Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 17:43 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Mooie pinot noirs geproefd, maar helaas op de verkeerde volgorde gezet. Als vervent frankrijkliefhebber, ogenschijnlijk de gedachte “ safe the best for last” gehad, en zodoende de Bourgogne als tweede proevert laten staan. Ik begon met de Yealands Pinot Noir, van de gall en gall tientje de fles. Streek Marlborough Otago. This is a firstclass wijntje als je van de pinot noir houdt. Een flinke bek vol fruit, en erg hoog in zijn zuren, lekker fris, echt een parel als je hier van houdt. Tien keer beter dan de flying kiwi pinot noir die ik vorig jaar had. Je proeft duidelijk dat de druiven niet teveel in de zon hebben gestaan, mooi fris en zurig, en het zou me niks verbazen als ze veel wind gehad hebben ook. Een helling druifke me dunkt. Echt een feest in de mond, en na de fles een paar keer boven het glas heen en weer geschud te hebben was de laatste druppel er dan ook echt uit. Zijn geld dubbel en dwars waard. De bourgogne pinot noir van J.C.Boisset a 12,95 ook van de g.g. was een beetje een domper. Misschien is de 2008 voor deze druif dan toch te lang geleden, ik weet niet wat ze ermee uitgevreten hebben daar, maar de kleur was mooi vol, geen roest int licht aan de randen, dus moest nog makkelijk kunnen, maar slap en veel te weinig zuren voor zon wijn. De bourgogne heeft mijn hart gestolen, maar dit is pet. Of het moet zijn geweest dat de Yealands er zo met kop en schouders bovenuit stak, ik deze eerst had moeten proeven en was mijn oordeel wellicht wat anders gekleurd geweest.
Awel, rood bij vis is voor velen not done, maar de pinot noir deed het prima bij de garnalencocktail om erna de mond te wassen van de gebakken ongeschilde patatten uit de pan, een italiaans kropje minisla geserveerd met een huisgemaakte dressing, aangelegd met enkele sliptongen. Dan glijdt die wijn zo naar binnen. Afijn, het geheel afgeblust met een kop stevige koffie en een Liga Privada Flying Pig, een pittig sigaartje met mooie volle rook en een geheel aan prachtige geuren in de neus. Wondertje. Flink wat peper. Ook zijn geld dubbel en dwars waard.

Enjoy,
Bas

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 17:56 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
=D> =D> =D> ,

Al bij al toch genoten, nice, een frisse blonde pint, bvb. Hoegaarden is ook altijd wel lekker bij een stukje vis vind ikzelf, kwestie van smaak. En dat vliegend varken, wel dat moet hier in Gent nog eens overvliegen en hopelijk maakt het dan een landing in de buurt van Gentbrugge...

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 18:43 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bas, hier kan ik enorm van genieten !
Al is Pinot Noir absoluut niet mijn druif en al zeker niet uit de Bourgogne.... de typische animale geur, of zoals wij 't noemen : putjesgeur, of "de geer van een velle frak achter drei dogen carnaval" (cubalibre zal mij wel verstaan) is niet mijn ding.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 18:51 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Hansa schreefColon
Bas, hier kan ik enorm van genieten !
Al is Pinot Noir absoluut niet mijn druif en al zeker niet uit de Bourgogne.... de typische animale geur, of zoals wij 't noemen : putjesgeur, of "de geer van een velle frak achter drei dogen carnaval" (cubalibre zal mij wel verstaan) is niet mijn ding.


Peerdestal noem ik dat, lekker!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 19:19 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
mooi mooi.....

ik zit nu aan een 2000 gran reserva private stock van casa safra.
best een heerlijk glas wijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 19:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Idd peirestaal...

Eergisteren een wijndegustatie gehad over Côtes du Rhone, eigenlijk een beetje het zuidelijke verlengstuk van Bourgogne, maar dag en nacht verschil qua wijnen. Ik was aardig verrast donderdag, schitterende wijnen gedronken : Crozes Hermitage, Condrieu, Rasteau, Vacqueyras, ...

Die Casa Safra Gran Reserva Private Selection heb ik hier ook (wel van 2002) , van Wijnvoordeel. Ongelooflijk p/q rate ! Ik geloof dat ie een 3 of 4 euro gekost heeft. Als je rekent dat alles rondom de wijn (fles, kurk, capsule, etiket, verpakking) meer dan 1 euro kost, en als je dan bedenkt dat die wijn 24 (!) maand op eiken vat heeft gelegen (vaten, stockage, ...)........ Ongelooflijk.

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 19:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Hansa schreefColon
Bas, hier kan ik enorm van genieten !
Al is Pinot Noir absoluut niet mijn druif en al zeker niet uit de Bourgogne.... de typische animale geur, of zoals wij 't noemen : putjesgeur, of "de geer van een velle frak achter drei dogen carnaval" (cubalibre zal mij wel verstaan) is niet mijn ding.


De geur van vouil janetten da me zegge...

Liever een frisse jonge wulpse parfum, bloesems van perzik, kers, rood, licht fruitig en toch soms vurig, zwarte bes, een toets van donkere chocolade, een streling van verse peperkoek, heel intens maar kort, de vleug kardemon, jonge franse eik, das mijn druif... en met heerlijke t....n 8)

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 19:39 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Ik durf eigenlijk niet aan die FLying Pig te beginnen, heb je dat verhaaltje gelezen wat er in de doos bij zat? :shock:

Er staat nog net niet onder: "bind uw broekspijpen dicht en laat het feest beginnen"! :mrgreen:

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 19:49 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Gewoon aansteken dat ding! 8) U zult genieten....ook met d ebroekspijpen gesloten. 8)

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 20:31 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Hansa schreefColon
Al is Pinot Noir absoluut niet mijn druif en al zeker niet uit de Bourgogne....


Ik hoop je op een dag eens te kunnen overhalen Hansa, Pinot Noir genieten is een sport, alhoewel smaak toch altijd maar weer persoonsgebonden blijft, ook nu zien we dat weer. Maar een duidelijk schot in de roos als het om animale geuren in de wijn gaat, en heel stiekum is de Bourgogne daar retegoed in. Ik houd van die geur. Een compleet andere druif uit dezelfde stal is de Gamay, ook zo´n simpele ziel, maar zo ontzettend echt van smaak, eigenzinnig in zijn zuren. Als je daar je neus in hangt, een glas echte Gamay, van een mooi terroir uit de Loiradal, je wilt niet anders meer. Echt niet. Die gaat ook zo mooi samen met een stevige schimmelkaas.....een mooi stokbrood erbij en de dag is om zeep. afijn, de Pinot Noir. ik was om na er eentje uit de Elzas geproefd te hebben, van de zoon van een gerenomeerde wijnboer die aant experimenteren was geslagen. Niks gewurztraminer of de eeuwige pinot blanc/gris maar de mooie noir. Een echte boerenstal aan genot, toegegeven. wat de Bourgogne betreft, de chevrey Chambertin van vorig jaar plakt nog in mij gehemelte,....over afdronk en body gesproken...........daar kan Ilja Gort enkel van dromen........
maar goed,....ieder zijn ding.

bassie

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Dec 2010, 21:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007, 17:37
BerichtenCOLON 1173
WoonplaatsCOLON lelystad
Hansa schreefColon
Idd peirestaal...

Eergisteren een wijndegustatie gehad over Côtes du Rhone, eigenlijk een beetje het zuidelijke verlengstuk van Bourgogne, maar dag en nacht verschil qua wijnen. Ik was aardig verrast donderdag, schitterende wijnen gedronken : Crozes Hermitage, Condrieu, Rasteau, Vacqueyras, ...

Die Casa Safra Gran Reserva Private Selection heb ik hier ook (wel van 2002) , van Wijnvoordeel. Ongelooflijk p/q rate ! Ik geloof dat ie een 3 of 4 euro gekost heeft. Als je rekent dat alles rondom de wijn (fles, kurk, capsule, etiket, verpakking) meer dan 1 euro kost, en als je dan bedenkt dat die wijn 24 (!) maand op eiken vat heeft gelegen (vaten, stockage, ...)........ Ongelooflijk.



jep die van mij komt ook daar vandaan. ik drink eigenlijk al een jaar of 6 via hun de casa safra's. ze hebben er steeds wat leuke aanbiedingen mee.

ook heb ik nog een doosje Barolo gekocht laatst....die is helemaal een bom!!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.