Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 00:18

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2012, 11:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Afbeelding
Punch Royal Selection no11 - MGT MAR 07

1 adc - h upmann magnum 46
2 yellowgrip – Montecristo No. 4
3 Zeke – ???
4 renefatdude
5 Smokin Ace – El rey del mundo exclusivo
6 Arie - Hoyo de Monterrey
7 Cubalibre - H. Upmann 46
8 Harry - Juan López Seleccion no. 1
9 Raleigh – Cubaan
10 Ray
11 Mr. X - Saint luis Rey Serie A
12 bolletje - Saint Luis Rey Serie A
13 cohiba
14 Zaagmans – Cubaan
15 Jonathan - H. Upmann 46
16 Vadha - Cubaan
17 WDO - H. Upmann of een Hoyo
18 Filip
19 Cliff – h.upmann magnum 46
20 Tumkie - Punch - Punch Punch




Adc

uiterlijk
colorado maduro, olieachtig dekblad met wat nervenen groene vlekjes
cap zonder meer perfect

touch
(zeer) stevig
die zich vertaalt naar

een zeer zware (te zware) trek

verbranding
zeer goede verbranding, wel twee keer moeten bijbranden
super stevige licht grijze as (wat jaren op de teller)

a crudo
aroma: lichte stal + kruiden
smaak: vegetaal (vers stroo)

deel 1
leer, aarde en typisch cubaanse vettigheid

in deel 2
komen er wat noten en granen bij
groot halverwege wordt hij wel snel bitter
meer dan waarschijnlijk te wijten aan de slechte trek

deel 3
bitter
het omslagpunt wordt veel te vroeg bereikt
nochtans heeft deze sigaar heel wat in zijn mars

full body, classic style sigaar
h upmann magnum 46?

score: 3,5


Yellowgrip

Naam: Dekelle Blind Cigar Tasting #5

Herkomst: Vermoedelijk Cuba
Sterkte: Mild tot medium
Prijs: Ik zou maximaal € 1,50 voor deze sigaar over hebben

Afbeelding

Uiterlijk en constructie
Het is niet de mooiste sigaar die ik in mijn handen heb gehad. Het licht generfde, doffe colorado dekblad laat nogal wat donkere, bijna zwarte vlekjes zien. De triple cap daarentegen is een toonbeeld van vakmanschap. De sigaar voelt zeer hard aan en ruikt koud een beetje zoetig. De zeer zware trek bij de predraw belooft weinig goeds.

Afbeelding

Rookbeleving
Na het aansteken blijkt vanaf de eerste trek dat de zware predraw een voorbode was van een uurtje zuigoefeningen. De zeer zware trek maakt het ontwikkelen van aroma’s en smaken haast onmogelijk. Desondanks proef ik specerijen met een zoetige toets. In het tweede deel is de smaak geëvolueerd in een soort plastic smaakje met een vleugje kaneel. Dit veranderd niet in het derde deel.

Afbeelding

As, rook, brand & trek
De donkere as is stevig. De rook is erg dun en heeft geen enkele body. De brand is regelmatig en de trek is dramatisch zwaar.

Afbeelding

Beoordeling
Afbeelding

Dit moet een Cubaan zijn. De kleur van het dekblad, de prachtige triple cap en de belachelijk slechte trek zijn zeer sterke aanwijzingen. Qua smaken kan ik geen referentie naar een land maken omdat er te weinig smaken door deze verstopte buis een weg wisten te vinden naar mijn smaakreceptoren. Hoewel nog nooit eerder gerookt, gok ik op een Montecristo No. 4. Beroemd om de matige constructie in verband met het willen voldoen aan de grote vraag.

All images uploaded with ImageShack.us

Zeke

Een dag te laat toch ook maar aan deze sigaar begonnen, ik haal de sigaar uit mijn humi, en het eerste wat ik merk, is dat deze enorm hard is, direct mijn andere sigaren geinspecteerd, en die zijn allemaal in perfecte staat. Dus een slechte sigaar, ofwel een dry spot in het midden van mijn humi.

De sigaar geknipt, en zoals ik al kon vermoeden, een zeer slechte trek. Het is een romige sigaar, met nog een aanvaardbare rookvorming als je de trek bekijkt, al komt er vanvoor meer rook uit dan vanachter heb ik de indruk. Ik proef wat leer en chocolade, maar na een cm of drie begint ze al bitter te worden, volgens mij doordat er zo hard aan getrokken moet worden, daarna komt er nog wat aarde bij, de chocolade is helaas verdwenen.

Iets over halverwege moet ik het toch opgeven aangezien mijn kaken zeer beginnen te doen. Volgens mij zou dit geen slechte sigaar zijn, moest de trek wat goed zijn.


Smokin Ace

Daar was hij dan.... De laatste al weer.... :(

Voordat ik de rest van de review schrijf, wil ik eerst Dekelle waanzinnig bedanken voor deze gulle tasting! Ik vond het absoluut een waardevolle ervaring!

Dekelle Nr5
Ring: 19mm (48)
Lengte: 143 (5 5/8)
Dekblad: Habano

Sigaar nummer vijf is wederom een nette sigaar. Bouw is stevig en de predraw is stevig. Ik proef hout en aarde, dus mijn eerste gok is cubaans.

Afbeelding

Het eerste deel is de sigaar vrij constant stevig. Ik proef hout en aarde, maar bij vlagen ook wat mildere hooi. Begin een beetje te twijfelen of ik goed zit met mijn cubaan...

Afbeelding

Het tweede deel blijft de sigaar constant. Hij blijft langzaam milder worden. Best een lekkere sigaar.

Afbeelding

Het laatste deel wordt de sigaar weer iets steviger. Aarde krijgt weer de boventoon. Een lekkere sigaar. Moeilijk in te schatten wat dit voor sigaar is. Ik gok wel dat deze al een tijdje ligt. Ik ben best nicotine gevoelig, maar heb bij deze sigaar niets gemerkt.

Uiteindelijk moet ik toch een oordeel vellen.... IIk vond het een prettige sigaar die ik best vaker zou willen roken. Mijn gok blijft bij een mildere cubaan die al een tijdje ligt. Ik heb hem nog niet gerookt en heb hem ook niet in mijn humidor. Mijn gok is El rey del mundo exclusivo....

Arie

Deze sigaar heeft vrij veel groene vlekken en maakt daardoor optisch een wat jonge indruk. Strak en onregelmatig gerold, ondanks een royale knip toch een zware trek. Eerste indruk: deze sigaar komt uit Cuba. Dit wordt meteen bevestigd bij de eerste trek: heerlijk!

Ik herken een licht pepertje, wat aarde en leer, en een flinke bos hout. Deze smaken zijn afwisselend maar ik kan geen evolutie in een bepaalde richting ontdekken. De brand is ook weer een duidelijke indicatie van de Cubaanse herkomst van deze sigaar. Ondanks de zware trek krijg ik veel rook binnen

Halverwege ontdek ik een licht zoetje op de achtergrond. Deze sigaar heeft gewoon alles in zich. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit inderdaad een jonge sigaar is, zoals ik aanvankelijk dacht. Een jaartje of drie heeft deze wel gehad, denk ik.

Iets over de helft wordt de sigaar wat zwaarder. Dat geldt ook voor de trek; er komt beduidend minder rook naar me toe. De askegel is stevig en puntig, precies zoals je kan verwachten van een strak gerolde sigaar. De Havana Club 7 anos uit mijn heupflesje is een goede begeleider. Wat ik jammer vind, is dat de dynamiek er een beetje uit lijkt te zijn maar ik sluit een paar spannende ontwikkelingen in het laatste deel nog niet uit.

En ja hoor, daar komt een noot-achtige smaak om de hoek kijken. Tijd voor een cappuchino dus. Mijn lief, met wie ik deze maand alweer 16 jaar getrouwd ben, komt ‘m brengen. Heerlijke combinatie. De smaak van de sigaar doet me nu een beetje aan Nutella denken – de kenners spreken dan over hazelnoot en cacao.

Toen ik de sigaar opstak, twijfelde ik tussen RyJ en Upmann maar zij lijkt me – op basis van de handvol RyJ’s en Upmannen die ik gerookt heb - te zwaar voor de eerste en te licht voor de laatste. Ik gok derhalve op Hoyo de Monterrey, misschien wel een stuk ouder nog dan 3 jaar. Ook dat is nergens anders op gebaseerd dan de paar Hoyo’s die ik gerookt heb. Voor wat het waard is, zeggen ze dan…

Prijs: niet bekend
Herkomst: Cuba
Brand & trek: trek te zwaar vind ik (maar verder geen last van gehad), brand OK.
Dynamiek: veel, boeiende sigaar
Aansluiting bij mijn persoonlijke smaak: 3,386


Cubalibre & Jonathan

De sigaar heeft een licht generfd, claro de vida dekblad met weinig olie. De constructie is vrij soepel, mooie gevuld en afgewerkt met triple cap. Dit is zonder twijfel een sigaar van Cubaanse afkomst. We meten de sigaar op: 143 x 18.3 mm; een corona gorda dus. Na aansteken komen er milde smaken vrij van leder en koffie. Geroosterde smaken en wat houtnuances (ceder). Complex en subtiel op hetzelfde moment. Deze smaken blijven nagenoeg constant en winnen naar het einde toe aan body. Het vrij ‘clean tobacco taste’ pallet doet vermoeden dat dit een H. Upmann 46 is.

Jorg & Jonathan

Harry

Tijd voor nummer 5, weer is redelijk dus de fik erin.
Eerst meten uiteraard; ring 36, 142 mm lang. Een corona gordo, zegt mijn boek. Uiterlijk; Cubaans met een Colorado dekblad.
Geur; onmiskenbaar ook van dat mooie eiland. Boren, eerst met de kleinste Wolff, maar vanwege de enigszins zware trek het gaatje iets groter gemaakt.
Droge trek belooft weer een Havanna, en ook na het aanvuren proef ik Cuba.
Omdat ik niet veel zinnigs over de smaak kan zeggen (lekker!!!) ga ik op zoek naar corona gordo's. De sigaar smaakt me overigens prima, al is de trek me iets te zwaar. Wil deze wel vaker proberen eigenlijk.
Dankzij Don Carlos zijn wiki denk ik met een Juan López Seleccion no. 1 van doen te hebben.

Groeten,

Harry


Raleigh

De dekelle nr 5 is helaas uitgelopen op een fiasco.
Er was werkelijk geen rook uit te krijgen.
Het kreng minutenlang gemasseerd.........niets.
Voorzichtig een gaatje met een cocktailprikkertje gemaakt......niets
Meerdere gaatjes met het cocktailprikkertje gemaakt...........niets
Gaatje met een sateprikker gemaakt..............niets.
Ik heb ook nog nooit zo`n strakgerolde sigaar meegemaakt.
Werkelijk geen enkele rook uit te krijgen.
Zal dus wel een Cubaan zijn. :)
Dus helaas was de nr.4 mijn laatste.

Mr. X

Normaal gezien zou een sigaar roken toch een ontspannende bezigheid moeten zijn?

Vooraf:

Het dekblad van mijn sigaar heeft verschillende donkere (zwarte) plekken. Ze voelt ook vrij strak aan. Na het knippen krijg ik heel wat weerstand bij het verkennende pufje.
Misschien herken ik een noot smaak.

Na het aansteken begint de miserie. Er is geen lucht door te krijgen. Na een vijftal pogingen om er toch nog iets van te maken, geef ik het op.
Ik kan er dus weinig nuttig over zeggen.

Wie ga ik nu beledigen:

Cuba: Saint luis Rey Serie A?


Zaagmans

Tot nu toe bij geen enkele sigaar het idee gehad wat het merk was, dus dat zal vandaag niet veranderen. Toch had ik in sommige gevallen de land van herkomst al wel goed, toch best netjes al zeg ik het zelf :mrgreen: :oops:

De laatste sigaar in de "De Kelle" reeks zal nu worden besproken.
Afbeelding

Deze sigaar rookte ik afgelopen woensdagavond, een van de laatste avonden dat het kwik nog rond de 19-20 graden kwam. Je ziet nog een besproette knie want ik kon zelfs in speedo in de achtertuin zitten :mrgreen:

Tezamen met eerst wat Dumpert en daarna zelfs wat serieuzere (Pluralsight ASP.NET MVC + Entity Framework CodeFirst shizzle) filmpjes heb ik deze sigaar gerookt. Daarbij dronk ik espresso van koffiebonen van "De Pelikaan" uit Zutphen =P~

Hierbij mijn notities (in steno dus erg beknopt :mrgreen: )
Lengte: 140mm
Ring: 42??
Cap: Trippel
Uiterlijk: redelijk gaaf dekblad, hier en daar een grote nerf, maar verders prima. Bij nadere inspectie kan ik een enkel groen plekje vinden maar geen schade verder aan het dekblad.
Onaangestoken: Ruikt naar Cuba. Aardige weerstand terwijl ik besloten heb om te knippen en niet de kleine Wolf boor te gebruiken. Ik kan verder geen specifieke smaken benoemen en schrijf "muffe tabaksmaak" op.
Aangestoken: Eenmaal aangestoken valt het met de weerstand enorm mee, wellicht dat de hitte het een en ander heeft vrijgemaakt (of gewoon de stof in de voet van de sigaar is nu weg :oops: ) want de brand is prima. Het rookt als een milde sigaar met geen enkele prikkel achterin de keel of in de neus. Smaken die ik waarneem zijn koffie verkeerd, cappuccino en ook wel wat leer. De as ziet er stevig uit.
Afbeelding
Halverwege de sigaar merk ik dat de smaken eigenlijk niet erg evolueren en wellicht is de koffiesmaak iets intenser geworden, maar dat zou ook kunnen komen door de espresso's die ik ernaast drink. Wellicht had ik beter gewoon water kunnen drinken. Tenminste wel bij deze sigaar...
Afbeelding
De as vlokt niet, maar de stevigheid die het leek te hebben viel toch tegen. De askegel werd meestal niet langer dan 3cm en dan moest ik de as weer van m'n shirt afkloppen :roll:
Afbeelding
Ik vond het een prettig te roken sigaar, niet te ingewikkeld (of ik neem die complexiteit nog niet waar, dat kan maar zo)...
Het is een Cubaan, maar ik laat Google nu maar achterwege en lees straks wel wat het uiteindelijk bleek te zijn... :mrgreen:

Ik vond deze blind-tasting een erg leuk initiatief en ik kom er achter dat ik nog enorm veel moet leren. Waar sommigen al direct bepaalde vitola's denken te proeven zie ik mogelijkheden voorbij komen (in de reviews) die ik nog nooit heb gerookt, of waarvan ik te weinig heb gerookt om daaraan een specifiek smaakprofiel te kunnen koppelen. Petje af voor de winnaar(s) van deze blind-taste en natuurlijk dank voor Christof en de admins die deze topics vullen met de reviews! =D>

Oh en volgende keer doe ik gewoon weer mee want ik vind het leuk om te lezen hoe andere mensen de smaken ervaren tenopzichte van hoe ik het heb ervaren.

Wellicht een tip voor de volgende keer: doe van alles dubbel, zodat je na je eerste review en de bekendmaking nogmaals de sigaar kunt roken. Of ik zal ze allemaal op moeten gaan schrijven en proberen te kopen bij de lokale boer...dat kan ook maar dat vind ik wat lastiger ;-)

Vadha

Voorbespiegeling
#5 uit de blind tasting sampler. Ben zelf erg benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met longfillers. Ik wil de sigaar rustig roken en proberen om een aantal smaken te onderscheiden. De sigaar heeft een flinke stalgeur.

Uiterlijk
De sigaar ziet er goed uit, mooi bruin. Hier en daar wat nerven, maar ze zijn niet erg aanwezig.

Knippen en aansteken
Het knippen en aansteken gaat zeer gemakkelijk.

Ervaring tijdens het roken
Bij de predraw proef ik hooi. Hij trekt behoorlijk zwaar en ik denk daarom meteen dat het een Cubaan is.

Ik vond deze sigaar vrij constant, het was eigenlijk vrijwel alleen maar aarde en leer wat ik proefde, in het begin was er kort een vleugje zoetigs, deed me denken aan citroen.

De rookduur is ongeveer 75 minuten.

As, rook, brand & trek
De as is donker en viel vanzelf na ongeveer 1/5 voor de eerste keer eraf. Daarna bleef de as niet meer zo stevig zitten en moest ik het regelmatig aftikken. De sigaar had weinig rookontwikkeling. De brand was zeer goed, de trek viel alleen wel tegen.

Cijfers
Uiterlijk: 8/10
Rook & as: 6/10
Brand: 10/10
Trek: 3/10
1e deel: 7/10
2e deel: 6,5/10
3e deel: 6/10

Overall: 6,5/10

Conclusie
De sigaar heeft constante aarde en leer smaak, die krachtiger wordt richting het eind. Ik weet niet welke sigaar dit is, heb hem nog nooit eerder gerookt, maar ik denk dat het een Cubaan is.


WDO

Uiterlijk:
Mooi melkchcolade kleurtje. Gaaf dekblad bekroond met een Tripple cap.
Ze voelt enorm hard aan en qua geur komt er niet veel bijzonder af.

A cru:
Geboord en de draw is wel heeel stroef.
Eerste smaken van hout en wat kuidigs

Het aansteken gaat vlot. Er komt niet veel rook vanaf en vanaf de eerste trekken weet ik dat het werken gaat worden om hier wat uit te krijgen.. (kaakspieren worden zwaar op proef gesteld om de eerst trekken te nemen)
Smaken van hout op een basis van wa kruidigs komen naar boven.
Wat later komt er een klein beetje spice bij. Geen peper ofzo, maar eerder in de genre van nootmuskaat.
Over halfweg wordt de trek wat lichter. De spice van in het eerste deel is nu getransformeerd naar een wit pepertje.
Ik meen ook een lichte leder smaak op de achtergrond te herkennen die naarmate de sigaar vordert wat meer naar boven komt.
Een beetje vroegtijdig komt er een bittere smaak bij en deze gaat ook niet meer weg dmv purging.
Waneer ik de as bekijk ziek een vrij grote tunnel in het midden.
Ik besluit dan ook de sigaar neer te leggen.

Ondanks de stroeve trek toch een goede sigaar.
Vrij mild begonnen en bouwde dan op in power.
Afkomst: Cuba
Merk: ik twijfel een beetje tussen een H. Upmann of een Hoyo

Cliff

voila voila de laatste!

blindproef sigaar 5; review Cliff.

uitzicht;

mooi gekleurd dekblad met enkele oneffenheden, dit is wellicht een iets ouder sigaartje?

a cru:

#-o vergeten, ik rook ze dan ook tijdens werkzaamheden...

rookervaring:

eerste impressie is positief, een mooie milde ledersmaak met wat hinten van kaneel... hout... best goed.
lekker aromatisch ook,

na enkele centimeters slibt de sigaar jammergenoeg wat dicht, ik 'masseer' ze wat en het verbeterd maar het blijft echt wel "werken" om er veel rook uit te krijgen.

de combinatie (letterlijk) werken samen met roken en 'werken' om er rook uit te krijgen resulteert nogal frequent in een onprettig gevoel (lichte rush), met dat in het vooruitzicht leg ik de sigaar ietwat vroegtijdig weg,

besluit:

mooie tripple cap, mooi dekblaadje... this is a cuban!

qua merk/type twijfel ik tussen een h.upmann magnum 46 en een hoyo epicure nr 1.

het aromatische in het achterhoofd en gebrek aan 'kruidigheid' doet me gokken op de h.upmann magnum 46.

slotbesluit:

dit was een wondermooie reis doorheen sigarenland, het was een erg leuke ervaring en is werkelijk voor herhaling vatbaar, m'n oprechte dank gaat uit naar het 'dekelle-team' voor het opzetten van deze sampler...
al waren de sigaren niet allemaal naar ieders smaak en zat er voor mij hier en daar een tegenvaller tussen, het was TOP, schitterend, en vooral boeiend!
superlatieven schieten tekort... thanks! =D>


Tumkie

Triple cap, lederen geur en de smaak van hooi tussen de tanden. Ik waan me op de boerderij. :-) misschien wel een Cubaanse boerderij.
Een aangenaam smaak pallet ontpopt zich tijdens het roken met een boventoon voor peper in het tweede stuk van de sigaar. Het aangenaam roken duurt 40 minuten.
Al moet ik toegeven dat ik de voorbije sigaren duidelijk in de verkeerde richting aan het zoeken was toch ga ik nog een poging wagen.

Ik ga voor een Cubaan nml. : De Punch - Punch Punch

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Apr 2012, 09:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Wat wordt de opleverdatum? 29 april of een weekje later?

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Apr 2012, 09:42 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
RobertRhoon schreefColon
Wat wordt de opleverdatum? 29 april of een weekje later?


Doe maar 2 weken later, daar gaat het uiteindelijk toch naar toe. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Apr 2012, 13:18 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Ach we hebben toch geen haast.
Ik heb het weer bekeken en denk dat we het beter een weekje kunnen uitstellen voor de buiten rokers.
Laten we het houden op 6 mei.

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Apr 2012, 13:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Ik kan alvast meedelen dat ik deze sigaar in haar geheel heb kunnen roken, waarmee de score op 2/5 komt :-)

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Apr 2012, 20:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Arie schreefColon
Ik kan alvast meedelen dat ik deze sigaar in haar geheel heb kunnen roken, waarmee de score op 2/5 komt :-)


t'is nietwaar?? :shock:

:mrgreen:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2012, 08:38 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Voilà .... review ingezonden

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 24 Apr 2012, 21:42 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
CubaLibre schreefColon
Voilà .... review ingezonden


Ehh niets ontvangen [-(

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2012, 08:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
RobertRhoon schreefColon

Ehh niets ontvangen [-(


Verzonden naar Dekelle

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2012, 09:05 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
CubaLibre schreefColon
RobertRhoon schreefColon

Ehh niets ontvangen [-(


Verzonden naar Dekelle


#-o

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 25 Apr 2012, 09:56 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
tasting sigaar 5 ingezonden :-)

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mei 2012, 08:38 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Heren,

De reviews stromen nog niet binnen.

:-"

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mei 2012, 08:40 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
heb 'm gisteravond gerookt, dus die van mij komt zeer binnenkort!


Mooiweerrokers hebben dus geen excuus, het was gisteravond perfect!! :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mei 2012, 18:52 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Zal morgen wel ff een review opsturen. Ligt al klaar in klad!

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Mei 2012, 06:54 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010, 10:13
BerichtenCOLON 275
WoonplaatsCOLON Ham
mijn review zou je toch al enkele weken moeten hebben :-)

_________________
A cigar has '... a fire at one end and a fool at the other


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.