Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:28

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2014, 12:47 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Hieronder een link naar de site van Nino voor de laatste update aangaande het nieuwe MRN boek.

http://flyingcigar.de/startseite/final- ... hong-kong/

Veel lees plezier.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2014, 18:41 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Als ik zo tussen de regels door lees dan wordt het niet bepaald een weggeefprijsje voor dit "project"...
Kunnen in elk geval nog tot oktober of later doorsparen...mooi cadeau voor onder de Kerstboom... :mrgreen:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2014, 23:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Daarvoor hoef je niet tussen de regels door te lezen, Peter. Dit heeft toch niks meer met een boek over sigaren te maken?

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 00:20 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Voor sommigen zijn sigaren en de wereld eromheen een religie Richard...en elke religie heeft zijn eigen hogepriesters, (af)god(en) en fetisjen...8)

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 03:29 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
drP schreefColon
..en elke religie heeft zijn eigen hogepriesters, (af)god(en) en fetisjen...8)


....en othodox verzamel-extremisten. :mrgreen:


I find it very ironical. When the scanning and printing technology is ripe for printing such massive files, people have forgotten how to take traditional photographs with the 100 lb+ 8 x 10 Sinar P2.

Very few people in the world nowadays know how to operate a yaw free 8 x 10 large format camera (like Sinar or Arca Swiss) with their designed intention. Everything is based on precise advanced mathematical calculations, not by randomly moving the front and rear plates like a monkey shaking a tree.


Dan heeft ie niet goed om zich heen gekeken want bijna elke gerenomeerde product/architect-fotograaf heeft tegenwoordig een digitale technische camera. En daarnaast weet ik al minimaal 20 mensen die met een TC kunnen fotograferen. Dus die "few" mensen is ook wel een heul heul klein beetje overdreven.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 09:36 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Zoals dr.P al aangeeft, het zijn de hoge priesters van de dode tabaksbladeren...... :wink:

Het opbouwen echter van een dodebomenmedium , daar zijn andere geloven veel beter in .....

Neemt niet weg dat het nieuwe werk ongetwijfeld een schat aan informatie zal bevatten,

omtrend een klein deel van de mondiale sigarenproduktie.

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 10:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Je kan ook overdrijven natuurlijk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 10:29 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Je kan het ook absolute perfectie nastreven noemen.

Wat me op elke site weer opvalt is dat iedereen het over de mogelijke verkoopprijs heeft maar dat zich bijna niemand af vraagt wat er nu effectief in dat boek zal staan.

Ik verwacht een ware schat aan nieuwe informatie die nog niet werd opgenomen in het vorige boek.
Neem daarbij de weergaloze kwaliteit aan beeld materiaal en je hebt een eenmalig kunstwerk in je handen dat van onschatbare waarde zal zijn voor elke serieuze sigaren verzamelaar.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 11:06 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Okt 2009, 21:56
BerichtenCOLON 1166
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
Afficionado schreefColon
Je kan het ook absolute perfectie nastreven noemen.

Wat me op elke site weer opvalt is dat iedereen het over de mogelijke verkoopprijs heeft maar dat zich bijna niemand af vraagt wat er nu effectief in dat boek zal staan.

Ik verwacht een ware schat aan nieuwe informatie die nog niet werd opgenomen in het vorige boek.
Neem daarbij de weergaloze kwaliteit aan beeld materiaal en je hebt een eenmalig kunstwerk in je handen dat van onschatbare waarde zal zijn voor elke serieuze sigaren verzamelaar.


Ik weet niet wat er op elke site gezegd word over de prijs want die is in het artikel niet eens genoemd dus dat blijft gissen. En juist verzamelaars hebben alles over om hun verzameling compleet te maken. Dan word dit boek dus voor de gewone liefhebber nooit bereikbaar (gezien de oplage alleen al) dat is meer de gedachte, ik ben namelijk een sigarenroker en geen verzamelaar. En er kan lacherig gedaan worden over een app waarin informatie staat, maar in de wereld der wijnen zijn er al diverse apps waarin informatie die in dure boeken staat ook verkocht word in app vorm. Zo kan de liefhebber van een kunstwerk lekker het boek kopen, en kunnen de liefhebbers die op informatie uit zijn het lezen en bekijken via een (betaalbare) app.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 12:07 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Bescheiden is hij niet echt zeg maar.
Maar goed, de 2000 boeken van de eerste druk zullen wel zo weg zijn om daarna nog een een paar runnetjes te maken als het niet al te duur wordt.
Ik zou het niet vervelend vinden als de nieuwe versie in mijn kast komt te liggen.

@ Bol, ik vind 20 mensen toch echt een few aangezien we met 7 miljard hier op de aarde rondlopen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 12:29 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Raleigh schreefColon
@ Bol, ik vind 20 mensen toch echt een few aangezien we met 7 miljard hier op de aarde rondlopen.


Die 20 zijn mijn oud klasgenoten van MBO Fotonica die ik uit mijn persoonlijke kring weet dat zij dit beheersen...dus niet wereldwijd. Dit om aan te geven dat er heel veel mensen zijn die dit kunnen. Dus zo extreem zeldzaam is het niet.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 13:12 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Afficionado schreefColon
Je kan het ook absolute perfectie nastreven noemen.

Wat me op elke site weer opvalt is dat iedereen het over de mogelijke verkoopprijs heeft maar dat zich bijna niemand af vraagt wat er nu effectief in dat boek zal staan.

Ik verwacht een ware schat aan nieuwe informatie die nog niet werd opgenomen in het vorige boek.
Neem daarbij de weergaloze kwaliteit aan beeld materiaal en je hebt een eenmalig kunstwerk in je handen dat van onschatbare waarde zal zijn voor elke serieuze sigaren verzamelaar.


Die ware schat mag van mij ook gewoon in een niet op ware grote editie, op iets mindere kwaliteit papier tegen een normaal bedrag met fotos die voor het blote oog van de meeste mensen als goed beschouwt worden. Beetje zoals de oude MRN.

Tenslotte zijn de meeste bijbels ter wereld ook gedrukt op het meest afgrijzelijke papier met een lelijke kaft, het is de inhoud die telt!

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 14:45 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Afficionado schreefColon
Wat me op elke site weer opvalt is dat iedereen het over de mogelijke verkoopprijs heeft maar dat zich bijna niemand af vraagt wat er nu effectief in dat boek zal staan.

Dat was een beetje mijn punt. Eindeloos technisch gezever over papier en fotografie terwijl het boek naar verluidt over sigaren gaat. Wordt er net zoveel aandacht besteed aan de inhoud als aan de vorm?

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 14:57 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Dec 2009, 21:33
BerichtenCOLON 934
Het meeste over sigaren is al gezegd en geschreven denk ik. Na een boek of vijf, zes over sigaren ben ik gestopt met kopen want het is steeds meer van hetzelfde.

Voor mensen met (veel) geld is het weer de zoveelste heilige graal / fetisj om te kopen en in de kast te zetten. Leuk item ook natuurlijk voor de "verzamelaar" (c.q. investeerder).

Cool maar wat voor baanbrekende nieuwe informatie omtrent sigaren staat er in? Naast weetjes zoals hoe knip ik een sigaar, verschillende terroirs in Cuba, hoe te agen etc? Het lijkt meer een soort foto-album te worden. Vast erg mooi maar wat heb ik eraan?

_________________
Life is good


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 05 Jan 2014, 15:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Claro schreefColon
Het meeste over sigaren is al gezegd en geschreven denk ik. Na een boek of vijf, zes over sigaren ben ik gestopt met kopen want het is steeds meer van hetzelfde.

Voor mensen met (veel) geld is het weer de zoveelste heilige graal / fetisj om te kopen en in de kast te zetten. Leuk item ook natuurlijk voor de "verzamelaar" (c.q. investeerder).

Cool maar wat voor baanbrekende nieuwe informatie omtrent sigaren staat er in? Naast weetjes zoals hoe knip ik een sigaar, verschillende terroirs in Cuba, hoe te agen etc? Het lijkt meer een soort foto-album te worden. Vast erg mooi maar wat heb ik eraan?


Goed punt,
Ik persoonlijk vind de mening van MRN (en de info van Mr Martinez) belangrijk en nuttig, tevens vind ik zijn boek uniek omdat er nergens meer foto's in staan dan in z'n boek.
Erg leuk om kisten te gaan vergelijken en de data erachter.

I love app's maar door een dik boek bladeren vind ik nog altijd erg leuk :mrgreen:
(daarom is mn MRN nu een vodje :lol: )

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.