Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 22:08

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2014, 12:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Nog een opmerking ter aanvulling.

Ogenschijnlijk is het iets rustiger op het forum,
maar ik constateer tevens dat er regelmatig "Gasten" online zijn.
Wellicht dat er dan ook meer gelezen wordt dan dat men echt aktief is.

Met betrekking tot dit meelezen ervaar ik dat er met name bij het onderwerp "Wat Rook Je Vandaag",
nogal eens voor de desbetreffende sigaren afkortingen worden gebruikt.
Voor de meelezers / belangstellenden is dit niet echt duidelijk.
Misschien hier wat meer aandacht aan besteden. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 22 Nov 2014, 13:00 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
drP schreefColon
Na een paar jaar posten is alles al meerdere keren voorbij gekomen en vervallen voorheen zeer actieve posters weer tot "lurkers" waaronder ondergetekende.
Mogelijk heeft ook dat te maken met de afname van activiteit hier....
Instroom van een cohort nieuwe "begeisterten" kan dan zorgen voor een nieuwe boost in posts...


X2

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 23 Nov 2014, 11:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Facebook? Heb ik weleens van gehoord, ja.

Misschien is het een idee om iemand die handig is met computers een script te laten ontwikkelen om FB-reviews vanuit een FB-groep automatisch door te posten naar het platform. Of een FB-app waar mensen bij het reviewen gebruik van kunnen maken.

Zo combineer je het beste van twee werelden. Het zou het platform ook iets onderscheidends geven.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 24 Nov 2014, 14:26 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Ik vind het Platform nog steeds aangenamer dan FB.
Het enige spijtige vind ik inderdaad ook het hele gedoe met het plaatsen van foto's.
Als ik dat hier net zo gemakkelijk zou kunnen doen als op FB zou ik er zeker en vast meer plaatsen.
Een groot deel van de mensen hier hebben een gezicht gekregen omdat je ze hebt ontmoet en sommigen zijn zowaar echte sigaren vrienden geworden.
Toch zou ik de nieuwkomers willen vragen net dat ietsje actiever te zijn. De meeste oude rotten hebben zowat alles geplaatst wat er te plaatsen valt en ook wij lezen graag eens meningen en reviews van anderen.
Vijf jaartjes geleden was ik de "nieuwe" op het platform en heb ik inderdaad veel gehad aan de posts van de oudgedienden maar dat heeft me niet weerhouden om zelf te posten.
Aan de Mods volgend vriendelijk verzoek. Maak het plaatsen van foto's gemakkelijker. Ik heb nog een berg foto's liggen maar ben 's avonds meestal te moe om die eerst nog eens naar een imageshak op te laden en dan van daaruit naar hier over te zetten. Ik word er bij imageshak om wat voor reden ook steeds weer uit geworpen en tegen dat je dan je foto hier hebt zit ik al weer op mijn terras een lekkere sigaar te roken.
Maar ik zal zeker bij het platform blijven want hier voel ik me thuis.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 24 Nov 2014, 22:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Ik heb fb maar snap er te weinig van.
Verder wat DrP en Arie zeggen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 25 Nov 2014, 08:00 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2014, 16:47
BerichtenCOLON 116
WoonplaatsCOLON 35.6892° N, 51.3890° E
Mijn sociaal leven is FB-, Twitter- en Linkedin vrij en heb dus geen flauw idee wat zich op dat type fora afspeelt.

Sigarenplatform dus... de motivatie om me destijds aan te melden was de wens om een stukje dagelijkse rookbeleving te delen. Inmiddels ben ik er achter dat het eenvoudiger gezegd dan gedaan is om gepast/gevat te posten binnen de verschillende topics . De schroom om als 3*rookie “doelwit” te worden van een van de SPF-snipers :lol: speelt hierbij soms een rol en zou eventueel een reden kunnen zijn om “somewhere along the line” af te haken.

Het SPF is een kwalitatieve omgeving waar ik graag vertoef, het dagelijkse rondje doorheen de actuele topics is een welgekomen afwisseling. Inhoudelijk voldoet SPF perfect, wat betreft de vorm zou ik het prettig vinden mocht het recyclen van oudere onderwerpen eenvoudiger kunnen, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn zoek methode.

De toekomst ? Hij die het weet mag het zeggen, in ieder geval dank aan de gepassioneerden die dit platform draaiende houden!

Peter

_________________
Never joke about your wife choices, you are one of them


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 25 Nov 2014, 10:03 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Peter 007 schreefColon
De schroom om als 3*rookie “doelwit” te worden van een van de SPF-snipers :lol: speelt hierbij soms een rol en zou eventueel een reden kunnen zijn om “somewhere along the line” af te haken.



Je moet je niet door de "snipers" tegen houden. Het is juist leuk om als nieuweling te participeren. Niemand zou jou tegen mogen houden om je mening te geven. Het beoordelen of reviewen van een sigaar is een persoonlijk iets. Niemand zal je kunnen tegen spreken wat jij op dat moment proeft. 8) Dus gewoon los gaan zou ik zeggen. :)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 25 Nov 2014, 10:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Over dat plaatsen van foto's ben ik het, even tussendoor, niet geheel eens. Natuurlijk, het is niet zo simpel als op een Facebook; foto uploaden en klaar. Maar persoonlijk vind ik imageshack nogal omslachtig. Zelf gebruik ik altijd Tinypic: je hoeft geen account te hebben, niet in te loggen, je niet te registreren etc. Je upload een foto (vanaf zowel telefoon, iPad, computer), kiest de resolutie waarin je de foto wilt hebben en klikt op upload. Dan verschijnt een directe link onder de foto, die copy/paste je hier tussen de [img]..[/img] en het is klaar. De hele handeling op mijn telefoon duurt niet meer dan 30 seconden.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 25 Nov 2014, 14:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Kijk, dat klinkt interessant. Ga ik uitzoeken zodat ik ook af en toe een foto kan plaatsen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 25 Nov 2014, 15:10 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Het koppelen van Facebook aan het platform gaat niet lukken omdat Facebook alles vast zet betreft hun eigen content. Daar gaat geen software van een derden op komen. Stel dat het kan, is kans ook groot dat het een rommeltje wordt omdat je nooit facebook berichten op de goede plek op het forum krijgt. Te veel aan Facebook aanklampen is ook tricky omdat we dan juist de mensen richting FB brengen ipv andersom. Ik kan wel met het FB account linkjes van reviews posten, maar dan moeten deze wel op SPF gemaakt worden.

Desondanks is het gebruik van SPF gewoon stabiel. Elke dag wordt er in een stabiel hoeveelheid threads gepost dus ook al loopt het niet storm, we liggen verre van stil.

Het moet ook een beetje uit de member zelf komen om een review ook SPF te schrijven. Rook eens iets nieuws en schrijf er bijvoorbeeld iets over. Men hoeft geen boekenschrijver te zijn voor het maken van een review. Ik ben ook niet zo'n fan van lange teksten en een review zonder spelvouten is me 1 keer gelukt. Daar kreeg ik dan ook weer meteen commentaar op. :mrgreen:

Het is natuurlijk belangrijk dat jullie dit soort dingen blijven aangeven. =D>

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 18:08 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
goede opmerking edwin!

je vraag noopt tot zelfreflectie

op mijn beurt moet ik bekennen van wat minder actief te zijn op spf
dat fb een deel van de taken van boards overneemt zal daar niet vreemd aan zijn, maar er lijkt mij meer aan de hand

het is al eerder aangehaald dat er van tijd tot tijd een generatie posters opstaat
eerst was ik een lezer dan een poster en nu is het bij mij ook wat stil gevallen
het lijkt mij dat er een nieuwe generatie mag opstaan, maar... dat er ook wat cultuurverandering mag komen

ik verklaar me nader en gooi gelijk de stok in het hoenderhok
er zitten hier behoorlijk wat verzamelaars die zonder meer prachtige stukken verwerven, maar ... niet meer posten
waarom?
omdat er altijd wel één iemand het niet kan laten om een opmerking te plaatsen
dat bederft voor mij en wellicht ook voor anderen de pret
nochtans kan het een waardevolle schat aan informatie zijn
op fb is dat veel minder aanwezig en komen er alleen maar leuke reacties

verder is het zo dat via fb er veel makkelijker persoonlijke contacten gelegd kunnen worden
waarbij je dan nog een keer direct een praatje kunt slaan
het één is niet beter dan het ander, maar het is anders

betekent dit dan dat er geen rol meer is voor spf?
mij lijkt het niet
wat op fb makkelijker is er ook veel moeilijker
op fb is het zeer moeilijk om een uitgebreid verhaal en een grondiger stuk te zetten
spf is daar net het meest uitgelezen forum voor dus... kom maar op met die intessante insteken en verschillende visies!

dit is ons forum maar je kan er alleen maar uithalen wat je er in stopt

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 18:57 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
De meeste internetforums vertonen qua activiteit de volgende stadia: na het passeren van een zekere " kritische massa" een exponentiele groei qua postings in de beginfase, daarna een vlakkere stabiele fase en in het derde deel een geleidelijk uitdovende activiteit.

Niet vreemd als je je realiseert dat elk onderwerp na een aantal jaren al meerdere keren tot op het bot is uitgediept.
De nieuwigheid is er na een paar jaar af.
Afgezien van kortdurende opflakkeringen dooft de activiteit dan langzaam aan uit tot een lager niveau...

Er zijn uiteraard uitzonderingen op dit patroon; de activiteit bij die forums/fora krijgt dan doorgaans een boost door innovaties die uitgaan van enkele zeer creatieve l(i)eden.

Maar vooruit, we roken en chatten op ons gemakske verder hier en besteden eventueel meer tijd aan onze andere en/of nieuwe passies ... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 26 Nov 2014, 23:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
drP schreefColon
De meeste internetforums vertonen qua activiteit de volgende stadia: na het passeren van een zekere " kritische massa" een exponentiele groei qua postings in de beginfase, daarna een vlakkere stabiele fase en in het derde deel een geleidelijk uitdovende activiteit.



Het mooie aan sigaren is dat er altijd wel nieuwe dingen komen. Dus waarom zou een oud gediende niet een review over een nieuwe sigaar kunnen maken? Natuurlijk is een hoop al geschreven, maar we blijven doorontwikkelen. Kijk naar de dubbele V-cut die nu weer redelijk "hip" aan het worden is. Marcel die daar een draadje voor maakt. Bij de oud gediende zit juist een hoop kennis welke heel belangrijk voor de nieuwe mensen zijn. De "oude garde" is juist heel erg belangrijk voor het voortbestaan. Ook deze mensen ontdekken een hoop nieuwe dingen.

We kunnen juist trots zijn dat SPF na 9 jaar nog steeds bestaat. Dan is het zo dat sommige mensen minder posten, SPF heeft ondanks dat een stabiele activiteit.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 27 Nov 2014, 09:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 21:46
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Kollum
Na eerst een tijdje actief te zijn geweest op een ander forum, ben ik juist naar SPF gegaan om de levendigheid op dit forum. Dit forum richt zich naar mijn mening voor 90% op Habanos. En het is niet zo dat er dagelijks nieuws omtrent Habanos is, daarnaast is er al veel vermeld over RLV en het bouwen van een humidor etc., dan is het logisch dat het wat beperkter wordt aan artikelen. Maar naar mijn mening is dit nog steeds een levendig forum waar genoeg te lezen is. Ja, er zijn periodes dat het relatief wat rustiger is op het forum, maar dat betekent niet dat er geen toekomst meer is voor SPF. En ach, dat facebook kan ook heel goed een hype zijn, kijk naar hyves in het verleden!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: de toekomst?
BerichtGeplaatstCOLON 27 Nov 2014, 09:44 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2014, 15:01
BerichtenCOLON 1
Ben een broekie hier maar lees graag hier op het forum. Zit ook op meerdere fora's en heb er zelf ook 1. Overal zie je dat het er dan wel minder wordt gepost maar de informatie die men uit zulke fora's kan halen is vele malen beter dan op Facebook. Meld me ook wel eens aan voor bepaalde pagina's maar na een dag heb ik het meestal al wel gehad, vaak is het een commercieel praatje.

De meeste forums hebben het wat moeilijker in deze tijd maar facebook gaat het niet winnen op den duur is mijn mening.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 30 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.