Vandaag een klein sigaartje vanuit Panama. Niet echt een land met hoogstaande tabak maar wel met een eigen karakter.
De Marca Fina is een bundelsigaar en de kosten zijn niet heel hoog. Dekblad zit er mooi uit en ruikt naar tabak..joh!
Smaken zijn een zuurtje/fruitig, hout, zoetje en wat notig. Kruidje komt ook om de hoek kijken. Ook een pepertje op de tong. Deze sigaar dient wel rustig gerookt te worden want anders gaat het zuurtje over de kop.
Sigaartje is voor mij niet echt een geniet geniet sigaartje maar meer een rokertje voor als je je gedachte er niet helemaal 100% bij zijn. Sigaar is goed en zeer toegankelijk. De Marca Fina lijn is uiterst geschikt om verschillende smaken te herkennen tussen de verschillende landen. De Brasillijn vind ik bijvoorbeeld een hele leuke.
Brand en trekweerstand is goed en constructie ook. Prima sigaar voor de beginnende roker of gevorderde roker die zijn hond uit gaat laten of tijdens het werk in de tuin een smaakvol sigaartje wilt roken.
MIdden komen de houttonen extra naar voren en zuurtje/fruitig blijft constant. Het is een "bosrijk" sigaartje om het zo maar te zeggen. Een of andere manier krijg ik er een herfstgevoel bij. Anyway.
Goed van smaak, geen duidelijke opbouw en zeer toegankelijk sigaartje voor een lage prijs.
Op het einde neemt hout meer toe en wordt deze wat kruidiger en peperiger. Aardser en zoetig blijft. Sigaar blijft wel redelijk constant. Straks even de picas.