Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 12:57

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 15:10 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Even zonder een discussie te starten over de wijze waarop foie gras (eenden- of ganzenlever) "gemaakt" wordt en of het wel of niet correct is om te eten, de volgende vraag:

Weet iemand hier waar ik foie gras kan kopen? De meeste zaken als Makro of Bijenkorf verkopen het niet meer. Ik vond nog wel een NL-shop waar ik kant en klare paté kan bestellen, maar ik zou ook graag eens onbehandelde lever willen kopen om krullen van te maken voor bij bijv. gebakken eendenborst.

Ik heb wel buitenlandse webshops gevonden, maar om een vers product via internet te bestellen, vind ik een te groot risico.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 15:17 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
Het is voor jou waarschijnlijk een eind weg, maar Slagerij de Leeuw, Utrechtse Straat in Amsterdam is heerlijk politiek incorrect! - en goed van kwaliteit! Beslist een omweg waard.

Michel

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 15:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009, 10:37
BerichtenCOLON 745
Hallo Herjan,

ik heb hier zelf ook wel eens naar gekeken omdat ik altijd al eens heb willen proeven, maar het is er nooit echt van gekomen :|
Heb je deze site gevonden?: http://www.gourmetstore.be/nl/magasin-a ... .asp?cat=1" target="_blank

Ze hebben daar eendenlever in zijn geheel, ik weet niet precies of dat aan je wensen voldoet?
Dat verzenden moet niet zo'n probleem zijn, het is namelijk 12 maanden houdbaar en niet echt vers te noemen in die zin zoals jij bedoelt.

Een echte verse hele onbehandelde lever wordt denk ik een hele klus om te vinden hier in Nederland.

_________________
~Maurice


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 16:38 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008, 18:06
BerichtenCOLON 435
WoonplaatsCOLON Gebrook, Zuid Limburg
Probeer deze Belgische producent eens: http://www.upignac.be/" target="_blank

of deze: http://www.lekkersuithongarije.nl/index.php?cPath=23_12

Beider producten zijn prima.....

_________________
“My friends and I are crazy. That's the only thing that keeps us sane.”


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 17:46 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Foie Gras,

Ik maakte er enige tijd geleden kennis mee, en was na het eerste blikje al direct verkocht. wat een heerlijkheid. Was ik al gek van de gekonfijte eend, de zachste franse paté's, rillettes de canard, dit was toch wel iets wat mijn hart waarlijk sneller deed kloppen. Foie gras, niets ligt zo in de controverse, en toegeven dat je ervan geniet lijkt wel een misdaad. Toen ik ooit eens in Amboise zat om af te koelen van een,.........afijn,...relaties zijn ook hard werken,....nam ik het voor het eerst van de kaart. zo mooi, zo zacht, het smolt op de tong. direct nog een plak genomen, maar deze keer gebakken. Sindsdien elke frankrijkreis een paar blikjes mee naar huis. Wat een genot,.....ik kan er lyrisch over worden, en kan er zelfs dierenvrienden mee gelijk geven,...jaaahaa,..zielig voor die eenden,..tggg,....tis toch wat,...maar heb je het ooit geproefd ?
Op een amuselepel een mooi geschept bolletje foie gras ( zeg de gasten dat het paté is, want varkens zijn dan toch minder zielig ) en de avond kan niet meer stuk. het mag eigenlijk niet, maar knal er een mooie heldere witte wijn bij en je wordt de komende tien jaar bij elk diner gelauwerd omdat de anzenlever nu eenmaal niet te toppen is. Niemand zal je kwalijk nemen dat ze foie gras gegeten hebben,...het is hemels,...nemen ze je het wel kwalijk,...prima,...blijf maar lekker weg.
Doe eens gek,...ga naar LeClerc, Auchan, carrefour en france en sla een duit of 150 kapot om enkele merken hiervan te proberen. doe er een mooie pommery bij en je weet niet eens meer waar het woord crisis vandaan komt,...

U merkt het,.......ik hou van Foie Gras ( afspreken om het dan ook maar met een hoofdletter aan te duiden )

Misschien een leuk item voor een proevenementje ?

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 18:12 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Sep 2009, 14:56
BerichtenCOLON 272
WoonplaatsCOLON Delfgauw
Dag Herjan,

ik zie dat je uit Nieuwerkerk a/d IJssel komt dus ik kan je aanraden een keer bij wildhandel Treuren te gaan kijken. Ik zou wel even van te voren bellen want ik weet niet 100% zeker dat ze het nog hebben. Als fijnproever is Treuren in ieder geval een bezoekje waard. Ga niet op zaterdagmiddag, dan sta je enorm in de rij. Lekker vroeg in de ochtend gaan of doordeweeks.

http://www.treuren.nl/

Succes

_________________
CES (Chief Executive Smoker)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 20:46 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jun 2008, 13:00
BerichtenCOLON 266
WoonplaatsCOLON Tillybourg
Tja, vraag je je af waar de echte top restaurants hun ingredienten halen?

(reclame-modus-aan)
Ik zou zeggen ga eens bij de ISPC kijken en je leven is nooit meer hetzelfde...

Van eetbare bloemen, tot Gnoe biefstuk... En van de meest prachtige patisserie tot tropische vissen aan toe. Noem het op en ze hebben het! Je moet wel een pasje aanvragen, en een goed gevulde portemonnee meenemen.

Ook vestigingen in Belgie, voor onze Vlaamse vrienden~!

http://www.ispc-int.com/cms/publish/con ... hive=false" target="_blank
(reclame-modus-uit)

_________________
Afbeelding
EACH SET INCLUDES ONE "La MONICA" CIGAR, ONE "BIG WILLY" CIGAR and the UNOFFICIAL WHITE HOUSE POCKET PROTECTOR with Exclusive WHITE HOUSE LOGO.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 20:51 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Wat een briljant forum voor bourgondiërs is dit toch!

Bedankt voor alle reacties tot dusver! Ik ga er morgen of dit weekend eens goed naar kijken. Misschien zaterdag even Rotterdam in om Treuren te bezoeken.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:00 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Sep 2009, 14:56
BerichtenCOLON 272
WoonplaatsCOLON Delfgauw
Wel zorgen dat je gegeten hebt als je erheen gaat, anders wordt het duur ;) OF, wat ik altijd doe, gewoon accepteren dat het duur gaat worden en genieten!

_________________
CES (Chief Executive Smoker)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:12 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Bas schreefColon
Foie Gras,

Ik maakte er enige tijd geleden kennis mee, en was na het eerste blikje al direct verkocht. wat een heerlijkheid. Was ik al gek van de gekonfijte eend, de zachste franse paté's, rillettes de canard, dit was toch wel iets wat mijn hart waarlijk sneller deed kloppen. Foie gras, niets ligt zo in de controverse, en toegeven dat je ervan geniet lijkt wel een misdaad. Toen ik ooit eens in Amboise zat om af te koelen van een,.........afijn,...relaties zijn ook hard werken,....nam ik het voor het eerst van de kaart. zo mooi, zo zacht, het smolt op de tong. direct nog een plak genomen, maar deze keer gebakken. Sindsdien elke frankrijkreis een paar blikjes mee naar huis. Wat een genot,.....ik kan er lyrisch over worden, en kan er zelfs dierenvrienden mee gelijk geven,...jaaahaa,..zielig voor die eenden,..tggg,....tis toch wat,...maar heb je het ooit geproefd ?
Op een amuselepel een mooi geschept bolletje foie gras ( zeg de gasten dat het paté is, want varkens zijn dan toch minder zielig ) en de avond kan niet meer stuk. het mag eigenlijk niet, maar knal er een mooie heldere witte wijn bij en je wordt de komende tien jaar bij elk diner gelauwerd omdat de anzenlever nu eenmaal niet te toppen is. Niemand zal je kwalijk nemen dat ze foie gras gegeten hebben,...het is hemels,...nemen ze je het wel kwalijk,...prima,...blijf maar lekker weg.
Doe eens gek,...ga naar LeClerc, Auchan, carrefour en france en sla een duit of 150 kapot om enkele merken hiervan te proberen. doe er een mooie pommery bij en je weet niet eens meer waar het woord crisis vandaan komt,...

U merkt het,.......ik hou van Foie Gras ( afspreken om het dan ook maar met een hoofdletter aan te duiden )

Misschien een leuk item voor een proevenementje ?


Mooi verhaal Bas!
Jaren geleden in de Perigord ook van gesnoept, erg lekker.
Kreeften heeft men tegenwoordig ook medelijden mee!
Ik zeg koken die hap en heerlijk op peuzelen.

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:19 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Sep 2009, 14:56
BerichtenCOLON 272
WoonplaatsCOLON Delfgauw
Ja dan moeten we ook stoppen met mosselen en oesters toch, en daar hoor je niemand over. Daar draait een hele provincie bijna op! Ik zeg ook, eten die handel.

_________________
CES (Chief Executive Smoker)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:32 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2008, 16:22
BerichtenCOLON 189
WoonplaatsCOLON Groningen
Ik ben zelf nooit echt zo van de lever gerechten, maar zou dit nog wel eens willen proberen. Waar is de smaak eigenlijk een beetje mee te vergelijken?


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:35 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Zonder nu de moraalridder uit te willen hangen... ik vind dit toch wel kortzichtig geneuzel hoor.

Er is een verschil tussen een gans een ijzeren buis door zijn strot douwen en een oester die je uit zijn natuurlijke habitat opvist.

Iedereen moet gewoon lekker doen waar die zin in heeft. Maar volgens mij kun je die gansen toch wel een ietwat diervriendelijker bestaan geven?

Persoonlijk heb ik het nog nooit op. De gedachte van het eten van dierlijke organen ontneemt mij al de eetlust. En nou niet over die frikandelletjes beginnen te zeuren :lol:


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:41 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Loki schreefColon
Ik ben zelf nooit echt zo van de lever gerechten, maar zou dit nog wel eens willen proberen. Waar is de smaak eigenlijk een beetje mee te vergelijken?


Volstrekt uniek, eendenlever komt in de buurt!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Foie Gras
BerichtGeplaatstCOLON 24 Sep 2009, 21:42 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Cohiba schreefColon
Zonder nu de moraalridder uit te willen hangen... ik vind dit toch wel kortzichtig geneuzel hoor.

Er is een verschil tussen een gans een ijzeren buis door zijn strot douwen en een oester die je uit zijn natuurlijke habitat opvist.

Iedereen moet gewoon lekker doen waar die zin in heeft. Maar volgens mij kun je die gansen toch wel een ietwat diervriendelijker bestaan geven?

Persoonlijk heb ik het nog nooit op. De gedachte van het eten van dierlijke organen ontneemt mij al de eetlust. En nou niet over die frikandelletjes beginnen te zeuren :lol:


Je weet niet wat je mist, geconfijte eendenmaagjes..............hmmmmmmmmmmmmmmm
Gebakken kippenlevertjes met ui heerlijk.

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 4 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.