Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 12:02

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 10:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Punch Grand Cru No. 2 Maduro

Fabrikant: Honduras American Tabaco S.A. (General Cigar Co.)
Afkomst: Honduras
Wrapper: Ecuador
Binder: U.S.A./Conn. Broadleaf
Filler: Dom. Rep., Honduras, Nicaragua
Prijs: $ 11
Afmetingen: 54 x 6 1/8”
Score CA: 93 pntn


Afbeelding

Intro

Deze punch staat op de 13de plaats van Cigar Afficionado (2010) met maar liefst 93 punten.
Tevens ken ik een pokerspeler (Nigel) die enkel dit Hondureese merk rookt! Vandaar mijn interesse.
Hoogtijd dus om deze sigaar te degusteren en de bevindingen neer te pennen in een review. We nemen plaats in de tuinzetel, samen met wat Cubaanse muziek en nemen als begeleiding een Mojito Deluxe, gemaakt op ‘grootmoeders wijze!

Afbeelding

Quotes

CitaatColon
Punch is one of the great names in cigars. Originating in Cuba, it has also had a non - Cuban version for many years. The Honduran Punch has long been a mainstay of cigar smokers seeking some power in their cigars, but the Grand Cru version - created in 1994 by Frank Llaneza, one of the true legends of Central American cigarmaking - was made to be more easygoing. We’ve long enjoyed the Punch Grand Cru No. 2 Maduro, which is quite simply one of the best-looking figurados made in Honduras. This silky and box-pressed torpedo has coffee bean, cocoa and sweet wood on the palate, with a pleasant floral finish.


CitaatColon
When you light up a Punch cigar, you're not only smoking a bold expression of the cigar maker's art, you're smoking history, for Punch is a legendary cigar with a rich history in Cuba as well as in England. Above all, this is the cigar with the taste that's true to its name.

The original Punch cigar was created in 1840 by a Cuban cigar manufacturer named Manuel Lopez. In an effort to attract the British market, he named the cigar after Mr. Punch, the cantankerous half of the Punch and Judy puppet shows, which also inspired the name of the famous British humor magazine. Produced in Honduras for Villazon Company under the direction of a great Cuban cigar master, Frank Llaneza, Punch has been a leading premium brand ever since it was first imported from Honduras in 1969.


Degustatie

Deze bijzonder goed geconstrueerde box pressed torpedo ontwart a crudo zoete geuren. Warm wordt men geconfronteerd met een rijkelijk pallet van zachte aroma’s, waaronder: room, mokka, ceder, cacoa, leder, brioche in combinatie met een minerale zoetigheid. Deze persisteren over de gehele lengte. Het einde is gekenmerkt door meer kruidige smaken (lichte peper, zeker niet overheersend). Aromatisch vol, mild in body en weinig evolutie. Perfecte verbranding. Harmonieus over de gehele lijn!

Kortom, dit is een lekkere milde sigaar die ik weet te appreciëren om zijn kwaliteiten. Helaas dit soort van sigaren zijn niet meteen mijn ding.
(De Gran Cru is één van de mildste uit het Punch gamma)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 10:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Mooi gedaan hor!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 11:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
=D> =D> =D> ,

Je mag mij eens leren hoe je grootmoeder die Mojito maakt maat!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 13:04 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 08:42
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Almere
Nice!!!! =D> =D> =D>
Mooie review, en ook hele mooie foto's.
Is de strijd der Titanen losgebarsten voor mooiste review??


San

_________________
" It's another cold day in hell ..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 13:18 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
San312 schreefColon
Nice!!!! =D> =D> =D>
Mooie review, en ook hele mooie foto's.
Is de strijd der Titanen losgebarsten voor mooiste review??

San


Deze review neemt niet mee deel aan de mooiste review. Ik zou persoonlijk geen review betrouwen die enkel dient om een prijs mee te halen. Ik schrijf reviews om mijn mening te kunnen ventileren naar andere liefhebbers toe en ergens feedback te krijgen welke smaken en ervaringen stroken met die van anderen.
Ik vind het een mooi initiatief om met een soort van wedstrijd mensen aan de pen te zetten. Beter had geweest om mensen die in het verleden reeds hun diensten op een vrijwillige basis aanboden te belonen (en ik ben zeer zeker niet op mezelf bezig).
Nu opeens er 'iets te verdienen valt' komen de reviews als paddestoelen uit de grond .... :|

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 13:48 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011, 08:42
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Almere
CubaLibre schreefColon
San312 schreefColon
Nice!!!! =D> =D> =D>
Mooie review, en ook hele mooie foto's.
Is de strijd der Titanen losgebarsten voor mooiste review??

San


Deze review neemt niet mee deel aan de mooiste review. Ik zou persoonlijk geen review betrouwen die enkel dient om een prijs mee te halen. Ik schrijf reviews om mijn mening te kunnen ventileren naar andere liefhebbers toe en ergens feedback te krijgen welke smaken en ervaringen stroken met die van anderen.
Ik vind het een mooi initiatief om met een soort van wedstrijd mensen aan de pen te zetten. Beter had geweest om mensen die in het verleden reeds hun diensten op een vrijwillige basis aanboden te belonen (en ik ben zeer zeker niet op mezelf bezig).
Nu opeens er 'iets te verdienen valt' komen de reviews als paddestoelen uit de grond .... :|


Ik snap je , hoe dan ook, je hebt een mooie review geschreven. Ik vraag me alleen af of het initiatief bedoeld is om mensen te prikkelen om meer te schrijven of om een wedstrijdje te houden?


San

_________________
" It's another cold day in hell ..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 14:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Okt 2009, 10:58
BerichtenCOLON 1031
WoonplaatsCOLON Aalter
Ik deel uw mening jorg... :| Heb nu voor die gelegenheid eens iets anders gemaakt dan gewoon foto's-tekst, maar mensen die normaal nooit reviewen, en zich nù ineens geroepen voelen... :roll:

_________________
Amor sigaris non celatur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 20 Mei 2011, 20:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Effe het topic een boost geven ..... vooraleer het volledig is verdrongen door topics van Blackberry's 8)

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mei 2011, 10:36 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
@ Cuba, en andere reviewers

Beste jongeling en anderen, volgens mijn bescheiden mening is het doel van een review anderen hier te kruisbestuiven, en ja dat werkt, fijn voor diegene die er iets aanhebben!
Als ik die prijs pak zal ik blij zijn, ik verdeel de sigaren toch onder mijn sigarenbroeders, waar is die zuster nu toch weer naartoe?, en bij deze nogmaals petje af voor diegene met lef, creativiteit hier onder de liefhebbers, bravo!!!
Je kan niemand verplichten, ieder zijn of haar ding!

De honger naar reviews zal echter niet gestild worden door er een prijs aan vast te koppelen.
Ik ben benieuwd...

@Jorg,
Copain, liever nen Cubaanse Punch zeker? Heb er nog een zéér lekkere voor jou...

Fiele

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mei 2011, 10:50 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Okt 2009, 10:58
BerichtenCOLON 1031
WoonplaatsCOLON Aalter
wat ik mij afvroeg: hoe komt Nigel (diegene die enkel dit merk rookt) erop om die sigaren te roken? :roll: Je kan ze al niet in belgie krijgen, en goedkoop zijn ze ook niet... :lol: Raadsel raadsel...

_________________
Amor sigaris non celatur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mei 2011, 11:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Joa schreefColon
wat ik mij afvroeg: hoe komt Nigel (diegene die enkel dit merk rookt) erop om die sigaren te roken? :roll: Je kan ze al niet in belgie krijgen, en goedkoop zijn ze ook niet... :lol: Raadsel raadsel...


Het is een Amerikaan (woont in Knokke). Vandaar. Hij rookt de gewone Punch torpedo ipv de Grand Cru.
Tja, dienen gast zal zijn merk gevonden hebben zeker. Zo ken ik ook een pokerspeler die enkel Cohiba Esplendido's rookt. Elk zijn ding.

@Fiele

Jep, de Cubaanse Punch is inderdaad meer mijn ding! Stukken beter en meer 'punch'. 8-[

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.