Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 11:29

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 13:39 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Zoals jullie wellicht weten, ben ik alweer een aantal jaren bezig met het ontwikkelen van mijn eigen rating methode. De afgelopen maanden is het project in een stroomversnelling geraakt en heb ik een functioneel ontwerp voor een complete website opgesteld. Om dit project te realiseren, moet ik alleen nog € 50k vinden :shock:

Ik heb een speciale site met informatie over het project gemaakt. Je vindt er achtergrondinformatie maar bijvoorbeeld ook een voorbeeld-pagina. Alles is in het Engels omdat het een internationaal project is.

Waarom is dit interessant voor dit forum?

Omdat het over sigaren gaat natuurlijk, duh. Maar ook omdat mijn uitgangspunten gericht zijn op het ondersteunen van de online community van sigarenliefhebbers. Zo komt er een makkelijke manier om gestructureerde reviews te maken, gewoon met je telefoon, tablet, laptop of desktop computer. Alles wordt bij Cigar Profiler gehost dus je hoeft nooit meer foto’s te uploaden, linkjes te maken, en dat soort gekloot.

Ook komen er knopjes om met één muisklik een complete review op te stellen in phpBB of HTML-format (voor een forum of voor je eigen blog). Mijn doel is om reviewen makkelijk te maken, en je eigen reviews posten op forums nog makkelijker.

De review-faciliteiten en het hosten en bekijken van alle data wordt gratis voor iedereen. Dat is mijn manier om alle reviewers, die tenslotte de database vullen, iets terug te geven. Om de operationele kosten te dekken komt er voor een klein bedragje (denk aan € 2 per maand of zo) een online humidor-faciliteit. Hierin kan je niet alleen je eigen collectie bijhouden, maar ook gebruik maken van diverse analyse- en rapportagemogelijkheden.

Om geen gezeik te krijgen met de tabakswet, zal ik nooit sigaren of aanverwante zaken gaan verkopen via de site, en komt er geen tabaksreclame op de site.

De komende maanden ga ik op zoek naar investeerders en sponsors. Ik heb onderzoek gedaan naar crowd sourcing maar ik denk dat het bedrag te groot is in verhouding tot de doelgroep om dat te laten slagen. Wel wil ik een aantal van jullie persoonlijk benaderen om feedback te geven op het ontwerp (er staat een klikbaar model klaar dat bijna niet van echt te onderscheiden is).

Via de project site kan je op de hoogte blijven van mijn vorderingen. Wish me luck!

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 14:03 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 15 Feb 2012, 22:47
BerichtenCOLON 674
WoonplaatsCOLON Antwerpen
Mooi en ambitieus project Arie.
Ik ga het opvolgen =D>

_________________
groeten,
Vintage


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 14:18 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Dec 2009, 18:08
BerichtenCOLON 42
WoonplaatsCOLON Halen
Vooral voor niet experts zoals mezelf (die er ook een tijdje tussenuit zijn geweest) zou dit zeer interessant kunnen zijn.

Maar aangezien het een internationaal project is... kan je toch een crowd/communityfunding opstarten. Want je wilt iets brengen voor de sigarencommunity.

Desnoods reward-based vanaf een bepaald bedrag i.s.m. één of andere webshop die dit project ook zal steunen. (door bv. een kortingscode of -bon). De "investeerder" krijgt iets voor zijn donatie en uw partner(s) zullen extra cliënteel mogen ontvangen.

_________________
http://www.twitter.com/tim_frontpin


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 15:09 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 16:47
BerichtenCOLON 116
WoonplaatsCOLON 35.6892° N, 51.3890° E
Beste Arie,

Mooi Project! Zou ik zo een membership op nemen.

Wat betreft Crowd funding, onderschat dit niet. Net dit type "thema" investering spreekt vaak mensen aan die zich kunnen identificeren met dit soort iniatieven en al helemaal als het lukt om het project een internationale uitstraling te geven.

In ieder geval succes met de verdere realisatie.
Peter

_________________
Never joke about your wife choices, you are one of them


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 17:16 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Beste Arie,

hier zullen veel mensen dankbaar gebruik van kunnen maken. Ik hoop dan ook op een goed verloop van dit initiatief.

Succes!

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 17:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Fantastisch hoor,
zo'n uitgebalanceerde database over die wonderlijke wereld van de Sigarologie!!
Ik volg je verwezenlijking van 'het Ware, het Goede en het Schone' der tabak
dan ook met volle belangstelling!!
Succes. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 18:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
@ Stukke & Peter,

Ik denk ook dat het project in principe geschikt is om te crowd funden, maar dat de vijver om in te vissen te klein is. Ga maar na, de echte hardcore sigarenliefhebbers die zo anaal bezig zijn met hun hobby als wij, zijn maar een handjevol mensen, misschien 50 in Nederland. Als je dat extrapoleert naar de VS bijvoorbeeld, kom je op nog geen 1.000 gebruikers.

Ik heb me uitvoerig verdiept in crowd funding en het internationaal versturen van goodies - los van het feit dat je met allerlei nationale douane- en tabaksregelingen zit - loopt aardig in de papieren. Je moet dan nog meer geld ophalen dan het project sowieso al gaat kosten. De enige realistische optie is mijns inziens het voorverkopen van abonnementen.

Maar goed, het is niet dat crowd sourcing definitief van tafel is, maar ik zie momenteel best wel wat bezwaren. Maar die negeren we en gaan gewoon door :D

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 19:13 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een HBO student/stagiair je project als opdracht kan laten maken. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jun 2015, 19:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Op zich geen slecht idee, Tim, maar daarvoor is het project te complex.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 31 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.