Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:51

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jul 2011, 13:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Dit is het tweede formaat van Condal dat ik heb gerookt. Ook deze sigaar is mij als gift van mijn oom toe gekomen.

Vooraf:
Ook deze sigaar heeft een simpel bruin bandje, a la Montecristo, en meet 5 x 50. Ik heb voor het roken een broodmaaltijd gegeten. Tijdens het roken drink ik een glas water. De sigaar heeft geen cellofaantje als verpakking.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is Colorado Claro en constant van kleur. Het dekblad lijkt wel zeer strak om de sigaar gerold te zijn, want een vouw in het omblad is duidelijk voelbaar en zichtbaar door het dekblad heen. Dit kost wel een paar punten! De cap is verder netjes geplaatst en de sigaar voelt stevig en constant aan. Het knippen gebeurd met de bekende wegwerp double bladed guillotine cutter en leidt tot een clean cut.
Score: 18/20

Aansteken en verbranding:
De sigaar kan ik met slechts 1 houten lucifer van standaard lengte al aansteken, meestal heb ik met robusto's meerdere lucifers nodig. De as is wittig van kleur, stevig en vormt zich gelijkmatig van begin tot 50%. De sigaar vertoont na ongeveer 30 minuten een scheurtje in het dekblad, wat met elke volgende trek alleen maar groter wordt... Na 35 minuten leg ik de, inmiddels onrookbaar geworden, sigaar weg. Na het doven bekijk ik het dekblad eens beter en vind de waarschijnlijke oorzaak voor de scheur: er zit een stuk omblad dubbel gevouwen onder het dekblad. Tijdens het roken zet de sigaar wat uit en het te strak gerolde dekblad (waarschijnlijk ook iets te droog) kan niet genoeg mee veren. Het resultaat is een scheur van de as tot aan het mondstuk! De trek was prima en de smaak was ook goed, dus dit resultaat vind ik zeer jammer :(
Scores:
verbrandingseigenschappen: 14/15
as: 5/5
verbrandingssnelheid: 4/5
constructie: 1/5

Smaak:
Zoals de petit corona is ook de robusto licht van kracht en smooth. Een klein zoetje is ook bij deze waarneembaar. Verder dan natuurlijke tabak en room kom ik niet met de smaakherkenning. Wel ben ik blij dat bij de robusto de grassmaak achterwege blijft!Vanwege de vroege dood is een volledige smaakomschrijving niet mogelijk, dit heeft gevolgen voor de punten! Het aroma is licht en de afronding was teleurstellend.
Scores:
smaken: 21/35
aroma: 4/10
afronding: 1/5

Commentaar:
Nee, die hoef ik niet meer. Ook als de constructie beter zou zijn, zou ik deze geen tweede kans geven. Veel te licht en saai naar mijn smaak!

Totale score: 68/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.