Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 09:48

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 16:06 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Naast dat alles, heb je ook nog iets als de fysieke waarnemen en de psyche van verwerken. Klinkt heel erg raar..maar iedere seconde van je leven wordt je door je hersenen gefopt.

Voorbeeld:

Ik breng een boek uit en ik ga jaren op zoek naar de perfecte productie. In die zin houd dat in: registratie in Master, verwerking in Postproduction en Finalising in printen. Daarbij gebruik ik 1000MB images en ik krijg het uber van het uber omdat ik in deze stappen zo weinig mogelijk data (kleurdiepte, verzadiging, contrast (scherpte) enzenz) verlies. Ook al weet men dat de techniek al zo ver is dat er state of the art geprint kan worden, verbaast het mij dat al die andere Pro's daar niet aan willen!!
Om de zo veel tijd doe ik een update van mijn project en leg de lat zo ontzettend hoog omdat ik perfectie wil. Belangrijk, voor mensen in de grafische sector basic stuff, maar Jan en Truus op straat zullen dit niet zo heel snel weten.

Dan is het November en dan komt mijn boek uit en leg ik het neer en mijn eerste klant komt bij mijn desk. Voor de gein maak ik naast mijn jaren productiewerk eenzelfde boek waarbij ik stiekum niet de images van 1000MB gebruik, maar van 250MB. Lekker makkelijk 8) Minder data,makkelijkere verwerking ervan, hoef ook geen papier te gebruiken met micromicrofiber zodat mijn inktverspreiding niet zo heel erg breed is. Iedereen die bij mijn desk komt weet ongeveer mijn productieverloop want deze heb ik in updates met volle overtuiging kenbaar gemaakt.

Het verwachtingspatroon is in die mate zo hoog dat mijn klanten waarvoor ik het doe iets top verwachten. Dus ik geef mijn "250MB" boek aan de beste man en hij bladert deze door en klapt de foto's open. "WOOWWW wat een mooie foto's! Wat een schitterend naslagwerk! Nu snap ik waarom het zolang geduurd heeft! Manmanman!"

Waar het allemaal om draait? Voor wie doe ik het? Doe ik het voor mijzelf? Of doe ik dit voor mijn klant die ik het beste wil geven.
99% van de mensen die straks de MRN aanschaffen, hebben eigenlijk geen enkel benul of ze naar een 1000MB, 500MB of 250MB foto zitten te kijken. Men kan op verschillende manieren naar foto's kijken. Je kunt NAAR een foto kijken en je kunt OP een foto kijken. Dus bij een foto van een kistje sigaar ziet 99,88% van de mensen een kistje sigaren met mooie bandjes en leuke versieringen enzenzenz. Maar de ander kijkt naar verhoudingen, kleurpallet, vlakken, contrasten, oneffenheden enzenz. Als je OP een foto kijkt, dan is perfectie een doel op zich. Als je NAAR een foto kijkt dan zie je die perfectie helemaal niet. En dat is dus 99,99% hoe iemand naar een foto kijkt.

Naast dit heb je ook nog de psychische kant van hoe men dingen in tijdduur registreert. Stel je hebt een hele dure nieuwe FULL HD TV en je doet er direct een Blue Ray film op kijken. Dan is de eerste 30 seconden WWOOOOW VET!! Maar daarna ga je naar de film kijken en krijgen je hersenen prikkels van 'het verhaal', geluid en wisseling van video binnen. Je emoties nemen het over en je hersenen gaan alle bewegingen verwerken. Je scant met je ogen mega snel over het beeld. Je kijkt in principe steeds naar een 1000ste deel van je beeld. Je kijkt al lang niet meer naar de kwaliteit van het HD signaal. NAAR dingen kijken of OP dingen kijken.
En dit geldt straks ook voor als men naar de foto's in de MRN zitten te kijken. WOW WAT MOOI!! en je kijkt na 2 seconden al niet meer OP de foto maar NAAR de foto. Je hersenen krijgt al die info van verschillende mooie dingen op de foto, je ogen scannen als een gek alle dingen die je opneemt. Symbolen, versieringen, namen, portretjes, bandjes, zegels, sigaren, nerven in het hout enzenzenzenzenz.

Dus doe mij die 250MB per foto boek maar ipv die 1000MB boek. Want als ik zo'n boek wil kopen wil ik graag dat MRN het voor mij doet. Want ook al weet ik hoe het werkt, ook ik kijk na 2 seconden NAAR de foto's. Want ik hoef geen "2500 euro" te betalen om naar zijn perfectie te kijken....ik wil sigaren zien. 8)

Perfectie is een illusie!

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 16:25 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2010, 12:16
BerichtenCOLON 484
Perfectie is geen illusie!

Want de perfecte uitleg staat hierboven =D> =D> =D>

Zeer helder =D> =D> =D>

_________________
Stilte is niet afwezigheid van geluid.
Stilte is de diepste klank.
Tao Meng


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 22:05 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
We kunnen natuurlijk ook hier tesamen een ' Boek' samenstellen.

Iedereen levert een aantal sigaren aan, een aantal mensen maakt foto's en

we zetten dit allemaal ondere een app. die noemen we APPelation Fumé .

Hier de eerste foto met tekst :
-------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Sir Wiston Churchill, sigarengenieter pus sang. De mooiste sigaren ziijn naar hem vernoemd.
Zoals de onvergetelijke H.Upmann / Sir Winston.
Afbeelding

Cigar inspector kwam tot de volgende conclusie:

Origin : CubaH. Upmann
Format : Churchill/Julieta
Size : 178 x 18.65 mm
Ring : 47
Weight : 15.07 g
Hand-Made
Price : ~$20 each
More info about purchasing H. Upmann cigars...

H. Upmann Sir Winston is probably one of the biggest cigars that I've ever smoked and one of the most attractive. The rest, well... was a bit much. I like a good cigar that will let you know that it is there, mind you, but this one was too demanding of attention.

Appearance : ★★★★½
Very nice looking. Long, powerful cigar that makes you think of wealth.

Construction : ★★★★☆
Very very good from the first appearance and even the feel. It was a nice even burn all the way through. Someone did their homework on cigar construction with this one.

Flavor : ★★★☆☆
First, I'd like to say that I am sure there are people that would rate this cigar very high. For me though, it came on far too strong and rough at the initial lite-up. The flavor was all wood, stout musk and powerful. Almost too much for my palate. The second thirds was about the same. The final third, well, to be honest I just couldn't make it through it. This one just didn't work well for me.

Value : ★★★☆☆
A little much for such an ovewhelmingly stout smoke.

Overall Rating : ★★★½☆
I know that this cigar is probably made for the more experienced smoker, one who goes through several a day. After a bit your palate seems to adjust and require a stronger smoke. But all in all, if you have a tender palate at all, you'd best shop elsewhere.

Zo iets dus en dan

Bolivar
Cohiba
Cuaba
Diplomaticos
El Rey del Mundo
Flor De Cano
Fonseca
H. Upmann
Hoyo de Monterrey
Juan Lopez
Jose L. Piedra
La Gloria Cubana
Montecristo
Partagas
Por Larrañaga
Punch
Quai d'Orsay
Quintero Y Hno.
Rafael Gonzales
Ramon Allones
Romeo y Julieta
San Cristobal
Saint Luis Rey
Sancho Panza
Trinidad
Vegas Robaina
Vegueros

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Okt 2014, 08:29 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Nog ff geduld hebben... 8)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Okt 2014, 08:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Bamboo voor de kassies is vast op.... :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.