Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:25

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jul 2013, 14:48 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
Review Rocky Patel Old World Reserva:

Al weer heel lang geleden dat ik hier een review neerplaatste...


Deze sigaar is mooi box-pressed en het dekblad is mooi bruin zonder al te veel nerven. Het bandje komt mooi rustig over.


Koud: Stalgeur


1e Deel:

Afbeelding

De sigaar opent met veel peper. Dat is nooit verkeerd vind ik en langzaam komt er een lekkere kruidige leersmaak bij. De rook is erg dun valt me op. De dubbele Leffe die ik erbij drink paired erg goed met deze Rocky Patel en ik neem hinten van kruidnagel waar.


2e Deel:

Afbeelding

De rook blijft ook in dit deel erg min, maar dat doet niets aan de smaak af. Wat mij wel opvalt is dat het dekblad erg dik en sappig is. Dit heeft dan als nadeel dat de brand vrij onregelmatig is, maar dat kan ook aan mijn rustige rooktempo liggen….
De smaak ontwikkelt wel en er komen meer kruiden vrij in dit deel met noot/ oud hout achtige smaken, niet verkeerd. Ik moet zeggen dat dit deel erg smaakvol is en erg prettig.


3e Deel:

Afbeelding

In deel 3 komt er een parfum-achtige smaak bij die ik i.t.t. Tatuaje wel lekker vind. Dan slaat de sigaar om, om donkerder/ grimmiger te worden….
De peper en nootsmaken trekken weg en de sigaar wordt donker van smaak en er ontwikkelen zich zware smaken, dus tijd om te purgen. Er komt weer heel even een pepertje terug, met natte zware leersmaken. Ik zou zweren dat hier in deel 3 een mix van Pepin/ Pete Johnson in zitten.

Helaas was dit de finish en met de klap van deze mooie “vuurpijl” slaan de smaken weg en wordt de sigaar smakeloos en te klein om nog te purgen……


Conclusie: Een mooie sigaar met toch de nodige smaakontwikkeling. Als Pepin liefhebber is dit een mooie sigaar om te roken! Ron bedankt voor deze mooie gift!


Body smaak: full
Body: medium –full
Rooktijd: 1uur 45min.

_________________
Make my day..


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 1 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 5 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.