Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 19:33

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jan 2008, 21:52 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ik besefte pas dat deze fles 12 jaar oud was toen ik de doos bij het vuil zette. eens goed lezen op de verpakking, en idd. 1995 was zo'n subliem wijnjaar dat er een Grand Cru Millésíme gemaakt kon worden.
De wijn had nergens last van de ouderdom, sterker nog, ze was heerlijk rins, fris, hinten van citrusvruchten, wat vleugjes appel, en waar de ouderdom wel voor zorgde was een volwassen touch of tutti frutti.
Nergens vergane glorie en volop in de bellen !!!
Nu lees je dat het gemiddelde kaliber van de betere Champagnes omlaag zal gaan door de volume vergroting van het gebied. Als je deze Champagne proeft geloof je daar geen zak van. Hoe kan deze compositie, die met zoveel liefde is gemaakt, ooit gaan voor kwantiteit dan kwaliteit. Dat is gewoon nooit. De wijngaarden van pommery blijven gewoon hetzelfde en daarmee basta.
Dankzij het drinken van deze wijn weet ik zeker dat ik dit jaar wederom in deze streek te vinden ben, en ditkeer niet met 12 maar 1200 flessen naar huis toe ga. Endaarvan zijn er zeker enkele van Pommery, maar of ze de Pommery Grand Cru Millésíme 1995 nog hebben ,.........

Met dank aan H.P. vd Veldt die dit jaar twee van deze uitzonderlijke flessen beschikbaar stelde,. !

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 03 Jan 2008, 22:26 
Offline
Panatella
Panatella
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007, 07:28
BerichtenCOLON 22
Ik ben niet écht een wijnkenner, maar kan zeker genieten van goed wijn. Waar ik enorm veel bewondering voor heb is de manier waarop mensen, in dit geval jij Bas, hun smaakbeleving onder woorden kunnen brengen. Dit lijkt me erg bevrijdend te werken. Chapeau Bas! Ik krijg er dorst van :wink:


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2008, 20:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Bas, leuk om te lezen! De 1995 millésimes zijn in de retail inderdaad zo goed als uitverkocht. Mogelijk dat je bij Pommery zelf nog geluk hebt. Zelf heb ik ooit mogen genieten van de Veuve Cliquot millésime 1995. Ik zal dat nooit meer vergeten: wat een superwijn!

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jan 2008, 20:36 
Bas bedankt voor de complimenten, mij hebben woorden altijd te kort geschoten om deze grand cru millesime te beschrijven. Jij bent verbaal sterker lees is. Echte kwaliteit laat zich nooit loochenen, zowel bij Champagne als bij sigaren.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.