Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 22:59

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jan 2008, 11:45 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Gisteren weer eters over de vloer gehad, deze keer de avond gevuld met een authentiek Spaans tintje. Maar ook recepten uit mijn nieuwe kookboek van Les halles geprobeerd. De avond met mijn vrouw afgerond met een klein glaasje likeur en een Partagas Lusitania. Wederom ; wat blijft dit toch een geweldige sigaar. Letterlijk vol van smaak, zo aangenaam en uitnodigend, met pakkende aroma's en tongstrelende verukkelijke typische Cubaanse tabakken. Dit is en blijft voor mij DE afterdinner sigaar na een avond stevig tafelen. De Partagas verzadigd goed, en laat geen gevoel van lege plekken achter. Drink er een sterk vers bakkie bij ! Dit was wel mijn laatste, uit een vorig jaar aangekochte serie van 3. Binnenkort op bezoek bij famillie in Rotterdam, dus kan een bezoek aan van Dalen gecombineerd worden. ik hoop dat die ze heeft,

Enfin,
le diner,
De gasten kregen per papier een verwelkoming/menu:


Geachte gast,

Zoals met u besproken is gaat u vanavond genieten van tapa’s.
Een korte introductie is hier op zijn plaats. Tapa’s vinden hun herkomst in de kroegen van Madrid en aangelegen Spaanse steden. Met name de kleinere tentjes vingen door de eeuwen heen marktkooplui aan die hun overgebleven koopwaar graag lieten bereiden door de kok.
De vaak overgebleven koopwaar bestond uit delen die de klant niet wilde.
Zo is een levendige cultuur ontstaan aan “barfood’ die gegeten werd tijdens een potje kaarten.
U gaat vanavond ook genieten van originele recepten uit de Spaanse keuken, onder het genot van een goed glas wijn en een spel. De ellebogen mogen op tafel, de vingers gelikt.


****
Stokbrood geitenkaas met spek en honing.

****
Boerenlandbrood met huisgemaakte leverpaté van de kip geserveerd met artisjokharten in olie met citroen.

****
Aardappels uit de oven in een tomatensaus van
basilicum en knoflook, getopt met een stukje rode poon uit de beringzee.

****
Nordman scampi's in een knoflook/olijfolie gebakken saus.

****
Petit pots de créme ( eigeel oplossing met vanille/room )
Met een verse stoofpeer licht gegaard in port aux vanille,
geserveerd met een verse bosbessensaus.


Iedereen heeft genoten, de tijd vloog.
Emile/Wendy, bedankt voor de fantastische avond, en de volgende keer zal íK de tijd in de gaten houden :wink:

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 19 Jan 2008, 12:00 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Notie,
het kookboek van Les Halles is voor elke culinair liefhebber werkelijk een "must have".
Anthony Bourdain, chef aldaar, schrijft hier zovol passie over eten, en vooral hoe het moet, en bespreekt ook taboes over bv orgaanvlees, hoe een lekkere plak bloedworst/foie gras te bereiden, geeft heerlijke recepten voor rilettes en steak frites. Maar ook alle traditionele franse recepten worden hier zo mooi in weerspiegeld, daar krijg je echt tranen van in je ogen, ik kon soms tot drie vier uur s'nachts in dit boek lezen.
Hoe je van een aardappel een tongstrelend gerecht maakt, lees dit boek.
Een paté van kippelever, terrine's,...lees dit boek.
Poule aux pot, Carré d'agneau moutarde,..lees dit boek.
Te koop bij de Slegte voor nog geen tientje.
Anthony Bourdain's Les Halles kookboek.

Website is ietsje minder, maar misschien wel leuk om te bekijken:

Website

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.