet voor het Orakel van Rollegem geen probleem zijn...


oho, je maakt me benieuwd!
ga deze eens wat extra aandacht geven dan :wink:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2012, 21:46 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Bijgewerkt

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Mrt 2012, 20:00 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 21 Sep 2011, 11:56
BerichtenCOLON 91
WoonplaatsCOLON Deventer
Arie schreefColon
cliff schreefColon
hopelijk word ie beter dan de vorige :evil:

Ik denk dat je hem niet alleen beter gaat vinden, maar ook gaat herkennen. Ik ben tenminste redelijk zeker van mijn zaak, dus dat moet voor het Orakel van Rollegem geen probleem zijn...


Ik ben aanzienlijk minder zeker van mijn zaak.... :wink:

Wel denk ik dat deze sigaar inderdaad bij een aantal heren van de 'gevestigde orde' beter in de smaak zal vallen dan de vorige......

_________________
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
- General George Patton


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2012, 18:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
smokin ace schreefColon
Arie schreefColon
cliff schreefColon
hopelijk word ie beter dan de vorige :evil:

Ik denk dat je hem niet alleen beter gaat vinden, maar ook gaat herkennen. Ik ben tenminste redelijk zeker van mijn zaak, dus dat moet voor het Orakel van Rollegem geen probleem zijn...


Ik ben aanzienlijk minder zeker van mijn zaak.... :wink:

Wel denk ik dat deze sigaar inderdaad bij een aantal heren van de 'gevestigde orde' beter in de smaak zal vallen dan de vorige......


let's see... zal vanavond es een poging wagen...

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2012, 19:06 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Zal morgen eens kijken of deze sigaar wel bij mijn status als bestuurslid past. Want anders ga ik deze echt niet opsteken! Ik kijk wel uut, straks gaan mensen nog denken dat ik aan de goedkope sigaren zit! :o

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2012, 19:24 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Bolletje schreefColon
Zal morgen eens kijken of deze sigaar wel bij mijn status als bestuurslid past. Want anders ga ik deze echt niet opsteken! Ik kijk wel uut, straks gaan mensen nog denken dat ik aan de goedkope sigaren zit! :o


hahahaha... ja, en dat willen we niet he! :lol:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Apr 2012, 12:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
was een beetje een weggever
ik stuur mijn review
straks nummer 4! (allez, ben nu toch wel echt goed bezig)

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Apr 2012, 13:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Review opgestuurd!

_________________
- Ruud


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.