Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:17

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 01 Jun 2009, 00:05 
Ja een bierbrouwer die over wijn post..

Voor dat ik als brouwer full-time aan de slag ben gegaan heb ik lange tijd in de horeca gewerkt van friture tot aan de klassieke keuken.

Bij een van deze bedrijven ben ik in aanraking gekomen met de deugd van een sigaar en wijn! Ik dronk voorheen ook al wijn maar was er niet zo verdiept in.

Bij dit restaurant was mijn all-time favoriet de Ripassa van de Zenato (Italie). Een prachtige diep robijn rode kleur, een geur vol van rode vruchten en warmte. Dan de smaak vol zwaar en fruitig. Niet een wijn die zo tussen door kan maar waar je net als voor een degelijke sigaar de tijd dient te nemen.

Van het zelfde huis zijn ook nog diversen andere wijnen te verkrijgen waaronder de witte Lugana vooral met dit heerlijke weer een genot!

Voor de zuid-limburgers onder ons beide deze wijnen zijn verkrijgbaar bij de wijnkelder in Heerlen tegenover de stads schouwburg. En ik ga er vanuit dat ieder zichzelf respecterende wijnhandelaar deze wijn kent danwel in het assortiment heeft. Absolute aanrader!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Jun 2009, 00:19 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Ken je ook de Amarone van Zenato?
De ripassa is wijn die op de most van de Amarone wordt gedaan om hem zo kracht van deze wijn mee te geven, trouwens erg lekker die ripassa (en nog te betalen ook) Amarone is vaak erg duur!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Jun 2009, 00:27 
Nou ik heb deze (nog) niet gedronken maar in het café/brouwerij waar ik voorheen werkte kwamen 2 vaste gasten waar ik op een avond over diverse dingen aan de praat mee ben geraakt en uiteindelijk ook wijnen. Ik vertelde over de ripassa en dat bleek dus ook hun favoriet te zijn en die hebben me toen ook die wijn aangeraden echter heb ik deze tot op heden nog niet aangeschaft. Zal toch eens op korte termijn weer eens wat wijnen in huis gaan halen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Jun 2009, 08:37 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009, 09:13
BerichtenCOLON 1811
WoonplaatsCOLON Liedekerke
Renefatdude schreefColon
Ken je ook de Amarone van Zenato?
De ripassa is wijn die op de most van de Amarone wordt gedaan om hem zo kracht van deze wijn mee te geven, trouwens erg lekker die ripassa (en nog te betalen ook) Amarone is vaak erg duur!



Heb als student 5 jaar lang elke zaterdag in de supermarkt (Delhaize) aan de wijn gestaan.
(degustaties .... it's a dirty job, but ..... ). Amarone was de favoriete wijn van mijn chef, leuk om hiervan nog eens te horen
Heb er nooit een fles van gekocht, door zijn hoge prijs.

_________________
"If I had taken my doctor's advice and quit smoking when he advised me to, I wouldn' have lived to go to his funeral" (98 year old) George Burns


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Jun 2009, 09:35 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 12 Jan 2008, 11:58
BerichtenCOLON 1792
WoonplaatsCOLON Putten
Ik heb gisteravond laat nog een fles Montes Reserva Merlot uit Chili open gemaakt.

Deze prachtige wijn laat zich het beste karakteriseren als: volmondig, geconcentreerd en zuiver. De druiven worden bij Viña Montes met de hand geplukt om kneuzingen zoveel mogelijk te vermijden. Ze worden traditioneel gevinifieerd waarna ze een rijping ondergaan van 6 maanden op Amerikaanse eiken vaten. De wijn wordt slechts licht gefilterd ter behoud van het maximale aan aroma's en concentratie.

De Montes Reserva Merlot bestaat voor 90% uit Merlot druiven, waaraan voor een maximum aan fruitige expressiviteit 10% Cabernet Sauvignon is toegevoegd. De herkenbare aroma's van framboos en bramen zijn perfect in balans met de typerende kruidigheid van Merlot en de zorgvuldig in de wijn verweven verfijnde houtlagering.

Dat was best wel weer lekker en tja, met wijnen is het net als met sigaren en whisky´s, je kunt alle kanten uit!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 7 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.