Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 15:50

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2011, 15:40 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Ik heb deze sigaar enkele weken terug van Wild Bill mogen ontvangen en heb hem toen beloofd dat ik er een review over zou schrijven, dus na hem net gerookt te hebben is hier dus de review!

Vooraf:
Het gaat hier dus eerder om een toro (extra, toro had ringmaat 50 en niet 54) dan een grote robusto. Met de afmetingen 6 x 54 vind ik em te dik, maar mijn voorkeur voor dunnere ringmaten is bekend dus doe ermee wat je wilt... De sigaar is gekocht ergens in de USA en ik heb em als single gekregen. De verpakking in de papieren wikkel is fraai en het bandje is beter gelukt dan bij de Cubaanse tegenhanger. Vooraf eet ik een pasta en tijdens het roken drink ik een glas water en een glas Jopen Adriaan Witbier.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is maduro en heeft een mooie, donkere effen kleur. Het dekblad bevat veel tooth (kippenvel) en glimt een beetje van de olieen. Verder is het dekblad vrij ruw met een paar grote nerven. De cap is netjes bevestigd en knipt clean met de bekende knipper. De sigaar voelt stevig en constant qua constructie.
Score: 18/20

Aansteken en verbranding:
Ik steek de sigaar aan met 2 houten lucifers van standaard formaat. De verbranding is grotendeels gelijkmatig, maar rond de 50% ontstaat een scheefbrand die gecorrigeerd dient te worden. De as is lichtgrijs en stevig, maar vertoont wel iets aparts: gele stukjes in de as! Dat heb ik niet eerder gezien en ik weet ook niet hoe dat zit... De sigaar brandt gedurende ongeveer 2 uur en de rustrook is aromatisch, niet storend voor de omgeving. Constructie en trek zijn goed. Het dekblad blijft prima intact, afgezien van het eenmalige bijbranden.
Scores:
verbrandingseigenschappen: 13/15
as: 5/5
verbrandingssnelheid: 5/5
constructie: 4/5

Smaken:
De sigaar is medium van kracht en smooth met een peperige ondertoon. De smaken zijn te herkennen als hout, tabak en specerijen (vooral peper). Ik vind het wel een spannende combinatie van smaken. Zeker geen sigaar voor de beginner naar mijn mening, maar hij wordt nooit (te) zwaar... Het aroma is rijk en de afronding is lekker en vol, bijna tegen krachtig aan.
Scores:
smaak: 32/35
aroma: 8/10
afronding: 4/5

Commentaar:
Ondanks de ringmaat komen de smaken toch goed naar voren. De rook had wat meer mogen zijn, was wat zuinigjes. Al met al een lekkere sigaar! En dat zeg ik niet snel van zo’n dikke...

Totale score: 89/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2011, 17:49 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Wederom een mooie review Frank! Damn dat die mouw van jou nog niet leeg is, je blijft ze eruit schudden :D Dit merk trekt me eigenlijk totaal niet, maar dat heb ik eigenlijk bij alle Cuba-imitatie merken. Maar ja, daardoor mis ik mischien wel hele lekkere sigaren :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2011, 18:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
kale peter schreefColon
Wederom een mooie review Frank! Damn dat die mouw van jou nog niet leeg is, je blijft ze eruit schudden :D Dit merk trekt me eigenlijk totaal niet, maar dat heb ik eigenlijk bij alle Cuba-imitatie merken. Maar ja, daardoor mis ik mischien wel hele lekkere sigaren :mrgreen:


Ik verwachtte hier ook niet veel van, maar hij was verrassend lekker! Ik zou het alleen beter vinden als men dit merk een originele naam had gegeven...

By the way: kan iemand mij helpen met het verklaren van de gele stukjes in de as, zoals ik omschreven heb in de review? Het was de kleur van kerriepoeder, zeg maar... Echt vreemd om die kleur in de as te zien (in kleine stukjes).

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2011, 18:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Goede review. Er is weinig mis met de zogenaamde 'fake-cubanen'. Het zijn gewoon top sigaren die in een blinde test vaak erg goed scoren. Uitzondering zijn de Cohiba's voor de Amerikaanse markt, die zijn echt ondermaats. De Hoyo de Monterrey uit Honduras is echter waanzinnig lekker.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Aug 2011, 21:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Ziet er weer puik uit!!!

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.