Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 16:34

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 5 6 7 8 9 ELLIPSIS 11 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2008, 02:25 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
Ik was een beetje huiverig over de LB maar heb er toch één besteld.

Vanavond bij de buur wezen eten, gourmetten, en jullie kennen de geur denk ik wel na zo'n maaltijd.
Dus de ultieme test voor de LB die ik vanmiddag binnen heb gehad.
Ik moet zeggen hij werkt echt. Na het eten het ding aangestoken (neutrale geur) en na ongeveer een 20 á 25 minuten een frisse en bijna reukloze woonkamer. Dus voor mij een geweldig dingetje.

Nu nog een keer proberen na een sigaar binnen roken en kijken of hij dan ook goed werkt.

Ik ben tevreden (tot nu toe).

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2008, 07:27 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2008, 15:38
BerichtenCOLON 1649
WoonplaatsCOLON Maastricht
Ray schreefColon
Ik was een beetje huiverig over de LB maar heb er toch één besteld.

Vanavond bij de buur wezen eten, gourmetten, en jullie kennen de geur denk ik wel na zo'n maaltijd.
Dus de ultieme test voor de LB die ik vanmiddag binnen heb gehad.
Ik moet zeggen hij werkt echt. Na het eten het ding aangestoken (neutrale geur) en na ongeveer een 20 á 25 minuten een frisse en bijna reukloze woonkamer. Dus voor mij een geweldig dingetje.

Nu nog een keer proberen na een sigaar binnen roken en kijken of hij dan ook goed werkt.

Ik ben tevreden (tot nu toe).


Zo hoor ik het graag.
Ik heb mijn LB iedere dag ongeveer 20 minuten aanstaan en echt het werkt perfect.

_________________
“My fellow chiefs and I would like the white man to know that the red man has great heroes, also.” Henry Standing Bear, 1939


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2008, 10:04 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 13 Aug 2008, 06:59
BerichtenCOLON 886
voor gourmetten is ie super ! doe dat ook altijd ..


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2008, 11:39 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
allemaal leuk en aardig, maar het feit dat je na 5 jaar je kamer opnieuw moet verven omdat de boel geel is verkleurd door al de rook, daar ontkom je toch niet aan door zo'n lamp?

_________________
- Ruud


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 21 Dec 2008, 12:23 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 16 Okt 2008, 14:53
BerichtenCOLON 276
WoonplaatsCOLON Vught
Dat zul je er, denk ik, ook niet mee verkomen, maar wel dat je huis gaat ruiken naar een bruine kroeg..
Voor mij werkt ie.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jan 2009, 14:15 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Nov 2008, 11:40
BerichtenCOLON 878
WoonplaatsCOLON Megen Noord Brabant
Heb er ook eentje gekocht en ik moet zeggen de geur van de rook is redelijk snel verdwenen

_________________
- In een dwarsstraat kom je vaak de mooiste dingen tegen -


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 15:34 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Fotootje van de mijne, afgelopen zaterdag gekocht in Sint-Truiden tijdens de meeting.

Afbeelding

Afbeelding

Of het werkt.....? We zullen zien.... :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 15:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Zoals beloofd in St-Truiden hieronder de site waar je alles online voor je prachtige nieuwe lamp kan bestellen, ze staat mooi te blinken en laat eens weten hoe de rest van de familie de ontgeuring ervaart. Geniet verder van het edele bruine goed en succes met de "Berger".


http://www.mijnlampeberger.nl/index.php/vmchk.html

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 26 Jan 2009, 16:27 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 23:49
BerichtenCOLON 1183
Volgens mij heeft iemand hier aandelen bij lampe berger


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 31 Jan 2009, 21:56 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Heb de afgelopen week de LB en aantal keren gebruikt; onder meer na het bakken van patat; het werkt wel maar een kanntekening is op zijn plaats:
een LB zou slechts 20 minuten "open hoeven staan" nadat hij plm 2 minuten gebrand heeft, maar dat is veel te kort in onze huiskamer en open keuken: hij zou een minuut per m3 moeten branden als ik het goed begrepen heb; Voor onze huiskamer en keuken betekent dit (55+16)x2,60=
186 m3 ofwel ruim drie uur branden. Dat betekent ook dat er veel essence verdampt. Klopt ook wel want na een week is er een halve fles van €13,90,- doorheen, terwijl de LB niet elke dag en zeker geen drie uur achtereen gefunctioneerd heeft. Zou betekenen bij intensief gebruik een fles per week ofwel vier flessen dwz plm €56 per maand aan essence. Hollekidee... :wink:
Maar ik denk dat de LB op den duur selectief gebruikt zal worden. Met name als er in de keuken erg pregnant eten bereid wordt, onder andere dus patat.
Ik zal hem in elk geval niet gebruiken nadat ik een sigaar gerookt heb; doorgaans doof ik mijn sigaar uit om ongeveer 00.30-01.00 u en gooi ik de stomp direct in de vuilnisbak en de as spoel ik grondig door de afvoer. De dag erna valt het alleszins mee met de sigarenlucht...

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 13 Okt 2009, 14:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
La Maison du Parfumeur Perfume Lamps. Hebben dezelfde werking als LB lampen. Weet iemand waar je deze parfums kan kopen in NL?

http://www.mdcigars.com/aroma_lamps.htm En anders toch maar hier bestellen met een paar sigaren :wink:

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2009, 15:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Mei 2008, 18:12
BerichtenCOLON 761
WoonplaatsCOLON Rotterdam
drP schreefColon
Heb de afgelopen week de LB en aantal keren gebruikt; onder meer na het bakken van patat; het werkt wel maar een kanntekening is op zijn plaats:
een LB zou slechts 20 minuten "open hoeven staan" nadat hij plm 2 minuten gebrand heeft, maar dat is veel te kort in onze huiskamer en open keuken: hij zou een minuut per m3 moeten branden als ik het goed begrepen heb; Voor onze huiskamer en keuken betekent dit (55+16)x2,60=
186 m3 ofwel ruim drie uur branden. Dat betekent ook dat er veel essence verdampt. Klopt ook wel want na een week is er een halve fles van €13,90,- doorheen, terwijl de LB niet elke dag en zeker geen drie uur achtereen gefunctioneerd heeft. Zou betekenen bij intensief gebruik een fles per week ofwel vier flessen dwz plm €56 per maand aan essence. Hollekidee... :wink:
Maar ik denk dat de LB op den duur selectief gebruikt zal worden. Met name als er in de keuken erg pregnant eten bereid wordt, onder andere dus patat.
Ik zal hem in elk geval niet gebruiken nadat ik een sigaar gerookt heb; doorgaans doof ik mijn sigaar uit om ongeveer 00.30-01.00 u en gooi ik de stomp direct in de vuilnisbak en de as spoel ik grondig door de afvoer. De dag erna valt het alleszins mee met de sigarenlucht...

Met dit soort bedragen vraag ik me af of de LB wel zo voordelig is. Een Vento Airwasher lijkt me dan beter, wel hogere initiële investering, maar lagere gebruikskosten. Als added benefit, hogere LV.

_________________
Groet,

GMac
_________
The end of a good smoke is a little saddening. In some regard, it's a bit like losing a best friend who had time to sit and listen. ~ ZenWarrior


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2009, 15:56 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Geen additionele flauwekul gebruiken, gewoon de as na afloop van de rooksessie onmiddellijk weggooien; dat is verreweg het simpelst en meest effectief. Mijn LB kan d'r achteran wat mij betreft... :evil: :wink:

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2009, 16:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jan 2008, 19:39
BerichtenCOLON 1181
WoonplaatsCOLON Deventer
Ik zie dat een paar mensen hun aandelen verkocht hebben? :P


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Lampe Berger
BerichtGeplaatstCOLON 20 Okt 2009, 18:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Erazzzer schreefColon
Ik zie dat een paar mensen hun aandelen verkocht hebben? :P


LOL. :D :D
De mijne staat ergens achterin een kast en wat mij betreft is dat een heel goed plek.
De bosviooltjes lucht komt ook snel je strot uit.

Mijn lieftallige vriendin had toen we hem net binnen hadden de lamp aangestoken terwijl ik een sigaar zat te roken.
Ze is net bijgekomen van de schrik van mijn reaktie. :D


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 5 6 7 8 9 ELLIPSIS 11 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.