Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 18:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 08 Sep 2008, 21:33 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Een sigaar uit een sampler die ik via Marcel (Opdakje) geleverd heb gekregen, enige tijd terug. De sampler bestond uit zes sigaren, te weten een torpedo en een churchill uit de Puros-, Chaman- en Don Luis-lijn.

Deze sigaar heeft een mooi uiterlijk, een lichte wrapper en een sierlijk, doch eenvoudig bandje. Knippen en aansteken gingen prima. De eerste smaken die vrijkomen zijn direct een 'droge' leer- en houtsmaak. Niet onplezierig droog, maar als tegenovergestelde van de romige smaak die je vaak bij sigaren tegenkomt.
Echt heel veel opbouw zit er niet in de sigaar, wat niet erg is, zolang de aanwezige smaken constant blijven en op een plezierige manier. Dat was hier zeker het geval. Naarmate de sigaar vorderde werd hij iets milder en kregen de houttonen de bovenhand, wat ik als plezierig ervaar. De brand en trek zijn overigens perfect. De trek is niet te zwaar en zeker niet te licht en de brand is uitstekend; de sigaar is niet uitgegaan en ik heb niet één keer hoeven corrigeren.

Een vrij laat omslagpunt zorgde ervoor dat ik de sigaar pas anderhalf uur later hoefde weg te leggen, en voor mijn doen is dat lang. Kortom, een goede, constante sigaar voor een zeer zacht prijsje, staat voor mij op de tweede plaats van de drie series die ik nu geprobeerd heb.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Sep 2008, 22:15 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Ik heb bijna net dezelfde ervaring met deze sigaar.
Dank aan 'opdakje' voor de tweede maal.
En heb nog een aantal torpedo's uit dezelfde lijn in één van mijn Humi's.
Lekker zacht en idd. een milde gewaarwording van houttoetsen.

Ideaal met een lekker bakkie koffie en een stukje Gallerchocolade.

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Sep 2008, 19:05 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bij deze een aantal fotootjes...
(vind ik altijd leuker praten !)

Met dank aan Filip voor deze mooie sigaar. Van de smaakgewaarwording hoef ik niet veel te zeggen : is hiervoor allemaal al in geuren en kleuren gezegd.
't Gaat hier om de Torpedo versie (dooooh).

Aah ja, m'n natje bij het droogje deze keer is weer iets speciaal. Een trappistenbiertje. WABLIEF ? EEN trappistenbiertje ? HET trappistenbiertje , ja ! Westvleteren 12.
Even wat meer informatie : Om aan deze pintjes te geraken, moet je wel wat moeite doen. Je moet eerst bellen naar de abdij, dan krijg je een datum opgeplakt (als er stock is !) dat je ze kan afhalen (max. 2 bakjes). Dan moet je dus naar de verste uithoek van ons immens groot land rijden, alwaar je nummerplaat gecontroleerd wordt. Per bak betaal je 33 euro voor deze nr 12 (waarom hij 12 wordt genoemd : geen idee, alcohol% is 10,2 %vol = monnikengrootheidswaanzin ?) (+12 euro leeggoed houten kist).
Dit is dus enkel verkrijgbaar (in principe, er zijn altijd achterdeurtjes in ons landje) voor particulieren ter plaatse.

Enfin, H@ns, shut up... hier zijn de foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Sep 2008, 16:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Ik ga die combinatie ook eens moeten uitproberen.
Een huwelijk tussen een Costaricaan en een zalige Trappist uit West-Vleteren lijkt me wel wat.

Ik kom er later op terug.

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Sep 2008, 16:14 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Hansa schreefColon
't Gaat hier om de Torpedo versie


Van de vds lijn vind ik dit de lekkerste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Sep 2008, 16:27 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Ik heb er nog een 10-tal en heb deze van 'opdakje' een ruime tijd geleden gekocht via de koopjeshal hier op dit platform. Lekkere torpedo voor een leuke prijs.

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Sep 2008, 22:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Filip schreefColon
Lekkere torpedo voor een leuke prijs.


Goedkoper toch als je ze rechtstreeks besteld? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Sep 2008, 08:02 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Hansa schreefColon
Even wat meer informatie : Om aan deze pintjes te geraken, moet je wel wat moeite doen. Je moet eerst bellen naar de abdij, dan krijg je een datum opgeplakt (als er stock is !) dat je ze kan afhalen (max. 2 bakjes). Dan moet je dus naar de verste uithoek van ons immens groot land rijden, alwaar je nummerplaat gecontroleerd wordt. Per bak betaal je 33 euro voor deze nr 12 (waarom hij 12 wordt genoemd : geen idee, alcohol% is 10,2 %vol = monnikengrootheidswaanzin ?) (+12 euro leeggoed houten kist).
Dit is dus enkel verkrijgbaar (in principe, er zijn altijd achterdeurtjes in ons landje) voor particulieren ter plaatse.


Na 9/11 moeten we natuurlijk iets voorzichtiger zijn met wat we allemaal doen. :D Liggen er kernwapens opgeslagen van de Belgische Defentie? :)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2010, 16:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Vandaag ook deze torpedo gerookt (dezelfde als in de review van Hansa hierboven); vorig jaar overgenomen van Yapi.

Cellofaantje eraf - heerlijke geur! Trekt goed. In het begin is de smaak heel mild en aangenaam en ik wandel goedgemutst naar de straat waar de Giro zometeen voorbij zal komen. Al snel komt er een lekker pepertje bij, niet te sterk of overheersend, nee, precies goed.

Daar sta je dan in de open lucht, plaats genoeg voor iedereen, vindt een of andere lul dat ik ergens anders moet gaan staan omdat hij de sigaar ruikt. Omdat mijn kinderen erbij zijn, hou ik me in en doe beleefdheidshalve een stap naar achteren. Niet lang daarna komt zijn vrouw (in traditioneel Veenendaalse christentaliban-klederdracht) erbij met, jawel, een vers geperste drieling in een megakinderwagen (dit bovenop de drie andere bleekneusjes die rond de vader zwermen). Nu snap ik het: de man heeft last van chronisch slaaptekort en babygekrijs. Hij is gewoon jaloers :twisted:

De sigaar is goed geconstrueerd, de as is mooi wit en blijft goed hangen, ondanks het briesje dat er staat. De smaak blijft constant, goede rookontwikkeling, prima brand. In de verte het gerommel van de TV-helicopters.

Dan komt de kopgroep voorbij. Vijf minuten later het peloton. Ze rijden ongeveer 45 km/h. Het hele spektakel duurt ongeveer 1 trekje van de Don Luis, dan begeven wij ons weer huiswaarts en vragen ons af of wij vanavond op TV komen.

Thuis aangekomen zet ik mij onder mijn nieuwe afdakje en drink er een lekker bakkie bij. Iets over de helft verdwijnt het pepertje en niet lang daarna ook de rest van de smaak; geen omslagpunt maar wel redelijk vroeg weggelegd. Alles bij elkaar een prettige ervaring: zeker een goede sigaar maar geen hoogvlieger.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mei 2010, 19:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
ik heb ook nog een paar (short?) robusto's liggen van dit merk, ook via Opdakje verkregen toen ik pas begon met het roken van sigaren. Vind ze nog steeds wel prettig eigenlijk, niet te moeilijk, licht maar smakelijk.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.