Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 19:31

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2008, 12:54 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Afbeelding
Website: http://www.jean-marie.nl
Recensies op Iens.nl: Jean Marie

Dit restaurant is nu al jaren onze favoriet. Gastvrij, correct en het eten is fantastisch! We komen er al enkele jaren en nog nooit is het tegengevallen. Een kort verslag van ons laatste bezoek:

Op vrijdag 23 mei was mijn vriendin Annika jarig en gingen wij in ondertrouw. Om dat te vieren ging ik op zoek naar een speciaal restaurant (zie ander topic op dit forum), maar kwam toch weer uit bij Jean Marie. Ik nam vooraf even contact met ze op om te reserveren en te vragen of ze iets speciaals konden doen, namelijk het favoriete dessert van mijn vriendin serveren: een lauw-warm chocoladetaartje van pure chocolade. De reactie was hartverwarmend: natuurlijk kon dit en we zouden met alle egards ontvangen worden.

Niets was teveel gezegd. Bij binnenkomst werden we gastvrij en met uitgestoken handen om te feliciteren verwelkomd door Jan (chefkok) en Manon (gastvrouw). We werden begeleid naar een tafeltje in een mooi hoekje, wat speciaal gedekt was met een slinger met harten, kaarsjes, etc. Vervolgens werden we getracteerd op een heerlijk glas cava met enkele druppels likeur.

We kozen vervolgens voor hun 4 gangen dagmenu met vooraf nog als extra voorgerecht de oesters (6 Zeeuwse wilde oesters, 3 oesters gebakken met lente ui en lombok afgeblust met Lee Kum Kee en 3 rauwe oesters met rode wijnazijn en sjalot). Vervolgens werd het dagmenu geserveerd. Vooraf heerlijke, op de tong smeltende, rauwe tonijn met oosters sausje en sla. Gevolgd door verse asperges met een Hollandaise sausje, welke normaal gesproken geserveerd worden met ham, maar nu speciaal voor ons met geweldig lekkere om-en-om gebakken coquilles. Perfecte combinatie!
Het hoofdgerecht was gebakken griet met lamsoor en zeekraal. Ook weer erg lekker.

Vervolgens kwam de klapper! Manon had bij het presenteren van het menu alleen "een zoet dessert" genoemd. Toen ze kwam aanlopen met de chocoladetaartjes, was de verrassing dus groot voor Annika. "Goh, dat is mijn favoriete dessert!". "Ja", zegt Manon: "Dat weten we!". En toen pas kwam voor Annika de aap uit de mouw. Het dessert was perfect! Een lauwwarm taartje, nog zacht van binnen, van pure chocolade, ook nog ietsje krokant aan de buitenkant, op een klein beetje saus van witte chocolade(?), vergezeld door enkele verse frambozen. Om het plat uit te drukken: pure seks op een bordje!

Na het dessert hebben we buiten, samen met de chefkok en later Manon, genoten van een heerlijke espresso uit hun nieuwe apparaat (zie mijn recensie op Iens voor de voorgeschiedenis) en ik had een heerlijke Ashton sigaar mee.

Zeker door het heerlijke eten van Jan en de fantastische behandeling door Manon is onze ondertrouw er eentje om nooit te vergeten.

Ik raad al tijden Jean Marie aan voor iedereen die eens heerlijk wil uit eten, maar zeker sinds 23 mei!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2008, 15:00 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Dat klonk meer dan goed Herjan. Goed te zien dat er meer oesterliefhebbers zijn. Ik haal geregeld een dozijn bij mijn visboer om sávonds bj een witte wijn het een en ander te kraken.
Ik houd het restaurant na je review zeker in de gaten,...!!!!

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jun 2008, 15:17 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Moet je zeker doen! De rauwe oesters waren heerlijk met een beetje vinaigrette erop. De gebakken waren heel licht gebakken en oosters gekruid. Heerlijk!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.