Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 23:51

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 26 Mrt 2016, 22:37 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
Ondanks dit motto wil ik toch een korte impressie geven van onze hernieuwde kennismaking met dit beloofde eiland.
Op 27 februari op het vliegtuig via Madrid direct naar Havana gevlogen. Vorige keer zijn we via Varadero gevlogen en met de bus door naar Havana. Douane meisjes gekleed in een strak pakje met daaronder nylons en hoge hakjes wilde ons wederom niet fouilleren. Hoe spijtig ook. :oops:

Taxi naar ons hotel was 35$. Blijkbaar een prijsafspraak tussen alle taxichauffeurs want er viel niet over te onderhandelen. Wij noemen de Cubaanse dollar Cuc en deze is gekoppeld aan de Amerikaanse dollar. Die staat hoger dan in 2013 waardoor eea wel iets duurder is dan toen. Maar goed. Valt mee te leven en op Cuba is alles te regelen en uit te onderhandelen. Zeker met taxichauffeurs.

Omdat we in de zelfde week op Cuba waren als het befaamde Habanos festival waren veel hotels als volgeboekt waardoor we 3 kamers geboekt hadden in een 2 sterren hotel in Miramar. Een wijk van Havana waar de meeste ambassades staan en prachtige villa’s. De recensies van het hotel waren niet overweldigend. Met name de opmerkingen over het niet werken van de liften baarde ons vooraf wat zorgen. 21 etages namelijk en als we de bovenste zouden hebben weet ik niet of ik het zou overleven. God zij dank deden de liften het overwegend gewoon. Van de 4 liften werkte er 2 en werden de andere 2 liften voorzien van nieuwe kabels wat toch een geruststellend gevoel gaf. Je weet het nooit op Cuba he. Uitzicht op zee maar weinig op de kamers geweest. Verder werkte eigenlijk alles, werd het beddengoed keurig verschoond en met een Cuc per dag op bed kregen we dagelijks ook schone handdoeken. Ontbijt sober maar ach voor 233$ voor 6 overnachtingen moet je niet klagen is ons motto.

De eerste week waren we met 3 man. Wouter (Messerschmitt), Richard en ondergetekende. Voor Wouter was het de eerste keer op Cuba wat voor ons betekende dat we ons min of meer verplicht voelde om hem alle leuke plekjes van Cuba te laten zien die je als afficionado gezien moet hebben. Een zware opgave maar Richard en ik hebben het idee dat we het niet slecht gedaan hebben. De eerste week voornamelijk in Havana doorgebracht. Uiteraard bezoekjes aan de diverse casa’s om te kijken of er nog wat te scoren viel. Prima gelukt enkel als je wat oudere sigaren wilt kopen hoef je niet naar Cuba. Alles is al leeggeroofd. Het oudste kistje wat ik zag was er een uit 2003. Diplomaticos nr 5 maar die had ik al en dus laten liggen.
Dinsdag konden we mee met een gezelschap uit België samen met Cubacigars. Richting de Vuelta abajo. Oftewel de heilige graal wat sigarenplantages aangaat. Onze host bij Robaina gaf een voortreffelijke rondleiding. Eten in de aldaar bekende schuur. Wil je een goeie beurt maken bij Hirochi Robaina (die met hoed) neem dan een Nederlandse vlag mee voor hem. Die hangt er nog steeds niet en ik was hem vergeten.

De 2e week hadden we een auto gehuurd om af te zakken naar Cienfuegos en Trinidad. Leuke plaatsjes om te bekijken. Op de terugweg via Santa Clara gereden om het mausoleum van Che Guevara te bekijken. Het zelf rijden op Cuba is goed te doen. Hou rekening met fietsers, wandelaars, paarden en kerende bussen op de snelweg. Ook zitten er her en der wat gaten in de weg dus rij vooral niet als het donker is. De huurauto’s zijn allemaal nieuwe Europese of Chinese lookalikes. Niks mis mee. Benzineprijzen zijn gelijk aan die in Nederland.

Als ik Havana vergelijk met 3 jaar terug is er best veel anders. Het is er veel drukker met toeristen. Veel nieuwe auto’s, voornamelijk Kia en Chinese meuk. Veel Cubanen proberen geld te verdienen door in het oude deel van Havana winkeltjes te openen.
Gewerkt wordt er ook. We waren er een paar weken voor het historische bezoek van Obama. Voor het bekende Capitolio werd er echt keihard gewerkt om alles er tiptop uit te laten zien. De Malecon deels voorzien van nieuw beton en jaja er werd na 50 jaar nieuwe belijning op de weg aangebracht. Asfalteren kunnen ze inmiddels ook. Enkel jammer dat ze de gaten in de weg mee asfalteren en niet eerst opvullen. Maar ja het is Cuba he.
Oja het festival. Daar zijn we niet naar toegegaan. Te grote aanslag op het budget en had geen ruimte in mijn koffer om een smoking mee te nemen. Moet er niet aan denken met die warmte. Ondanks dat we daar tijdens hun winter waren was de temperatuur rond de 30 graden en niet al te vochtig.
2 weken bijna geen internet en heerlijk kunnen onthaasten. Hoop eind van het jaar nog even een weekje te kunnen doen en dan het Partgasfestival te bezoeken.
Foto's staan wat door elkaar
Prachtige herenkamer
Afbeelding
Ondergaande zon en ons zwembadje
Afbeelding
Werkzaamheden voor het Capitolio
Afbeelding
Afbeelding
Prachtig pandjes in Cenfuegos
Afbeelding
Afbeelding
Trinidad
Afbeelding
Mausoleum Che
Afbeelding
Cabriotoer door Havana
Afbeelding
Afbeelding
pandje in Havana
Afbeelding
Robaina farm
Afbeelding
Hirochi Robaina. Kleinzoon van. Die met die hoed dus he :mrgreen:
Afbeelding
Voormalig huis van Che wat te bezoeken is
Afbeelding
Handig voor onderweg
Afbeelding
Het beroemde plein waar Fidel zijn speeches deed
Afbeelding
Een selfie van ons drieën
Afbeelding

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 01:38 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 25 Feb 2016, 13:26
BerichtenCOLON 34
Mooi stukje, Marcel. Leuk om te lezen. Zal wel weer even wennen zijn in Almere :wink:

Wom.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 09:44 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Sweet memories..... :)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 11:05 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Erg leuke review =D> En mooie passende foto's ;-)

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 11:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
leuk verhaal Marcel! Krijg weer helemaal zin om terug te gaan...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 12:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Jammer dat ze niet wilde foilleren. In 2013 richting terugweg was zo'n grietje wat meer handtastelijk. Dat was even heel prettig... :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 15:58 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Topverslag! Mooie foto's ook =D> =D>

Ik heb alle sappige verhalen al van Richard gehoord :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Mrt 2016, 17:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Met veel belangstelling dit verslag gelezen!!
En met een passionele blik, de foto's gezien!!
Zeer fraai. Bedankt voor het delen.

Overigens valt het mij op dat de interesse voor Cuba de laatste maanden enorm is toegenomen.
Radio televisie, de schrijvende pers etc., brengen regelmatig verslag.
En dit niet alleen als toeristische verwijzing.
Bijvoorbeeld in dagblad Trouw staat dit weekend een (compacte) boekbespreking over Cuba.
"La Lucha" door Carl De Keyzer. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Mrt 2016, 12:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Mooi verhaal. Goed om te zien dat een en ander opgeknapt wordt.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Mrt 2016, 17:51 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Leuk verslag, zelf zijn we 3 weken geweest in februari en dat was genieten. Leuk om te zien dat we een aantal dezelfde dingen hebben bezocht.

Cuba is echt iets om gezien te hebben, maar ik denk niet dat ik er over 5 jaar nog terug zou willen gaan met alle aangekondigde veranderingen denk ik dat het voor de toerist er op achteruit zal gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Mrt 2016, 21:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Jezus man, lekkere fotos hoor. krijg spijt dat ik niet mee ben gegaan. :cry:

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2016, 07:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Willy83 schreefColon
met alle aangekondigde veranderingen denk ik dat het voor de toerist er op achteruit zal gaan.

Als het er voor de bewoners maar op vooruit gaat.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2016, 13:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Prachtig verslag. Ik zal dadelijk ook een link naar mijn verslagen posten.

Voor wat betreft de bevolking vrees ik "same shit different Lords"

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mrt 2016, 14:16 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Arie schreefColon
Willy83 schreefColon
met alle aangekondigde veranderingen denk ik dat het voor de toerist er op achteruit zal gaan.

Als het er voor de bewoners maar op vooruit gaat.


Ben ik zeker met je eens, maar wilde geen discussie/mijn mening geven hierover in dit mooie reisverslag.

wat mij zeker is bijgebleven ook, hoe vrolijk en vriendelijk de mensen zijn zonder daar iets terug voor te willen, iets wat je bij veel andere vakantiebestemmingen wel heb.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Apr 2016, 19:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Feb 2013, 10:47
BerichtenCOLON 671
WoonplaatsCOLON Sliedrecht
Het ziet er toch wel zo waanzinnig uit!! Thanks voor het delen

_________________
Why drink whisky? Because a good story never began with a guy drinking a soda


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 27 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.