Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Mrt 2024, 07:42

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 14 Aug 2011, 20:11 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Na een onderbreking van ongeveer een week, heb ik vandaag weer de kans gegrepen om een sigaar te reviewen. Het gaat dit keer om de Colon Especiales III, uit Panama, van Darier & Cleef.

Vooraf:
De sigaar meet 5,5 x 44 en heb ik vorige week donderdag verkregen uit een pakketje bij Sasja. De sigaar kwam mij naakt tegemoet (zonder ceder of cellofaan). Voor het roken eet ik een bakje gezouten pinda's en tijdens het roken drink ik een glas water.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is shade grown en maakt een rommelige indruk. Ik zie een groene vlek op het dekblad, wat duidt op onvolledige fermentatie. Daarnaast zijn er vele andere plekjes met donkere verkleuringen en is het ruwe omblad goed zicht- en voelbaar onder het dunne dekblad. Kortom: het maakt op het eerste gezicht geen beste indruk... De nette cap knip ik makkelijk en clean met de bekende wegwerp double bladed guillotine cutter. De constructie voelt stevig en constant.
Score: 12/20

Aansteken en verbranding:
Ik steek de sigaar aan met 2 houten lucifers van standaard formaat. De as vormt zich gelijkmatig van begin tot eind met afentoe een tikkie scheefbrand, maar dit corrigeert zichzelf zonder ingrijpen van de auteur. De as is lichtgrijs van kleur en niet heel stevig. Opnieuw aansteken of bijbranden is niet nodig. De rustrook is licht aromatisch en niet storend. De rookduur is ongeveer 70 minuten, niet slecht voor dit formaat. De constructie en dekblad blijven goed tijdens het roken. De trek is prima met mondvullende hoeveelheden wittige rook bij elke trek.
Scores:
verbrandingseigenschappen: 12/15
as: 3/5
verbrandingssnelheid: 5/5
constructie: 5/5

Smaken:
De sigaar begint redelijk mild van kracht, maar gaat snel over naar medium-sterkte. In het begin is de sigaar nog smooth met een hartige ondertoon, maar tegen het einde is de sensatie vooral wrang op de tong. De smaken zijn herkenbaar als aarde en nat hout, muf zoals een bekende placht te verklaren bij Connecticut dekbladen. Het aroma is wat magertjes en de afronding is, zoals gezegd, wrang en muf.
Scores:
smaak: 28/35
aroma: 5/10
afronding: 2/5

Commentaar:
Ik heb niet kunnen genieten van deze sigaar. Het valt me ook zwaar tegen dat een sigaar van deze prijs (€13,70 bij CW) zo slecht is afgewerkt. Deze zou ik zelf niet meer kopen, terwijl het merk mij juist wel aan sprak voor ik dit exemplaar rookte... Dit is voor mij de eerste keer dat ik een sigaar als muf ervaar.

Totale score: 72/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Aug 2011, 09:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Wederom een uitstekende review! Was altijd erg nieuwsgierig naar Colon maar die is na het lezen van je review wel enigzins gedempt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Aug 2011, 09:41 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Zo is het bij mij nu ook...

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.