Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:06

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 11 Okt 2015, 21:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008, 20:59
BerichtenCOLON 552
WoonplaatsCOLON Nunspeet
Beste medegenieters,

ik heb de kans om een doosje of een jar van de La Escepcion Selectos Finos ER 2011 Italia te kopen. Prachtige sigaar, heb helaas slechts 2 singles liggen, en zou dus graag een volledige box/jar aanschaffen. Via een prive persoon nu de mogelijkheid (niet in Nederland) en hij vraagt me wat ik ervoor over heb. Natuurlijk is dat subjectief, maar zou graag een beetje een inschatting van de kenners hier hebben. Wat zou een redelijk bod zijn?

Bedankt!

Erik

_________________
'Cigar smoking knows no politics. It's about the pursuit of pleasure, taste, and aroma'


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 08:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
werkelijk Schitterende sigaar! los van de absoluut waanzinnige veilingprijzen zou ik zeggen 400 voor een kistje

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 09:02 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008, 20:59
BerichtenCOLON 552
WoonplaatsCOLON Nunspeet
Markus schreefColon
werkelijk Schitterende sigaar! los van de absoluut waanzinnige veilingprijzen zou ik zeggen 400 voor een kistje


Daar zou ik het direct voor doen! Maar ben bang, dat ik er dieper voor in de buidel moet tasten, denk dat de verkoper inderdaad de veilingprijzen goed kent, al levert dat natuurlijk altijd een (beperkt) risico op. Met name de Chinezen tellen er tegenwoordig de meest gekke bedragen voor neer, begreep ik.

_________________
'Cigar smoking knows no politics. It's about the pursuit of pleasure, taste, and aroma'


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 13:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Ik heb recentelijk prijzen van 750$ voor een kist en 1400$ voor een jar voorbij zien komen

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 13:42 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Dit zijn wel veilingprijzen/ Amerikanen prijzen

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 17:27 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010, 07:44
BerichtenCOLON 703
En ik ben blij dat een forumlid hier mij vorig jaar een kistje aan retail prijs gegund heeft. :wink:

Zalige sigaar die nu al ernorme prijzen doet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 18:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008, 20:59
BerichtenCOLON 552
WoonplaatsCOLON Nunspeet
@ Jan Olanda: daar mag HEEL dankbaar voor zijn :D

De meesten van ons, vinden het wel mooi die zoektocht naar dat ene model sigaar, dat ene merk, de specifieke jaargang, etc etc. Ik ook. Maar de La Espcepcion geeft me wel wat hoofdbreken :-) Is toch echt een lastig nu nog een doosje/jar te bemachtigen, misschien wel een van de lastigste van recente sigaren (met een release <5 jaar geleden). Denk dat deze sigaar sowieso voor veel mensen wellicht meer een collector item is, dan echt volledig op te roken, is een pittig rakkertje.

Heb vanmiddag een bod gedaan welke aanzienlijk boven de EUR 400 ligt hierboven voorgesteld, maar helaas de deksel op de neus gekregen :-)

Mocht iemand op dit forum nog een idee hebbben waar een kistje of jar vandaan te toveren (ben bereid behoorlijk boven retail te betalen, maar wel onder de genoemde auction prijzen), dan hoor ik het graag :-)

The search...continues...

_________________
'Cigar smoking knows no politics. It's about the pursuit of pleasure, taste, and aroma'


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 20:40 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Tja, je kan je ook gek laten maken. Ik ken maar weinig sigaren die meer dan 8 euro waard zijn in termen van kwaliteit (prozaisch, ik weet het). Maar als investering klinkt dit heel interessant. Ik hoorde den docteur de andere dag nog over tulpenbollen?

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Okt 2015, 20:49 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008, 20:59
BerichtenCOLON 552
WoonplaatsCOLON Nunspeet
Arie schreefColon
Tja, je kan je ook gek laten maken. Ik ken maar weinig sigaren die meer dan 8 euro waard zijn in termen van kwaliteit (prozaisch, ik weet het). Maar als investering klinkt dit heel interessant. Ik hoorde den docteur de andere dag nog over tulpenbollen?


Haha, scherp! Soms zijn er jaren dat ik niets uitgeef, te druk, en dan zijn er weer weken dat ik de sigaren-koorts te pakken heb :D

Ik rook zelden sigaren > EUR 10, maar kijk graag naar die andere doosjes in de humi... :-))

_________________
'Cigar smoking knows no politics. It's about the pursuit of pleasure, taste, and aroma'


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Okt 2015, 19:19 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Wat je ervoor over hebt is natuurlijk heel erg persoonlijk... Je kan proberen eerst een voorzichtig bod uit te brengen... Als die dat niet accepteert kun je altijd nog wel hoger bieden!

Een ding is iig zeker, die sticks zijn zeer zeker de moeite, maar goedkoop zul je ze vast niet krijgen.

Suc6 met bieden in ieder geval, en wie weet krijg je ze voor een fraaie prijs.

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.