Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 17:02

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 10 Jul 2009, 13:52 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Tobacco Aliados
Dit in 2005 wegens groot succes opnieuw geïntroduceerde merk, bestaat uit een lijn van 19 modellen en positioneert zich boven het merk Puros Indios in het Super Premium segment. De samenstelling, die enige tijd geheim werd gehouden, is de oorspronkelijke samenstelling en voert terug naar de tijd dat Rolando Reyes Sr. deze sigaren in Cuba maakte. Momenteel zijn de Tobacco Aliados producten exclusief verkrijgbaar in de Benelux.

Kenmerken
Binnengoed: Dominicaanse Republiek / Nicaragua Piloto Cubano
Omblad: Ecuador
Dekblad: Corojo uit Ecuador
Leeftijd: 4 tot 5 jaar alvorens te worden gerold
Soorten dekbladen: Colorado Claro, Colorado, Maduro, Double Maduro
(Bron: http://www.purosindios.nl" target="_blank" target="_blank )

Gisteravond gerookt en helaas geen foto's kunnen nemen omdat de batterijen een snipperdag hadden. Ook heb ik geen aantekeingen gemaakt, dus het is allemaal uit het geheugen geplukt.

In het samplerpakket zaten twee sigaren waarvan ik geen hoge verwachtingen had. De al eerder gerookte NPU Optimus IV en deze Puros Aliados. En tijdens het eerste deel had ik nog steeds het gevoel dat deze Puros Aliados niet echt een bijzondere sigaar zou zijn. Maar ik had het mis...

Deze sigaar heb ik geboord met de 8 mm. boor. De predraw was erg licht en behalve een tabaksmaak was er weinig te ontdekken. Het aansteken ging lekker vlot en hij brandde als een grote jongen. In het begin was er heel even een licht pepertje te bekennen, maar dit verdween ook al heel snel weer. Wat bleef was een niet echt uitgesproken smaak. Ik kreeg bij elke teug een lekkere mond vol rook, zonder veel smaak.

Op een gegeven moment begon er zich een houtsmaak te ontwikkelen die mij erg aanstond. En heel geleidelijk aan traden er af en toe wat andere smaken op de voorgrond die ik niet thuis kon brengen en iets zoet romigs wat erg smakelijk was. Op een gegeven moment werd de sigaar zelfs (zoals de amerikanen wel eens zeggen) “Lipsmacking good”. Een erg smakelijke sigaar die mij zeer heeft bekoord. En dus ook zeker voor herhaling vatbaar is.

Na wat internet research gedaan te hebben kwam ik ergens de afmetingen van 6 x 60 tegen. Een flinke jongen dus waar je echt de tijd voor moet nemen. Maar dat wordt ook wel beloond. Zodra mijn budget het weer toelaat neem ik in ieder geval een paar op in mijn collectie.

Edit: Het enige minpunt was dat deze sigaar behoorlijk last had van scheefbrand. Van begin tot eind.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Laatst gewijzigd door 1 op WildBill, in totaal 30 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jul 2009, 07:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Jan,

bedankt voor deze duidelijke review ik heb hem ook liggen en ben benieuwd of ik al dat lekkers ook ga waarnemen.
Maar snel een keertje aansteken......

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jul 2009, 17:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Ik heb verschillende types van de Puros lijn en ben er heel er content over.

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.