Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 20:42

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 13:47 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Gisteren wederom de Luccarelli Montepulciano op. Het blijft een hele goede wijn. Eigenaardig, hij kost maar 4 Euro, er zit een kunstof kurk in, maar heeft mijns inziens genoeg body, en zelf een lik tanine om een jaartje of 4/5 op te leggen. Waarom gebruiken ze dan die kurk ? Weet iemand of dat eigenlijk kan, opleggen met kunstof kurk ? iemand ervaring ? Zijn er eigenlijk meer mensen die wijnen opleggen hier ?
Anyway, voor de Lucarelli de Bouchard et Fils Mãcon gedronken. een heelijk a.o.c. slobberwijntje uit de Bourgogne. En een bulkfles 1,5 liter Montepulciano Italië geproefd,......ik denk dat die de kophamer heeft veroorzaakt. Wat aten wij erbij ?
Toch enkele versche chorizo worsten, grote anjovissen in't zout uit het vuistje, een lekkere brie en een pittige geitenkaas, een vers gebakken grote grove volkorenbol om in de olijfolie/zeezout te dopen. Main dish : Pijlstaart inktvis, vers uit het ijs opgebakken in knoflook en olie, gegarneerd met gebakken Tigerprawns.
Er waren twee verse Lusitania's mitgenommen, und enkele Oliva "O" ,....kuch. Die Lusitania's blijven toch de grote overwinnaars he,.... Stiekum op't eind nog een pijpje gestopt met MacBaren Virginia flake, geloof me dan slaap je wel. De tijd doorgekomen met :
Bakkeleien,...en praten over emigreren. Mijn grote vriend vertrekt nl in Juni naar Baskenland,..pokeren,.....en slap ouwehoeren,....ik geloof dat ik in het laatste het best ben.

Ciao
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 14:46 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
De kunststof kurk zal meer en meer gebruikt worden, en bied eigenlijk een hele hoop voordelen (ben zeker ook enkele nadelen maar daar ben ik niet echt van op de hoogte).
De hoofdreden is dat de productie van de natuurkurk de vraag van de drankproducenten niet kan volgen. Een andere reden waarom veel wijnproducenten kunststof gebruiken is dat je niet meer de kurksmaak in een fles kan hebben. ;)

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 14:54 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Beste,

Ik wil niet belerend overkomen maar de zogenoemde "kurksmaak" aan een wijn kun je ook hebben bij een wijn met kunstof kurk of schroefdop. De kurksmaak heeft betrekking op een bepaalde bacterie die de wijn die specifieke vieze lucht en smaak geeft. Die leeft voornamelijk in hout, en kan zelfs via pallets waar de wijn op vervoerd/gelagerd wordt de wijn besmetten,......

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 14:59 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2008, 16:31
BerichtenCOLON 495
WoonplaatsCOLON Meise
ok, dat wist ik dus niet, dat van die kurksmaak is mij ook maar verteld door iemand, zo heb ik weer iets bijgeleerd ;)

grts Steven

_________________
-Steven-
A dirty mind is a joy for life
http://mobro.co/stevendevuyst


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 15:36 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Bas wat doe je me aan met die foto's.....Inktvis.......één van mijn favoriete vissoorten, heerlijk gewoon. Ziet er goed uit wat je hebt gemaakt, ik ruik het bijna, lekker hoor.

En van die kurk, die is gewoon op. Best jammer want het staat toch leuker om een kurk te trekken dan een kunststof ding er uit te halen, of nog erger een metalen dop eraf draaien. Je zet het bij de whisky/rum ook steeds vaker. Misschien een kurkplantage beginnen.........

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 15:52 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
het is absoluut minder erotiek met de schroefdop,....maar vergeef me,...ik heb er eerlijk gezegd weinig op tegen. Ik sprak vorig jaar een wijnboer in de bourgogne die zelf stond te springen om een schroefdop te gaan gebruiken. De slechte kwaliteit van kurk, en de hoge prijzen van goede kurk deden hem bijna de das om. Maar het appelation controllée was het niet helemaal eens met zijn plannen, en hij wilde zijn a.c. bourgogne ook niet verliezen,...want ook al maakte hij outstanding wijnen, zonder dat predikaat komt er toch gewoon vin de pay's op het plaksel en dat verkoopt nu eenmaal minder. Ik maal er eerlijk gezegd geen zier om. Ik proefde enkele maanden geleden een vin de pay's die ver uitsteeg boven de kwaliteit van sommige a.o.c. wijnhuizen in bordeaux. Sterker nog,........ik heb ooit een cabernet mogen genieten in de loire. Ik blijf een fan van die vent. Monsieur Plou heette die. Die wijn,.....daar trokken je kaken van samen van de tanine, en ik heb 4 dagen paarse tanden gehad,...die wijn kon ik minstens een jaar of 20 opleggen als ik wilde, en gek genoeg,...geen appelation contolée. Wat mij betreft mogen ze die hele stickerkwestie van a.c. door de plee trekken samen met huibregt duiker of hoe heet die man en parker incluis,......maar ik moet stoppen nu anders ga ik me nog lopen opwinden ook zo op de zaterdagmiddag,.... :evil:

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:17 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Nov 2007, 20:06
BerichtenCOLON 3012
WoonplaatsCOLON Beringen
Ben absoluut geen "wijnman" maar het hapje ziet er heerlijk uit!! =D>

_________________
"I believe that forgiving them is God's function. OUR job is to arrange the meeting."

Norman Schwartzkopf


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:17 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Ray schreefColon
Bas wat doe je me aan met die foto's.....Inktvis.......één van mijn favoriete vissoorten, heerlijk gewoon. Ziet er goed uit wat je hebt gemaakt, ik ruik het bijna, lekker hoor.


Klopt,...pijlstaart inktvissen waren het. wat een hemelse beesten zijn dat. Ik laat ze zwemmen in een brei van olie/citroen/knoflook en een snuffie zout. Ik schuif dan het geheel onder de gloeiend hete grill,.....minuutje of 8 tot 12,.....en smullen maar. Schoonmaken van die beesten is vrij relaxed, enkel het vel,....das ffe trekken,........maar dan heb je ook wat !!!!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:23 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Btw,...er gaat dalijk een Montrachet ontkurkt worden,....that's the main reason waarom je mij niet over de kredietcrisis hoort :wink:

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:25 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ja maak me nog lekkerder, bedankt :wink:
Moet nu een tijltje neerzetten denk ik =P~ =P~ =P~

Jammer, de visboer is al dicht.......

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:35 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009, 17:26
BerichtenCOLON 529
kijk weer wat geleerd ik dacht ook dat kurk smaak iets met de kurk t emaken had maar dat is dus niet zo :)

ik heb totaal geen verstand van wijn maar ik vind het wel lekker
voor vanavond heb ik 2 flesjes moselland riesling classic uit 2007 8-[
en die gaan echt wel op :D

_________________
Don't let school interfere with your education.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:42 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
jelle,....de Riesling is these day's helemaal hip. Er zijn fantastische wijnboeren met name in de elzas die tergend goede Riesling wijnen op de markt brengen,......
Leuk weetje,.....
Als je de fles ontkurkt hebt,.....laagje in een juist glas en druk je neus er eens goed in,......
je ruikt de gekste dingen,..........van petroleum tot benzine,...........wat duidt op een goede Riesling,....maar in de tasting vind je er niets van terug,.......maar wel veel fruit op de tong !!!!
ben benieuwd en laat wat weten !!!!!!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:50 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Toch nog een stiekume tip,

witte wijn blijft over het algemeen niet al te lang best,....tenzij je kwaliteitswijnen hebt of dessertwijnen int wit,..maar daar spreken we niet van. Een Mosel land wiite wijn van 2007 moet je dus eigenlijk niet doen,.....koop een 2008 of een nieuwe oogst, maar goed, de wijn kan nog prima smaken,...twee jaar moet ie kunnen hebben,....

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 16:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009, 17:26
BerichtenCOLON 529
kijk dat zijn goeie tips thx bas

ik zal vanavond terug komen op de geur en de smaak :D

_________________
Don't let school interfere with your education.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Apr 2009, 17:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Ray schreefColon
Bas wat doe je me aan met die foto's.....Inktvis.......één van mijn favoriete vissoorten, heerlijk gewoon. Ziet er goed uit wat je hebt gemaakt, ik ruik het bijna, lekker hoor.
:shock: En ik maar denken dat dat de restjes waren die er 's ochtends weer uitgekomen waren... :mrgreen:
zo ziet 't er tenminste wel naar uit... :oops:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 7 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.