Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:08

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 28 Jan 2009, 22:10 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Eerst even een vraag aan de mods: "Waarom heeft Rocky Patel geen eigen folder, dit is toch een groot merk met veel verschillende soorten?"

Dan nu de rest...
Gisteren de eerste sigaar uit een 5-pack gerookt die ik een tijdje geleden had gekocht. Ik moet zeggen, deze beviel me echt heel goed. Een mooie volle smaak. Er zijn weinig sigaren van dit formaat (4,5 x 44) die me zo hebben weten te bekoren. Genoten van elke minuut.

Even niet al te veel op smaken gelet, maar dat komt wel. Ik heb nog 4 van deze rakkers liggen.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Jan 2009, 17:49 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:36
BerichtenCOLON 346
WoonplaatsCOLON Randstad
Had een half jaartje geleden de 1990 versie gerookt...
Om eerlijk te zijn was ik totaal niet onder de indruk, vlakke, niet boeiende smaak.
Ik heb er nog eentje liggen en laat wel iets weten als mijn mening veranderd
door het roken van deze.

Afbeelding

_________________
Zen en de kunst van het roken


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jan 2009, 15:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Enrique schreefColon
Had een half jaartje geleden de 1990 versie gerookt...
Om eerlijk te zijn was ik totaal niet onder de indruk, vlakke, niet boeiende smaak.
Ik heb er nog eentje liggen en laat wel iets weten als mijn mening veranderd
door het roken van deze.

Afbeelding

Ik heb ook een 5 pack van de 1990 liggen. Die heb ik eerder eentje van gerookt. Viel toen wat tegen. Ik heb hem gerookt tijdens het wandelen, dus daar kon het aan liggen. Goed ik heb er nog 4 om het nog eens te proberen.

Ik heb op een ander plek gelezen dat de 1990 vaker tegen valt in vergelijking met de 1992. De 1992 die ik gerookt had, was iig zeer lekker.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Feb 2009, 17:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Ik heb vandaag de 2e 1990 gerookt.

De omstandigheden waren dit keer perfect. Op het Plein in Den Haag op een terrasje met terrasverwarming. Als begeleider een dubbele espresso.

De Petit Corona is een box-pressed, dus een beetje vierkant. Ik blijf dit altijd een beetje raar vinden. Qua formaat perfect voor een lunch sigaar.

De sigaar start direct met een duidelijk aanwezig pepertje en een sterke tabakssmaak. Op 1/3 wordt dit wat zachter en smaakt de sigaar prettiger. Net over de helft wordt de sigaar opeens scherper en komt het omslagpunt met een onprettige smaak. Ik leg hem weg.

Het is misschien gek, maar met een sigaar met een maduro dekblad verwacht ik altijd wat zoets en vols, niet dat scherpe.

De beschrijving op Famous Smoke Shop luidt: "The smoke is medium-bodied, creamy, perfectly-balanced and teeming with dark, rich tobacco flavor." Ik heb vooral het romige gemist. Ook vindt ik hem niet uitgebalanceerd.

Al met al een tweede keer een misser. De 1992 is me veel beter bevallen. Ik heb nog 3 1990-ers liggen. Ik denk dat ik die maar even wat langer laat liggen. Hopelijk worden ze beter....

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.