Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 15:17

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 21 Jun 2010, 12:12 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Gisteren heb ik van Maria Mancini Postre de Banquete de No. 6 gerookt, maatje robusto. Deze sigaar heb ik bij Cigarworld voor €4,- aangeschaft.

Persoonlijk vind ik de sigaar er mooi en chique uitzien. Dit was voor mij ook de reden om de sigaar te kopen. Prachtige diepbruine kleur, zeer fijne nerven en een mooi nostaligisch bandje. De sigaar voelt stevig aan zonder zwakke plekken. Bij het bevochtigen van de cap geeft de sigaar nog geen geheimen prijs qua smaak. Het gat is er soepel ingeboord. De predraw laat een heel licht pepertje proeven.

Eenmaal aangestoken is er van uitgesproken smaken weinig sprake. Begrijp me niet verkeerd, de sigaar smaakt prima, maar het enige dat ik waarneem is de smaak van goede tabak. De draw is aan de lichte kant. De geuren van chocolade/cacao en hout bevallen me uitstekend. De burn is een beetje onevenwichtig. De rook is dik en redelijk zacht.

Ongeveer op de helft doemt in de verte wat (witte) peper op. Deze smaak wordt steeds sterker naarmate de sigaar vordert. Op een gegeven moment kan je zelfs spreken van een echt peperbommetje. Het is alleen geen fijne peper. De rook voelt nu ook bijterig aan op de tong en achter in de keel. De burn is nog meer uit balans en ik begin me enigzins te irriteren aan deze smoke.

Als iets na de helft ook nog een metaalachtige smaak zich bemoeit met de gang van zaken, is het voor mij gedaan. Een illusie armer leg ik de sigaar te rusten.

Samenvatting:
Uiterlijk: 10/10
Bouw: 10/10
Smaak: 2/10
Prijs: 3/10
Overall: 3/10

Een prachtige sigaar die zijn uiterlijk wat mij betreft helemaal niet nakomt. Als die metaalachtige smaak achterwege was gebleven, zou een peper-liefhebber nog best vermaakt kunnen worden door deze sigaar. Nu zou ik hem niemand aanbevelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Jun 2010, 13:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
ben hier ook even op blijven hangen toen ik een setje samenstelde voor een bestelling bij Cigarworld. Toch niet op de lijst gezet ten faveure van de oude vertrouwede Villa Zamorano. Dank voor de review, ik laat ze daar lekker liggen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Jun 2010, 15:05 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Apr 2009, 18:56
BerichtenCOLON 732
Mooie review,jammer dat ie tegenviel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Jan 2011, 17:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Deze keer heb ik de sigaar blind getest. Dit exemplaar heeft een glad dekblad met fijne nerven. Het dekblad heeft een chocolade bruine kleur. Het is een mooie stevige sigaar. De sigaar heeft een lichte mest geur.

Bij het bevochtigen van de cap proef ik een peperige olie. Het gat laat zich eenvoudig boren. De vederlichte predraw schenkt mij een behoorlijke peper smaak.

Het aansteken met een 3-way jetflame van Nibo gaat prima. De eerste trekken gaan gepaard met een beleving van vanille. Geen diepe smaak maar een vleugje op de achtergrond. Gedurende het eerste deel zijn de smaken heel subtiel. Lichte houttonen, vleugjes vanille en een heel licht pepertje dat met name een tinteling op het puntje van mijn tong veroorzaakt.

Zo tegen het tweede deel aan is er alleen nog sprake van een hele milde smaakbeleving. Hier komt geen verandering meer in. De brand is matig en moet regelmatig worden bijgestuurd. De trek is zeer licht, de rook is rijk maar niet echt vol. De as is redelijk stevig en een beetje geel/grijs.

Samenvatting
Constructie: 19/20
Uiterlijk: 18/20
Rook & as: 7/10
Brand: 10/20
Trek: 12/20
Aroma 1e deel: 7/10
Aroma 2e deel: 6/10
Aroma 3e deel: 5/10
Prijs: 10/20 (€3,70)
Overall: 13,4/20

Al met al was dit een matige sigaar. De brandproblemen en het gebrek aan smaak maken deze sigaar tot een echte afrader.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.