Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 14:30

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 27 Jun 2010, 16:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Deze sigaar heb ik aangeschaft bij Cigarworld. De sigaren en de verpakking hebben in mijn ogen wel een mooie uitstraling die mij over de streep heeft getrokken.

De sigaar ziet er ook prachtig uit. Zeer fijne nerven, prachtige bruine kleur, mooi bandje. Hij voelt zeer stevig, zelfs hard aan. Geen zwakke plekken te voelen. De cap proeft wat zoetig aan. Het boren van het gat kost wat moeite maar lukt wel. De predraw is lichter dan de bouw doet vermoeden. Echte smaken worden door mij nog niet herkent.

Het aansteken gaat prima. Er ontstaat een uitbarsting van smaken die ik niet zo kan plaatsen. Bij de derde draw zijn ze allemaal weg en heb ik mijn kans gemist. De sigaar is van het lichte soort. Na een paar millimeter vraagt een zeer zoete honingsmaak mijn aandacht. Op de lippen en het puntje van mijn tong proef ik onvervalste honing. Dit is voor mij de eerste keer dat ik deze smaak bij een sigaar waarneem. Ik weet nog niet of ik het lekker vind maar het is in ieder geval vermakelijk.
Ongeveer na een centimeter komt er een heel licht pepertje bij. De sigaar heeft nu een weliswaar lichte maar wel uiterst aangename mengeling van aroma's. De draw is wat aan de lichte kant. De rook is redelijk zacht en vol en ruikt een beetje houtachtig.

Op circa 1/3 valt de askegel eraf. De as is stevig en lichtgrijs. Op dit punt is de zoete honingsmaak wat minder dominant aanwezig. Het pepertje is meer aanwezig maar in de juiste balans ten opzichte van het zoete.
Naarmate de sigaar vordert, worden de intensiteit van het zoete en het peperige knap afgewisseld. Steeds als ik denk dat de grens is bereikt, zakt de smaak terug om ruimte te geven aan de andere. Er is nu sprake van een mediumbody die zeer onderhoudend is. De burn begint wat afwijkingen te vertonen.

De 3e fase van de sigaar kondigt zichzelf aan met een stevige peperstoot. Het zoete is nog licht aanwezig maar de peper en wat kruidige tonen voeren nu de boventoon.
De sigaar krijgt steeds meer Cubaanse trekken. Tegen het einde is de sigaar zelfs naar een full body getransformeerd. Het zoete is nog licht op de lippen te proeven en het kruidige wordt steeds krachtiger. Op een halve centimeter van het bandje wordt de sigaar weer lichter met af en toe een scherp randje.

Samenvatting:
Uiterlijk: 10/10
Bouw: 8/10
Smaak: 9/10
Prijs: 8/10
Overall: 9/10

Het is een bijzondere sigaar. Aanvankelijk wist ik niet zo goed wat ik er van moest vinden maar de constante afwisseling van smaken en sterkte hebben een hoge entertainmentwaarde. Hij wist me steeds weer te verrassen. Eigenlijk is deze sigaar een Hondurees, Nicaraguaan en Cubaan verpakt in één wrapper. Het lichte en zoete van Honduras, Het scherpe van Nicaragua en het stevige kruidige van een Cubaan.
Ik zou er niet een doos van kopen maar een paar exemplaren zullen wel regelmatig onderdak vinden in mijn Humidor.


Laatst gewijzigd door 1 op Yellowgrip, in totaal 28 keer gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Jun 2010, 16:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Mooie review! =D> =D>
Ik heb eens de Robusto zonder tubo gerookt en hoewel ik me niet meer helemaal voor de geest kan halen hoe die smaakte, weet ik nog wel dat ik 'm wel voor herhaling vatbaar vond.
Wellicht binnenkort toch maar weer eens een paar aanschaffen.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Jun 2010, 16:37 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Mooie review! Klinkt ALS een goede sigaar met een leuke complexiteit!

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 27 Jun 2010, 20:44 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009, 15:04
BerichtenCOLON 2998
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
Ik heb nog een Libertad (robusto?) in mijn humi liggen, die ik ooit eens van Markus heb gekregen. Nogmaals bedankt!
Vind de sigaar er mooi uitzien, en het bandje geeft het nog speciaals
mee, een bepaalde luxe waardoor ik deze nog niet heb durven roken. Er staat me dus nog iets moois te wachten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Aug 2010, 10:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Ik heb deze sigaar gisteren in een blinde test nogmaals gerookt en mijn beleving is nu toch wel anders.

De sigaar zag er weer uit om door een ringetje te halen. De cap had een beetje een bittere smaak. De sigaar wisselt continue een hout smaak en peper smaak af in sterkte. Helaas heb ik dit keer helemaal niets van het zoetige waargenomen. Af en toe proefde ik lichtjes de smaak van amoniak. Dit keer nam ik ook in het eerste en tweede deel af en toe een vleugje room waar wat wel erg prettig was. De sigaar begon mild maar eindigde als een stevige medium body. Ook deze keer was de rook rijk en de as zeer stevig. De draw was wel aan de lichte kant.

Samengevat:
Bouw: 20/20
Uiterlijk: 20/20
Rook & as: 10/10
Brand: 17/20
Trek: 16/20
Aroma 1/3: 6/10
Aroma 2/3: 7/10
Aroma 3/3: 6/10
Prijs: 10/20 (€5,80 p/st.)
Overall: 16/20

Ik was een beetje geschokt toen ik te horen kreeg dat ik deze sigaar had gerookt. De eerste keer vond ik het een absoluut toppertje. Deze keer was het rookplezier aanzienlijk minder. De score valt nog behoorlijk positief uit omdat de sigaar er prachtig uitziet en ook uitstekend is gebouwd maar echt genoten heb ik dit keer niet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Aug 2010, 11:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Goh, jammer van deze laatste ervaring. Ik heb deze in een ver verleden veel gerookt en af en toe koop ik nog een los exemplaar bij Benden in Dusseldorf. Ze zijn mij nog nooit tegengevallen. Maar dan ook echt nooit. Voor de € 5,- die je ongeveer voor een robusto kwijt bent, een zeer goede sigaar.

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.