Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:50

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 13:18 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Dec 2009, 16:41
BerichtenCOLON 355
beste medeforum leden,

Wat mij opvalt is dat de animo op dit forum aan het afnemen is.
Ook mijn animo is aan het afnemen de reden alle Facebook groepen en de contacten die daardoor
ontstaan. Deze Facebook groepen zijn eigenlijk al meer dan een dagtaak ik kom er niet meer aan toe ook hier nog actief te zijn.

Ben ik de enige die dit zo ervaart? of?

Ben benieuwd naar uw mening?

groetjes

Nobel

_________________
"He who has money smokes cigars but he who has no money smokes paper."


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 13:52 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
De kracht van Facebook is inderdaad groot. Het is een grote internationale community welke makkelijk te gebruiken is. Dat kan ten koste gaan van een forum. Members maken het platform, dus als men enkel op FB post dan kost dat hier posts. Ik ben zelf blij met de 20plus opkomst op elke meeting en daar haal ik de kracht uit. Daarnaast wordt er nog elke dag gepost dus we zijn nog steeds actief. :)

Facebook is wel een platform waarbij minder snel een hechte groep ontstaat zoals dat op dit forum gebeurt is. Ik gebruik al die groepen niet omdat het enkel maar posten is wat je rookt en wat je koopt maar verder heb ik niets met die mensen. Je blijft erdoor achter de PC zitten en wat we op het platform juist willen is het samenbrengen van mensen en ook samen bijeen komen en genieten van sigaren. Het bijhouden van al die groepen is dan een dagtaak, maar mij ontspant het niet. 8)

Het jammere is wel dat we mensen veel reviews zien maken voor op facebook maar deze niet op het platform worden gezet. Het is voor informatie zoekend sigarenroker makkelijker een review op SPF te vinden dan op het enorme Facebook. Ik heb een paar dagen in die Habanos Co FB gezeten en kon na een paar uur al niet meer vinden wat iemand gerookt had.

Dat is jammer want SPF wordt nog wel flink bezocht en gelezen. Als members SPF vullen met hun bevindingen helpt dat juist de sigarenroker in Nederland en daar doen we het tenslotte voor. :)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 15:59 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Ik moet bekennen dat ik wel evenveel lees, maar minder post op SPF.

Op Facebook zit een internationale crowd met een redelijke mooi hoeveelheid aan regionales en bijzonder vintage spul wat voorbij komt.

Misschien is het ook dat Facebook net even eenvoudiger is met "even een fotootje" erop zetten.

Op het forum is dat altijd meer omslachtig.

Toch vind ik het forum wel leuk. Vaak weet ik wie er achter de aliassen schuil gaat en spreek je met sommige nog eens wat af. Dat is weer minder handig als het zo internationaal is.

Ach. Er is voor beiden wat te zeggen denk ik.

Misschien sigarenplatform facebookgroep iets meer promoten en meer mensen van mee laten geniet???

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 17:56 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010, 07:44
BerichtenCOLON 703
Interessante discussie waarover in drie herichten al veel gezegd is.
Als ik op het forum net zo maKkelijk een foto kon plaatsen zou ik dat zeker doen.

Zoekfunctie is op het forum iig beter dan op fb.
Het forum is de basis voor een aantal goede contacten geworden en die waardeer ik zeer.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 18:28 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Aug 2010, 21:32
BerichtenCOLON 196
WoonplaatsCOLON Rotterdam ligt in mijn voortuin.
Mij is altijd geleerd (en dat heb ik ook weer overgebracht op mijn dochters) dat, als je niet écht iets toe te voegen hebt aan een discussie, je dan beter buiten deze discussie kunt blijven.
Nu maak ik dus een uitzondering.
Ik gebruik fb alleen zakelijk en voor mijn sigarennieuws ga ik naar het SPF waar ik wel heel veel lees, maar heel weinig post. En als ik al iets post dan is dat meestal omdat mijn vrouw weer eens van mening is dat ik veel te veel "rommel" heb en dat ik wel eens iets weg mag doen.
Ik kan iedere dag posten wat ik vandaag gerookt heb maar omdat ik maar een stuk of 15 favoriete sigaren heb die ik regelmatig rook geloof ik niet dat ik daarmee een waardevolle aanvulling aan dit item toevoeg.
Dat zelfde gaat op voor waar je vandaag gerookt heb. Bij mij is dat altijd en steevast in mijn Loom feauteuil met mijn voeten op mijn hocker midden in de woonkamer. Rookschuur, rookterras of mancave zijn aan mij niet besteedt, gewoon lekker in m'n luie stoel.
M'n recente aankopen zijn altijd een aanvulling op m'n 15 favoriete sigaren, dus ook daar vind ik mezelf niet echt interessant.
Kortom, ik zou best meer willen posten maar ben daar gewoon niet interessant genoeg voor.

Gr. Klaus.

_________________
"A man's only as old as the woman he feels."
(Groucho Marx)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 18:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Ik moet zeggen dat de Facebook mij juist niet kan bekoren omwille het ietwat oppervlakkige niveau waarover wordt gesproken. Ik like af en toe een foto, maar daar blijft het wel bij. Op het forum lees ik graag de reviews en wat men rookt, en juist ook topics over dranken en andere te degusteren producten. Facebook mist ordening, diepgang en saamhorigheid naar mijn mening.

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik eigenlijk ook een grotere bijdrage aan het forum kan leveren. Ik heb nog tal van notities liggen waar een leuke review over geschreven kan worden. Ik zie dit topic dan maar als een goeie reminder, om mijn steentje te blijven bijdragen.

Daarnaast sluit ik mij aan bij Tim! Meetings van het platform als groep liefhebbers die samen wat roken klinkt daarnaast beter dan "we hebben met wat facebookvriendjes afgesproken" :mrgreen:

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 19:44 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
Afbeelding


Elke dag check ik het platform ff,

hier is wel waar de warmte is ,waar je idd de mensen leert kennen via een herf,
en dat schept bij mij ook vertrouwen in veel mensen van hier!!
en zo nu en dan interessante reviews leest,
ik vind het ook leuk om te lezen wat men rookt, en wat voor wijn Wimpo drinkt :mrgreen:

ook ik post niet elke sigaar die ik rook maar doe ik op facebook ook niet,
alleen als ik denk nou dit is mooi om te delen doe ik dat op allebei, het zij met foto of zonder.

Afbeelding

eigenlijk een foto plaatsen op het forum gaat makelijk als je hem op facebook hebt geplaatst,
ik weet niet of hij zichtbaar blijft !! als ik facebook uitlog. (ff gechekt en werkt!!)

verlopig hebben we hier nu al weer gespreksstof ,

wat je wel duidelijk merkt is dat als er een herf aankomt hij is en daarna zijn er altijd meer postings,

verder heeft iedereen tot nu toe al punten gemeld in de verschillen tussen facebook en het forum,

facebook is nu ff booming kan kan je snel ff doorheen scrollen op je mobiel,
het platform lezen doe ik het liefst achter de PC maar die zit niet in mijn broekzak,


ik zeg... trekt wel weer bij

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 20:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Ik vind dat het forum meer sfeer heeft dan facebook. Fb is leuk, maar veel te vluchtig wat mij betreft. Op het platform is het lekker rustig terugzoeken op een ontspannen manier. Beetje in de sfeer van het sigarenroken eigenlijk.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 21:01 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Sep 2011, 23:01
BerichtenCOLON 1256
WoonplaatsCOLON antwerpen
Voor mij persoonlijk ik heb geen FB en probeer zoveel mogelijk hier te posten.
Zeker met wat foto's ook al is het soms wat moeilijk!
Ik merk ook wel dat het hier soms wat stil valt..
Daarom hoop ik dat de mensen dit spf niet vergeten.
Want ik vind het hier altijd wel gezellig en leerijk.
Mooie pica's en reviews etc..

@ Onno deze zien er weer super lekker uit! =P~


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 23:04 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009, 22:37
BerichtenCOLON 104
WoonplaatsCOLON Putten
Ook ik ben niet zo'n "post-er" maar check wel elke dag even het platform.
Vind er nog steeds veel info en moet soms ook erg lachen.
Dit platform is een stuk minder vluchtig als FB. Ik ben op FB ook lid van een aantal "sigaren-groepen" maar dat is nog niet half zo interessant.
Reden dat ik niet veel post is dat ik mijzelf kenner genoeg vind. Veel vragen worden beantwoord na een beetje zoeken dus ook die hoef ik vaak niet te stellen.
Wie weet wordt ik ooi nog een "echte" ;-)

Groet Ivan


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 23:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2011, 12:44
BerichtenCOLON 1756
WoonplaatsCOLON Den Haag
Maar we kunnen het platform met z'n allen maken of breken.

Dussssssszzzz.........

Wim.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 21 Nov 2014, 23:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Harry schreefColon
Ik vind dat het forum meer sfeer heeft dan facebook. Fb is leuk, maar veel te vluchtig wat mij betreft. Op het platform is het lekker rustig terugzoeken op een ontspannen manier. Beetje in de sfeer van het sigarenroken eigenlijk.


Mijn beste,

Idem dito!!
Ik kan mij goed vinden in de reactie van Harry.

En al heb ik een FaceBook account, ik doe er vrijwel niets mee.
Aan mij niet echt besteed!!

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2014, 04:42 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2014, 22:42
BerichtenCOLON 108
WoonplaatsCOLON Emmen, Drenthe
Facebook is leuk en makkelijk al doe ik er vrij weinig mee. Een forum heeft gewoon datgene wat Facebook niet heeft zoals de bovenstaand genoemde voorbeelden.
Het enige nadeel vind ik het plaatsen van foto's in de goede grootte en afmetingen. Dat kost dan toch enige moeite.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2014, 08:54 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Facebook posts zijn vaak heel kort en beknopt. Op het forum lees ik het veel liever en makkelijker. Eigenlijk hebben de forumleden hiervoor ook wel alle redenen benoemd. Sigarenplatform.nl is toch wel kwaliteit vs kwantiteit.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2014, 11:11 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Na een paar jaar posten is alles al meerdere keren voorbij gekomen en vervallen voorheen zeer actieve posters weer tot "lurkers" waaronder ondergetekende.
Mogelijk heeft ook dat te maken met de afname van activiteit hier....
Instroom van een cohort nieuwe "begeisterten" kan dan zorgen voor een nieuwe boost in posts...

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 33 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.