Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:30

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 27 Feb 2012, 21:24 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Afbeelding
Rafael Gonzalez - Corona Extra - Box code GSO NOV 06

1 adc
2 yellowgrip - ERDM Choix Supreme
3 Zeke
4 renefatdude - San Luis Rey Serie A
5 Smokin Ace - Punch Punch
6 Arie - Misschien iets uit Panama
7 Cubalibre - Punch Punch Punch
8 Harry - Bolivar Corona Extra
9 Raleigh - Punch Vitola de galera; Corona Gorda, Vitola de salida; Royal selection no.11
10 Ray - montecristo no. 3
11 Mr. X - Cuba Punch Punch
12 bolletje - Punch Punch Punch
13 cahibo - Hoyo de Monterrey
14 Zaagmans – bijna?
15 Jonathan
16 Vadha - Cubaan
17 WDO - Partagas
18 Filip - Vrijgesteld
19 Cliff - rafael gonzales corona extra, ik zou zelfs durven stellen boxcode... eum, 2007-2008 =D>
20 Tumkie - Punch

Yellowgrip

Naam: De Kelle Blind Sigar #1
Maat: Niet gemeten
Prijs: Ik heb maximaal €10,- over voor deze sigaar.

Afbeelding

Voorbespiegeling
De eerste sigaar uit de blind tasting, georganiseerd door De Kelle. In mijn enthousiasme (of ongeduld zo u wilt) ben ik vergeten de sigaar te meten. Het mag de pret niet drukken.

Afbeelding

Uiterlijk en constructie
De sigaar ziet er op het eerste gezicht goed uit. Het colorado dekblad vertoond een paar medium nerven maar storend is het niet. Bij een wat grondigere inspectie van het licht geoliede dekblad ontdek ik wat groenige verkleuringen. De sigaar voelt lekker stevig, bijna hard aan. Koud ruikt de sigaar naar veestal.

Afbeelding

Rookbeleving
De eerste trekken doen mij meteen aan een sigaar van Cubaanse makelij denken. Ik proef een aardse basis met een kruidige ondertoon. Af en toe bespeur ik een vleugje kaneel, een enkele toets cederhout en richting deel 2 ontwikkelt zich een zacht wit pepertje. In het tweede deel proef ik nog steeds de aardse basis maar die evolueert richting koffie. Ook in dit deel proef ik af en toe een vleugje cederhout, een zacht wit pepertje en halverwege bespeur ik nootachtige toetsen. In het derde deel proef ik koffie, zachte witte peper en vleugjes noten.

Afbeelding

As, rook, brand & trek
De as is stevig en de rook is vol en rijk aan aroma. De brand is in het eerste deel ‘spot on’ maar daarna onregelmatig. Correcties zijn echter overbodig. De trek is zeer goed.

Beoordeling
Afbeelding

Ik heb genoten van deze sigaar die, afhankelijk van de prijs, zeker voor herhaling vatbaar is.


Renefatdude

Hier mijn review en bevindingen:

Sigaar bekeken en er aan geroken, aan de voet van de sigaar ruik ik hooi/gras en een hint van stalgeur/amoniak.
Het vrij lichte dekblad ruikt naar recht toe recht aan tabak.
A cru proef ik wederom hooi. trek is redelijk tot wat zwaarder, tripple cap.
Formaat Corona Gorda licht box pessed, tripple cap.
1e indruk Havanna HdM Epicure no1?
Zo de brand er in:

1e deel: wat aardse tonen met witte peper en een zekere kruidigheid.
HdM is het volgens mij niet!
2e deel peper blijft en er komt een leuk zoetje bij en wat tonen van leer.
De sigaar neemt wat in kracht toe en wordt wat romiger van smaak.
3e deel de smaken blijven grotendeels het zelfde en veel ontwikkeling zit er niet meer in.

Sigaar brand keurig recht met donker grijze as.

ik zou de sigaar beoordelen met een voldoende.

Smokin Ace

Zondag 26-2 de eerste sigaar uit de blind tasting sampler mogen proeven.

Met de sigaar is ook mijn goede voornemen om foto's van de sigaren te maken in rook op gegaan.... Ik zat aan een lekkere Genfiddich Solera reserve, die zorgt altijd voor verminderd denkvermogen.

Uiterlijk van de sigaar is stevig. +/-18mm bij 143mm en lichtelijk box-pressed. Het is dus waarschijnlijk het formaat Francisco of Corona Gorda. Dekblad kent een paar stevige nerven.

Predraw geeft een stevige hout/stalsmaak. 1e deel van de sigaar begint vrij sterk met veel peper en zwaar smaakpallet, niet echt mijn ding. 2e deel wordt de sigaar iets rustiger en kan ik het smaakpallet iets beter proeven. Door de donkere houtsmaak en de zware ondertonen denk ik dat het een Cubaan betreft. Heb de sigaar niet helemaal opgerookt en de laatste 1/3 weggelegd. Absoluut een smaakbom waar ik nog niet helemaal aan toe ben. Sigaar is behoorlijk sterker dan de RYJ 1, maar minder sterk dan de Partagas Aristocrat.

Het ontleden van de sigaar laat 1 soort kleur en type bladeren zien.

Op naar nr 2


Arie

Deze sigaar ziet er mooi uit en ruikt geweldig. Het lichte dekblad voelt zijdezacht en een beetje droog aan. Er zit een mooie triple cap op. De sigaar laat zich goed knippen en ook het aansteken gaat zonder problemen. De brand is prima en levert veel rook.

De Dekelle No. 1 is geen smaakbom. In het eerste deel zijn het vooral de houtige en leerachtige smaken die de boventoon voeren maar erg lekker is het allemaal niet. Als het niet voor de review was geweest, had ik deze sigaar snel weggelegd.

Het tweede deel kondigt zich na een dik half uur aan met een vieze, assige ondertoon die gelukkig maar een paar minuten aanhoudt. Daarna is het weer terug naar deel 1 wat smaken betreft, waarbij de houtachtige smaak het meest dominant is. Ik neem inmiddels ieder trekje met tegenzin, wat het rooktempo tergend laag houdt.

Zou het aan mij liggen? De afgelopen week was niet mijn beste qua rust en slaap, mentaal noch fysiek, misschien beïnvloedt dit mijn smaakwaarnemingsvermogen. Als alle andere blinde reviewers deze sigaar geweldig vinden, gooi ik het daar op…

De askegel blijft goed zitten maar het omblad is een beetje vlokkerig. Na een uur zit ik ongeveer op de helft maar nog steeds zit er geen enkele dynamiek in. Het leven is te kort om slechte sigaren te roken dus ik leg deze zonder aarzelen te ruste in de asbak.

Ik heb voor deze review-serie mijn beoordelingssystematiek aangescherpt. In het kwantitatieve beoordelingssysteem zitten nu alleen nog maar de smaken; zaken als brand, trek en dynamiek (complexiteit) zie ik eerder als randvoorwaarden dan als beoordelingscriteria.

Om het geheel overzichtelijk te houden, heb ik de smaken gegroepeerd en mijn persoonlijke smaakprofiel bepaald.

Hout/ceder (6%)
Aards/leer (2%)
Romig/zoet (24%)
Kruidig/gepeperd (37%)
Koffie/cacao/noten (15%)
Fruitig/citrus (16%)

De smaak van de sigaar wordt vervolgens beoordeeld in deze zes categorieën en deze beoordelingen worden gewogen en bij elkaar opgeteld. Het laagste cijfer is 1, het hoogste 9. Mijn eindoordeel over deze sigaar is dan als volgt:

Prijs: niet bekend
Brand & trek: goed
Dynamiek: geen
Aansluiting bij mijn persoonlijke smaak: 1,143

Cubalibre

Bij het ontvangen van het kistje blindproefsigaren vandaag, kon ik me niet bedwingen om de eerste reeds aan te steken. Ik heb me bij deze dan ook de eer toegeëigend om reeds de eerste review te posten.

Fysisch

De sigaar bezit een licht generfd, claro de vida dekblad met weinig olie en komt ‘slordig’ over. Er zijn twee minimale beschadigingen. (te wijten aan verwijdering bandje ?). Mooie triple cap; Cuban style. Sigaar is goed gevuld en is licht ‘box pressed’. Even opmeten levert circa 142 x 18,5 mm op. Naar Cubaanse normen, zou ik gaan voor een Corona Gorda (143 x 18,26 mm). Punchen met 10 mm gaat vlot.

Aroma’s

A Crudo zijn er geen smaken te bespeuren. De aanzet is gekenmerkt door kruidige aroma’s in combinatie met een zekere ‘zachtheid’. Opmerkelijk is het aggresieve hout (eik) in de neus, deze persisteren over de gehele lengte.
De aroma’s evoluren naar wat meer genuanceerde varianten van zoethout en geroosterde aroma’s (geroosterd brood). In de finale bemerken we een iets uitgebalanceerder smakenpallet met op de achtergrond wat koffie/chicorei en cacao.

Conclusie

Weinig evolutie. Weinig complexiteit. Sterke, kruidige aroma’s in combinatie met hout domineren.


Harry

Alhoewel het weer niet ideaal is om buiten te roken moet ik er nu echt aan geloven. Nummer 1 ziet er goed uit, mooi formaatje. Wat nerven zichtbaar, een ietwat rommelig claro dekblad. Even ruiken; ik ruik Cuba. Kan het niet goed omschrijven, maar ik ruik milde kruiden, en iets bloemachtigs. Droogbloemen of zoiets, zacht parfumachtig.
Ik sla er mijn boeken op na, en kom tot de conclusie dat die een XXXXXXX moet zijn. Lengte is 14 cm, ring 44.
Na het knippen even droogtrekken; ja, dit moet een havanna zijn.
Naar buiten getogen, en ik zoek de luwte van de schuur op om de sigaar met een gewone aansteker aan te kunnen steken. Dit blijkt te lukken, nog niet zo lang geleden greep ik meteen naar mijn torch. Hoeft niet meer.
Dan weer naar buiten, tuinstoel, colaatje, pen en papier, en dan maar genieten!
De eerste trekken bevestigen weer mijn vermoeden dat dit een cubaan is, maar wel een stevige. Alle smaken die ik daarin graag tegenkom (welke dat ook moge wezen, ik kan ze niet benoemen) zijn in ruime mate aanwezig. Prima tot nu toe!
Ik vind dit een lekkere sigaar, mild doch vol, niet scherp, maar smaakvol.
Trek is prima, een beetje weerstand is prima. As is wit tot grijs, en valt er na de eerste 15 millimeter vanaf. En zo gaan we voort, totdat er bij het laatste derde deel een bijsmaak zich aandient. Purgen dan maar, en weer doet deze truuk zijn werk. Ik geniet van deze sigaar tot het laatste stukje, dan nemen we afscheid.

Cijfers:
rooktijd 90 minuten
uiterlijk 8
brand 9
trek 9
smaak 9
herkomst Cuba

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, ik wil deze zeker vaker opsteken!

Raleigh

Uiterlijk;
Mat dekblad met triple cap, niet het mooiste jongetje van de klas.
Voelt wat vast aan met 3 cm voor het eind een aardige knoop.

Eerste deel;
De allereerste puf was toast.
Duidelijke Cubaanse smaken aanwezig.
Voor mij een iets te vaste trek dus het ronde gaatje werd vervangen door een knip.
Milde romige zoete smaken.
En dan gaat het weer ratelen in mijn hoofd welk merk, welk merk?
Hoyo schiet me te binnen, Punch ook trouwens en Saint Luis Rey ook.
Deze sigaar is voor mijn gevoel een sigaar met wat leeftijd.

Tweede deel;
Potver, wat is het toch weer moeilijk.
Het blijft een milde sigaar.
Romig, koffie, wat vanille, wat honing, klein houtje ook.
Upmann magnum 46? Nee dat is het niet.
Hoyo valt af voor mij zo ook Saint Luis Rey.
Komt voor in de plaats Juan Lopez.
Ja, zo schiet het niet op natuurlijk.

Derde deel
Kruidiger, het romige is er af.
Leer is erbij gekomen en nu is het houtje echt ceder geworden.
De merken loop ik in mijn hoofd allemaal af
Een paar pufjes in het begin deden me erg denken aan des dieux`s die ik ooit heb gehad.
Dus mogelijk hoyo epicure no.1 maar ben hier vanaf gestapt.
Juan Lopez viel ook af net als Saint Luis Rey en Upmann.
Ik heb volgens mij in het verleden deze sigaar al eens gerookt en wat me het meest te binnen schiet is................

En waar het echt om gaat.
Was het een lekkere sigaar?
Ja, het was een lekkere sigaar!


Ray

Soort : corona
Lengte : 142
Diameter : 17 (licht box-pressed)
Uitzicht : niet grof, wel hier en daar een kleine nerf.
Neus : licht hooi, iets stal en een hint van leer.
Knip / Boor : Boor
Brand : Is prima, soms iets stroef in de trek.
Smaak 1/3 : klein zoetje, wat cacao, iets hooi, iets leer.
Smaak 2/3 : iets droger in smaak, leer komt op de voorgrond, koffie komt naar voren, zoetje is weg. klein pepertje.
Finale : toch af en toe een hintje zoet, pepertje is wat meer aanwezig, koffie en hij wordt voller van smaak.
Opmerkingen : voelt iets hard aan.
Eindoordeel : lekkere maar milde sigaar, afwisseling gaat geleidelijk, niet echt heel zwaar. rookt als een echte cubaan, af en toe wat bijbranden.
Nogmaals roken : ja
Prijs : 9 euro
Cijfer : 7,5

Mr. X

Hier mijn poging om me onsterfelijk belachelijk te maken. hehe

Vooraf:
De sigaar is licht boxpressd, geen scheuren of overdreven nerven te bespeuren.
Wanneer ik de sigaar tegen de neus houd, merk ik een stalgeur met een klein snuifje karamel.
De pre draw vertoont een redelijke weerstand.

Na het aansteken valt onmiddellijk de mooie hel blauwe dikke rook op.
Bij de eerste pufjes proef ik droog gras. Het zoete is weg, een scherp randje is in de plaats gekomen.

Na 1/3 van de sigaar zijn het de stal en hooi geuren die de overhand nemen, maar toch nog voor een zachte smaak zorgen. Verder is er een gelijkmatige brand.
Naar mate de sigaar vordert, wordt de smaakbeleving nog een klein beetje romiger.

Het laatste deel valt wat scherper op de tong. Een smaakevolutie heb ik niet ervaren.

Conclusie:
Goed geconstrueerde sigaar met veel rook en gelijkmatige brand. Een complexe sigaar is het voor mij niet.


Bolletje

Triple cap, claro colorado kleurtje, licht gepressed en iets glanzend.
Reuk zoetig tabak...volgens mij al wat jaartjes open in een kissie gelegen.
boren met wolf. houtige predraw.

Afbeelding

Eerste trek zoetig duidelijk cubaans, wel vrij mild. fruitig...na cm romiger en notiger.
Op de helft meer fruit dan room. Neigt naar thee...omslagpunt naar te sterke afgekoelde thee.

Afbeelding

Vergeleken met andere merken die ik gerookt heb denk ik dat dit de XXXXXXX is. De andere hadden wat andere eigenschappen.

Cohiba

Was vergeten deze sigaar op te meten, dus wat voor vitola het nu precies was, dat weet ik niet meer. RG lag ergens rond de 44 dacht ik.

Mooie sigaar. Oogt Cubaans. Verfijnd dekblad. Iets te strak gerold. Voet is packed met tabak.

Uit de predraw komt een zoetje naar boven. Helaas is de sigaar wat strak gerold, waardoor de draw net iets te light is.

Het eerste gedeelte is zoetig. Ook komen er wat kruiden om de hoek kijken. Wat spice zorgt voor een prikkeltje op je tong. In de verte proef je wat mint. Aangename smaken. Ondanks de tight draw komt er nog voldoende rook uit het sigaartje.

In het tweede gedeelte maken bovengenoemde smaken plaats voor leer. Het is leer dat de boventoon voert.

Dit blijft eigenlijk tot het einde zo. Op het einde proef je ook nog iets metaalachtige. Metaal; niet helemaal mijn ding.

Eindoordeel een 7,5

Doordat ik niet weet wat voor vitola het is, is het ook wat lastig om te raden welke sigaar dit nu precies is.


Vadha

Voorbespiegeling
Ben zelf erg benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen. Ik heb nog niet zoveel ervaring met longfillers en dit wordt mijn eerste review. Ik wilde de sigaar rustig roken en proberen om een aantal smaken te onderscheiden. De sigaar had een sterke stalgeur.

Uiterlijk
De sigaar ziet er matig uit. Hier en daar wat nerven, oppervlak was niet helemaal glad. Daarnaast zat er een beschadiging wat waarschijnlijk komt door het eraf halen van het bandje. Zoals ook op de foto is te zien:

Afbeelding

Knippen en aansteken
Het knippen (met een goedkope knipper van Habanos) ging goed en de sigaar was zo aangestoken. Het vuur zat er snel in en hij was eigenlijk meteen al helemaal gloeiend over het hele eind.

Ervaring tijdens het roken
Bij de predraw dacht ik eigenlijk meteen al aan een Cubaan. Ik heb nog niet veel ervaring met Cubanen maar deze sigaar had wel die duidelijke Cubaan trek.
De eerste haal was behoorlijk heftig moet ik zeggen en dit deed me gelijk weer denken aan de ervaring die ik reeds met Cubanen heb gehad.
Na de eerste haal werd de sterkte al snel minder en ik vond hem erg lekker ruiken, hij rook in mijn beleving naar hout en dit bleef zo gedurende de hele sigaar.
In het begin kreeg ik een zoete smaak, ik dacht zelf aan marsepein. Na ongeveer 1/5 kreeg ik heel even een aarde smaak en daarna een pepertje. Na ongeveer 1/3 kwam daar een notensmaak aanzetten die tot het einde op de achtergrond altijd wel aanwezig was.

Afbeelding

Nadat ik op de helft was kreeg ik even een koffiesmaak, maar die smaak vervloog al snel. Na de koffiesmaak heb ik geen smaken meer geproefd behalve dan die notensmaak die licht op de achtergrond aanwezig bleef. Richting het einde werd hij steeds sterker en op den duur te sterk voor mij. Op ongeveer 1/4 van het eind heb ik hem dan ook rustig uit laten gaan.

As, rook, brand & trek
De as bleef goed zitten alleen begon het al snel scheef te gaan, ik was dan ook bang dat het as eraf zou vallen en heb hem toen ook afgetikt, achteraf was dit niet nodig want het zat er nog best stevig op. Na het aftikken had ik even last van scheefbrand maar dit corrigeerde uit zichzelf. Daarna kreeg ik nog een keer scheefbrand en toen heb ik wel moeten corrigeren.

Afbeelding


De trek was beter dan dat ik had verwacht, vooral na de predraw, en was dan ook gewoon goed te noemen. Ik heb de sigaar één keer opnieuw moeten aansteken. De rook was dun en niet erg veel aanwezig, ik heb mijn ouders dus niet kunnen uitroken helaas .

Cijfers
Uiterlijk: 5/10
Rook & as: 7/10
Brand: 5/10
Trek: 8/10
1e deel: 8/10
2e deel: 7/10
3e deel: 4/10

Overall: 5/10

Conclusie
Vooral in het begin vond ik de sigaar erg lekker. Helaas werd hij snel zwaarder en zwaarder, te zwaar voor mij! Ik zal hem daarom persoonlijk (verlopig) niet kopen.

WDO

Uiterlijk:
- Gaaf melkchocolade bruin dekblad
- Lichte boxpress

Het boren ging stroef, maar is uiteindelijk toch mooi gelukt.

Cru:
- wat kruidigs
- aarde

Aansteken ging snel met de torch. De rook die van de sigaar afkomt is vol, al geeft hij de eerste paar trekken een droog mondgevoel.
Gelukkig gaat dit weer snel weg.

De hoofdsmaak die ik tegen kom is aarde!
Deze krijgt er na een tijdje een kruidige achtertoon bij... De beginnerssmaakpapillen duwen mij in de richting van nootmuskaat.
Ongeveer halfweg evolueert ze meer naar de lederkant op.
Bijna aan het bandje aangekomen (ongeveer 1h20' later) slaagt ze om en is het tijd om ze weg te leggen.

Conclusie:
Super sigaar! Zeer zacht en gebalanceerd.

Gokje wagen:
Ik was aan het twijfelen tussen een Nicaraguaan of Cubaan..

Dekelle, merci!.
Als ze allemaal van dit caliber gaan zijn... hohooo


Cliff


afmeting: ik meet ring 46 x 143mm, een corona gorda dus.

uitzicht: tripple cap, lichtjes boxpressed, niet onaardig... hier en daar wat oneffenheden onder het dekblad, matige hoeveelheid ligero erin... zijdezacht, well conserved!

a cru: grassig, hooi, zoethout.

rookervaring:
in het eerste deel ervaar ik in willekeurige volgorde, wat cremeuse lederhinten, aarde, en bittere cacao!
bij mij gaat er een lichtje branden
ik rook de sigaar in de wagen en na ze terug aangemaakt te hebben proef ik een aangenaam pepertje in de nasmaak...

naar het einde toe komt er wat aromatisch in de neus; kaneel.

besluit: dit was een erg lekkere sigaar, genoten van begin tot eind.

Tumkie

Degustatie 1ste sigaar :

Dekblad - glad,dof, zacht dekblad
Trek - goed
Verbranding - Regelmatig
Aromatische rijkheid - bescheiden
body - licht
sensatie in de mond - zacht, aangenaam
aroma's 1ste deel - aarde,leer,veestal,koffie
aroma's 2de deel - aarde,veestal,peper,room
aroma's 3de deel - humus, veestal, honing,peper
evolutie - middelmatig
pairing - koffie, porto
duur - 30 min.
kwotering - goed

opmerking : sigaar is licht box pressed

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Feb 2012, 22:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
hela hela, de review moet deze week voor 59u59 zondagavond binnen zijn he...


toch?

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Feb 2012, 22:36 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Ik dacht zelf afgelopen zondag 23.59 maar ik kan er iets naast zitten samen met vele anderen.......

Alles waar een review van is kun je naar mij sturen, van sommige heb ik er al meerdere ontvangen.
Wat wel belangrijk is: doe een gokje naar de naam van de sigaar die je hebt gereviewed.

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2012, 09:05 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
RobertRhoon schreefColon
Ik dacht zelf afgelopen zondag 23.59 maar ik kan er iets naast zitten samen met vele anderen.......

Alles waar een review van is kun je naar mij sturen, van sommige heb ik er al meerdere ontvangen.
Wat wel belangrijk is: doe een gokje naar de naam van de sigaar die je hebt gereviewed.


Aangezien harry zn pakje nog niet gekregen heeft en het grootste deel van de belgische delegatie in cuba zitten mocht de eerste sigaar deze week passeren.
(correct me if i'm wrong 8-[ )

Enfin, mn reviewtje komt er morgen aan!

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2012, 11:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
RELAX!!! :evil:

Volgens mij heb ik in het andere topic gelezen dat ze uiterlijk zondag 4 maart ingeleverd moesten zijn... [-o<

:mrgreen:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2012, 11:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Zaagmans schreefColon
RELAX!!! :evil:

Volgens mij heb ik in het andere topic gelezen dat ze uiterlijk zondag 4 maart ingeleverd moesten zijn... [-o<

:mrgreen:



x 2 :!: :!: :!:

RELAX

Ik dacht dat ik mijn mening hier al ergens had neergepoot, het komt er op neer dat ik me niet heb opgegeven voor het blind te proeven monster. Het monster wel thuis kreeg (waarvoor dank) maar me zeker niet verplicht voel aan de opgelegde termijn(en) te voldoen recensiegewijs dan toch!
Hold your horses, iedereen op zijn ritme en tempo als het even kan.
Bedankt voor jullie begrip! Gepoept door nen haze of wa?

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2012, 22:49 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
We zijn relax, het is gewoon leuk om een gezamelijke post te kunnen maken.
4 maart lijkt mij fair.

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Feb 2012, 10:02 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
ik heb gisteren het geld kunnen overmaken toen had ik alle gegevens compleet. Dus ben nog even afhankelijk van onze initiator van dit moois, en dan zal ik zo snel mogelijk nummer 1 degusteren en mijn bevindingen op schrift zetten. Waarbij ik hoop dat ik iets meer kan zeggen dan 'lekker' of 'niet zo heel lekker' :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Feb 2012, 13:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009, 16:37
BerichtenCOLON 801
WoonplaatsCOLON Gent
Ik heb ze ook nog maar van dit weekend ontvangen, en net een drukke week met de club voor de boeg.
ik probeer hem ook z.s.m. te roken, maar kan ook niet direct iets beloven

_________________
HSC De Dijlebrassers: dé studentenclub voor mensen van Mechelen en Leuven die in Gent studeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 16:45 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Ingeleverd!

Eehj bolletje en Cliff doe ook eens inleveren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 16:51 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Raleigh schreefColon
Ingeleverd!

Eehj bolletje en Cliff doe ook eens inleveren.


Krijg je opeens weer babbels nu je mayor af bent? We hebben nog een week dibbes. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 17:05 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Apr 2007, 10:28
BerichtenCOLON 2757
WoonplaatsCOLON Rhoon
Bolletje schreefColon
Raleigh schreefColon
Ingeleverd!

Eehj bolletje en Cliff doe ook eens inleveren.


Krijg je opeens weer babbels nu je mayor af bent? We hebben nog een week dibbes. 8)


4 maart ejtellob, gelukkig stromen ze nu binnen =D>

_________________
Robert


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 17:09 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Raleigh schreefColon
Ingeleverd!

Eehj bolletje en Cliff doe ook eens inleveren.


Vandaag, na driegementen van bolletje, ingeleverd!

Was een erg genietbare ervaring!

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 17:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
RobertRhoon schreefColon
Bolletje schreefColon
Raleigh schreefColon
Ingeleverd!

Eehj bolletje en Cliff doe ook eens inleveren.


Krijg je opeens weer babbels nu je mayor af bent? We hebben nog een week dibbes. 8)


4 maart ejtellob, gelukkig stromen ze nu binnen =D>


Waaat? En Cliff zei dat het een week later was omdat die Pino's net uit Cuba kwamen en Harry lawine moest surfen?....ik niet meer begrijp..verstuurd. 8)

cliff schreefColon

Vandaag, na driegementen van bolletje, ingeleverd!
!


Ik hou je in de gaten dibbes, na dat La Paz debacle sta je met 1 been in je graf. :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Mrt 2012, 18:32 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Kijk het heeft resultaat zie ik.
Wie moet ik nog meer bedreigen? :)

Jakob voor 24 uur je review anders plaats ik een foto hoe je eruit ziet. :D


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.