Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:39

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Groentje
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 04:46 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 17 Feb 2020, 04:54
BerichtenCOLON 6
Goeiedag!

Eerst effe voorstellen, ik ben Gilles ik ben 28 jaar en heb na meer dan tien jaar sigaretten roken, sinds een jaar of 2 de sigaretten gelaten voor wat het is, en heb sinds kort de smaak van het sigaar roken te pakken gekregen, ben dus een echt groentje!

Nu wil ik mij daar echt wel in gaan verdiepen, en lees nu en dan wat rond op internet, en heb me ook wat sigaren literatuur aangeschaft (. Jean-Michel Haedrich, Jean-Alphonse Richard, compleet handboek voor de ware liefhebber, en een sigarengids).

Althans is het proeven van sigaren de beste leerschool denk ik, nu ben ik naar een casa del habanos geweest en heb aan de dame gevraagd om een mix van een 5,6 tal sigaartjes te maken, zowat van verschillende lengtes,diktes,smaken, om zo wat te kunnen vergelijken en men voorkeuren te kunnen ontdekken (dan sta je daar als leek, tussen al die sigaren en al die keuze, en dit zijn dan nog maar enkel de Cubanen..) Heb er nu al een 3 tal gerookt, en dit smaakt me enorm, maar om deze smaken te beschrijven vind ik heel erg moeilijk, zoals je leest op internet, (smaken van leer,koffie,cacao,etc.)

Dus bij deze, sigaren suggesties voor de beginner zijn meer dan welkom, alsook tips voor de beginnende roker :)

Alvast bedankt.

(hieronder het lijstje van de aangekochte sigaren in de casa)

-romeo y juliete mille fleur
-el rey del mundo choix supreme
-san cristobal el principe
-quai dorsay n50
-H upmann half corona
-punch punch punch
-rom. y jul. wide churchills


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Groentje
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 21:32 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Welkom Gilles, Mooie sigaren om mee te beginnen hoor. Adviseren van welke te kopen is lastig. gewoon een kwestie van uitproberen. Toen ik ermee begon rade de sigarenboer mij aan het op te schrijven in een boekje. Wat ik proefde of hij lekker was en de prijs uiteraard. Rooktijd ook belangrijk.

Mocht je eens een keer in de buurt van Almere zijn kom je mij vast wel tegen.
cu
Marcel


gilles91 schreefColon
Goeiedag!

Eerst effe voorstellen, ik ben Gilles ik ben 28 jaar en heb na meer dan tien jaar sigaretten roken, sinds een jaar of 2 de sigaretten gelaten voor wat het is, en heb sinds kort de smaak van het sigaar roken te pakken gekregen, ben dus een echt groentje!

Nu wil ik mij daar echt wel in gaan verdiepen, en lees nu en dan wat rond op internet, en heb me ook wat sigaren literatuur aangeschaft (. Jean-Michel Haedrich, Jean-Alphonse Richard, compleet handboek voor de ware liefhebber, en een sigarengids).

Althans is het proeven van sigaren de beste leerschool denk ik, nu ben ik naar een casa del habanos geweest en heb aan de dame gevraagd om een mix van een 5,6 tal sigaartjes te maken, zowat van verschillende lengtes,diktes,smaken, om zo wat te kunnen vergelijken en men voorkeuren te kunnen ontdekken (dan sta je daar als leek, tussen al die sigaren en al die keuze, en dit zijn dan nog maar enkel de Cubanen..) Heb er nu al een 3 tal gerookt, en dit smaakt me enorm, maar om deze smaken te beschrijven vind ik heel erg moeilijk, zoals je leest op internet, (smaken van leer,koffie,cacao,etc.)

Dus bij deze, sigaren suggesties voor de beginner zijn meer dan welkom, alsook tips voor de beginnende roker :)

Alvast bedankt.

(hieronder het lijstje van de aangekochte sigaren in de casa)

-romeo y juliete mille fleur
-el rey del mundo choix supreme
-san cristobal el principe
-quai dorsay n50
-H upmann half corona
-punch punch punch
-rom. y jul. wide churchills

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Groentje
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 23:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Gilles, van harte welkom binnen de contouren van dit plezante, doch vooral ook informatieve SigarenPlatForm!!
Want al is het hier op het Forum de laatste tijd wat rustiger,
voor de ware Aficionado is het hier nog steeds goed toeven.
Er is een schat aan informatie te vinden over die smaakvolle wereld der sigaar.
Lekker grasduinen dus en je horizon verruimen!!

Afbeelding

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Groentje
BerichtGeplaatstCOLON 21 Feb 2020, 04:03 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 17 Feb 2020, 04:54
BerichtenCOLON 6
Bedankt!

Ik hou een boekje bij waarin ik de bandjes plak, en via het kasbonnetje ken ik het model, met iedere keer men bevindingen en een score op 10.. De kans dat ik jou eens tegen kom in Almere is zeer klein denk ik, want zzlf ben ik van Gent ;).Maar je weet nooit!
Heb hier al vast veel intressante dingen gelezen!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Groentje
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2020, 14:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Van harte welkom op ons forum Groentje.
De laatste tijd is het hier wat rustiger maar er staat hier een ware schat aan informatie om je zoektocht aan te vangen

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 32 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.