Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 13:58

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 TitelCOLON Pimentel - Guaruja
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2007, 16:16 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 15 Jan 2007, 21:42
BerichtenCOLON 57
WoonplaatsCOLON Elst
Gisteren kwam ik bij de sigarenboer deze sigaren tegen. Het zijn geheel braziliaanse sigaren, model corona.
Ze zitten in een doosje van 10 en kostten slechts 19 euro!

De smaak:
Vergelijkbaar met de modellen van Alonso Menendez, alleen lijkt de smaak iets vetter bij de Pimentils.

Een tip voor mensen met een klein budget (ik :D )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2007, 16:43 
Sietsedubois schreefColon
Een tip voor mensen met een klein budget (ik :D )


Als Menendez niet binnen je budget past kun je beter geen sigaren roken :P

Ik heb bovenstaande sigaar ook eens mogen proberen en vind hem redelijk te roken, al geef ik wel de voorkeur aan menendez bijvoorbeeld. (als je het op budget doet, wellicht iets minder vaak roken ipv iets minder goed ;) )


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2007, 18:24 
Offline
Corona
Corona

GeregistreerdCOLON 15 Jan 2007, 21:42
BerichtenCOLON 57
WoonplaatsCOLON Elst
Smokey schreefColon
Sietsedubois schreefColon
Een tip voor mensen met een klein budget (ik :D )


Als Menendez niet binnen je budget past kun je beter geen sigaren roken :P

Nouja, budgetten zijn rekbaar, en meestal ga ik er twee keer overheen. Maar iedere keer een sigaar van 5 tot 10 euro tikt wel aan. Dan is zoiets zeker welkom.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 21 Mrt 2007, 18:43 
Menendez is een euro of 3 per stuk en 65 euro per kist :)


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mei 2007, 22:16 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007, 11:19
BerichtenCOLON 9
Hetzelfde model pimentel in de humi liggen. Heb er twee gehad. Niet echte longfillers. Eerder medium tot long. (Heb de een na tweederde opengeknipt)

In vergelijking tot de corona van Menendez is deze iets minder in bouw, kwaliteit van tabaks. De menendez heeft ook meer smaak.

De pimentel is echter zeer goed gevuld en strakker gerold dan de Menendez.
Prima kroeg sigaren. (Beter dan de Guantanamera)

EDIT: Heb net de derde gehad. Was erg lekker. Zeer zoet. Wederom massief gerold. Ik moet met Robert instemmen. Ik zou kwa smaak niet meer kunnen zeggen welke lekkerder is. De menendez of de pimentel...of het nu aan het moment ligt of niet. De menendez ziet er wel veel beter uit. Maar het feit dat ieder lelijk varkentje van pimentel er uniek uitziet maakt ze eigenlijk rederlijk karaktervol. (Maar dat is dan mijn romantishce verbeelding)


Laatst gewijzigd door 3 op Nick, in totaal 11 keer gewijzigd.

Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mei 2007, 07:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Feb 2007, 11:23
BerichtenCOLON 2922
WoonplaatsCOLON Sweikhuizen (Sjweikese)
Gisteren heb ik mijn bestelling van Tabakado eindelijk gekregen (TNT had iets fout gedaan in het sorteerproces, waardoor het pakket in Amsterdam terecht was gekomen, in plaats van Heerlen, en de verzending 4 dagen heeft geduurd).

Voor 19 euro krijg je een leuk uitziend doosje, met tien sigaren die qua formaat het dichts in de buurt komen van een robusto. Het zijn zware sigaren, qua gewicht: donker, en heel dicht gerold, waardoor ze, voor een robusto, behoorlijk zwaar zijn. Het is opvallend dat geen enkele van de tien sigaren exact even dik is, want vanaf een meter afstand zie je met het blote oog dat er duidelijk dikteverschillen zijn. Het begin van de sigaar (waar je aan rookt) is als een soort varkensstaartje opgerold. Omdat de sigaar aan deze kant redelijk snel overgaat in de normale dikte, is er weinig speling om fatsoenlijk te knippen. Je knipt al gauw een gat wat bijna net zo groot/dik is als de sigaar zelf. Het aansteken gaat makkelijk, maar bij de eerste teug valt op dat deze sigaar behoorlijk moeilijk trekt. Achteraf gezien ben ik dus niet rouwig om dat grote geknipte gaatje.
De eerste smaak die mijn papillen ontwaren, is een verassing: het dekblad proeft zoet op het puntje van mijn tong. Als ik de rook naar achteren laat dwalen, proef ik duidelijk een vleugje chocolade en koffie. Eén teug over de longen valt ook niet tegen: zacht. Na drie kwartier begint de smaak minder te worden, en als 70% is opgerookt, is de smaak niet meer lekker.
Al met al vind ik dit sigaartje behoorlijk goed. Eeb vergelijking met de Alonze Menendez is bijna onvermijdelijk. De Menendez is kruidiger, heeft een dekblad met veel minder smaak, een kruidige vulling en ziet er voor het oog veel professioneler uit. De Pimentel is veel onregelmatiger, heeft een zoet dekblad, maar verrast met een vulling die veel smaaknuances bezit.

Voor 2 euro is dit gewoon een belachelijk goede sigaar.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 19 Dec 2007, 13:46 
Omdat ik vanmorgen taart moest halen voor op 't werk toch maar even langs van lookeren gelopen op het gelderlandplein amsterdam.

kwam ik daar toch de pimentel guarujá tegen.
ben al lang op zoek naar deze sigaren en veel sigarenspeciaalzaken hadden hem niet.
zal er vanavond na het werk er eens eentje roken :D
jullie horen dus nog van me wat mijn bevindingen zijn. :smt028

jan


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 20 Dec 2007, 01:52 
heb zojuist de pimentel gerookt met een lekker glas rum.

zeer onregelmatige sigaar model corona.
smaakt is zoetig maar laat een bittertje achter in je mond.Vind ik niet zo lekker.rookontwikkeling is voldoende. Knippen/boren valt niet mee.
trek is goed.
trek automatisch de vergelijking met de alonso menendez en moet zeggen dat de menendez stukken beter smaakt en ziet er ook stukken beter uit. de menendez no 10 kost 2,60-2,75 E. en de pimentel 1,90 E
heb deze meerprijs er graag voor over.temeer omdat de menendez meer diepgang heeft en geen bitterje achterlaat.

de pimentel kan echter prima voldoen als kroeg/snacksigaar lijkt me.


jan


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mrt 2012, 10:57 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Jan 2012, 15:51
BerichtenCOLON 188
WoonplaatsCOLON Achterhoek
Ik heb ook een doosje van deze sigaren gekocht. Ik zal binnenkort eens melden wat mijn bevindingen zijn :)

_________________
I'm not allowed to argue with you unless you've paid (Monty python)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.