Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 17:12

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Gran Habano
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jan 2007, 17:09 
Op het prikbord plaatste Bas reeds een stukje over dit merk, en ik heb eerder op ander NL Fora iets over dit merk geschreven,

in een voor de kerst gekregen pretpakket zaten twee sigaren van de 3 siglo's serie, dus de eerste heeft er gisteren aan geloofd,

Ik heb deze reeds eerder gerookt en toen viel deze sigaar heel erg tegen, hij brandde gewoonweg niet, deze kreeg ik van Guillermo Rico de eigenaar/fabrikant van dit merk, hij vertelde mij er destijds wel bij dat ze nog niet goed waren.

later heb ik er nog een paar gerookt op een trip naar Nicaragua & Honduras , ook hier was combustion slecht te noemen, dit verbaasde me eigenlijk omdat ik een aantal jaren geleden juist diverse malen sigaren van hen (de Corojo in Toro 54 ring) had gerookt en deze echt super te noemen waren.

Maar goed een gegeven paard kan men niet in de bek kijken is de leus, dus gisteren ging de toro 54 ring van de 3 siglo's in de brand.
Wat direct opviel was het superieur uitziende dekblad, hier zouden de cubanen van dromen als ze op hun topmerken altijd zo'n dekblad konden leveren. in 1 woord Great !! Olie met veel glans en een kleur ajajajaj DL werk

Nu viel de combustion heel erg mee en de sigaar brandde eigenlijk nagenoeg perfect. smaak technisch was deze sigaar dik in orde , een tikkeltje bitter maar niet storend, krachtig met veel smaak en aroma.
toch zeker zeer Cubanesque te noemen.

als deze sigaar een Cohiba band zou hebben durf ik te beweren dat van de 100 rokers, mischien 10% het vermoeden zou durven uit te spreken dat deze niet origineel zou zijn, waarbij men dan zou zeggen, oh zal wel wat vers zijn laat ik hem eens 3 jaar in mijn Humidor leggen, bla bla bla Bull S...

kortom een echte top sigaar die niet onder doet voor vele meer gerenomeerde merken.

groetjes BC


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jan 2007, 17:38 
Mooie review, zal bij de volgende online aankopen eens kijken of ik wat singles mee kan bestellen.


Omhoog
   
 TitelCOLON Habano #3
BerichtGeplaatstCOLON 09 Aug 2008, 20:27 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2007, 17:15
BerichtenCOLON 390
Ik zit op dit moment van de Rotschild van deze lijn van Gran Habano te genieten! :D

Eerste indrukken:

Ziet er mooi uit
Brandt perfect (gelijkmatig, rustig)
Stevige, grijze as
Volle rook
Licht van smaak, maar wel lekker!! (kan niet alles thuis brengen, maar heeft in elk geval wat zoetjes)
Komt op mijn lijstje van 'volgende keer meebestellen' :wink:

*edit* misschien kan een van de mods dit topic als sub-topic onder het draadje van 'Gran Habano' plaatsen? Alvast bedankt!

_________________
There are very few issues that cannot be solved by the suitable application of high explosives...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Habano #3
BerichtGeplaatstCOLON 10 Aug 2008, 09:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Dag Thor,

Dat zoetige spreekt me alvast aan in deze Rothschild.
En wie weet als er zich wat geroosterde aroma's aandienen deze ook wel op mijn verlanglijstje zet.
Moest het zo zijn laat maar iets weten.
Ik heb ondertussen mijn tweede Bolivar Bonitas in rook zien opgaan en man toch, je zal er geen spijt van hebben deze eens geproefd te hebben. We (Hansa en ik) gaan binnenkort een kistje bestellen. Zie er naar uit. Ik raad je wel aan er eerst een te proeven en kan je ze bij jullie niet krijgen dan regelen we mss. wel iets.
Ga vandaag de De Juan Lopez selection n°1 (robusto) eens degusteren met een Macallan Fine Oak 12 jaar oud kan de dag niet meer stuk.
Grt.
Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Habano #3
BerichtGeplaatstCOLON 10 Aug 2008, 12:50 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2007, 17:15
BerichtenCOLON 390
Filip,

Ik denk (als ik zo lees waar jouw voorkeur ligt), dat je de Gran Habano te licht zult vinden. Ik vind 'm al vrij licht voor mijn smaak)

Toen ik 'm hier postte, was ik nog net niet halverwege. Achteraf er op terug kijkend, vind ik 'm nog steeds wel lekker en ik zal 'm ook nog steeds volgende keer weer meebestellen, maar spectaculair is'ie niet. De smaak is goed, maar er zit weinig dynamiek in.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de 3 Siglos en de Corojo #5 lijnen van Gran Habano.

_________________
There are very few issues that cannot be solved by the suitable application of high explosives...


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Habano #3
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 06:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Thor schreefColon
misschien kan een van de mods dit topic als sub-topic onder het draadje van 'Gran Habano' plaatsen? Alvast bedankt!

Check.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gran Habano
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 08:26 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Gran Habano Corojo #5 Rothschild + 10 FREE Cigars

Box of 20
4 1/2 x 50

$55.95

http://www.cigarplace.biz/index.cfm/a/catalog.ProdShow/vid/36150

Voor het geld hoef je het niet te laten ...

EDIT: thx 2 CBL

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Gran Habano
BerichtGeplaatstCOLON 11 Aug 2008, 10:11 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
@CBL:

Ja, heb hier meerdere keren besteld. Prima te doen.
Wel hoge verzendkosten (30 - 45 dollar).

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.