Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 23:56

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:09 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
guys,

ik begin alvast met feiten die ik al op een rijtje heb gezet. Is gewoon een kopie van PM naar Cliff vorige week.
Stand van zaken is dat ik gemaild heb naar Habanos SA, maar nog niets terug heb gekregen.
Dus dit volg ik op.

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:10 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Cliff,

bekijk dit eens... weet jij nog punten om toe te voegen?

gr Bart

- bij grote acties is er geen enkele mogelijkheid om als klant een boxcode te kiezen.
- Foto zaagmans bij review punch double corona: onderste box: doble coronas op zegel ipv double coronas. Bovendien dubieuze zegel.
- Niemand heeft 2 boxen gekregen bij bestelling punch double coronas met dezelfde boxcode. Correct me if I’m wrong (terwijl er wel forumleden zijn die dozen hebben gekregen met een gelijke boxcode)
- Niemand heeft 2 boxen gekregen die er exact hetzelfde uitzagen. Correct me if I’m wrong
- Bij ontvangst bestelling: 1 kist met correcte bandjes, kroontje volledig embossed met puntjes. 1 kist met “foute” bandjes, enkel een cirkel rond punchembleem, die met in elkaar overlopende puntjes is bezet, ipv aparte puntjes. Het kroontje op de punchbandjes is niet hetzelfde bezet. (voor correcte bandje zie cuban cigar website onder punch). Niemand heeft een kist gekregen met dezelfde bandjes, dit is een gissing, maar correct me if I’m wrong. Check dit in detail aub EDIT: hiermee bedoel ik 1 doos ivgl met de andere doos, niet verschil in éénzelfde doos
- Lengte van double coronas in 1 box gaat soms zelfs onder de 19 cm. Bv 188 mm ipv 194, dit is een afwijking van 6 mm. Zeer grote lengteverschillen tussen bepaalde sigaren onderling in 1 box.
- Geur 1 doos ruikt meer muf, andere doos ruikt beter. 1 kist heeft meer glanzend dekblad, ander kist wat matter.
- De kistjes zijn altijd open.
- “Normale” prijs voor punch double coronas op de site van 1001 cubans is ongeveer 175 euro per kistje. De actie is 135 euro voor 2 kistjes. (bij de hoyo du député krijg je zelfs 3 dozen voor de prijs van 1, bij hoyo du maire zelfs ongelofelijk 4 dozen voor een peulschil meer dan de prijs van 1)
- 1001 cubans verscheept naar USA
- Van 99 – 2001 cigarboom.
- Gewicht van sigaren in éne doos is lichter dan andere doos.
- Punch double coronas na actie uitverkocht. Dan weer op de site. Was vorige keer ook zo na de acties met de punch en hoyo churchills & double coronas: uitverkocht… een half jaar later hebben ze opnieuw massas kistjes van 99 – 2001
- In Zwitserland is de officiële verdeler van habanos SA “Intertabak”.
- Een tabakshandel die in Zwitserland is gevestigd kan enkel via de Zwitserse officiële verdeler van habanos sa aan 100% authentieke havanas geraken. Sites in Zwitserland die niet via Intertabak werken kunnen niet op een andere manier aan officiële goedgekeurde havanas geraken.
- Na contact te hebben gehad met intertabak kunnen ze mij verzekeren dat ze op geen enkele manier leveren aan 1001 cubans. Ook niet aan gesto trouwens, of cigarterminal.

“Auf der Website wurde folgende Nachricht eingegeben:

bonjour,
est-ce que vous distribue aussi au gesto sa? Et 1001 cubans?
les prix sont bons, mais est-ce que les cigares sont des vrai cubains?
Je passe genève en aôut, et je cherche des cubains pour un bon prix,
merci,
Bart

----Original Message-----
From: info@intertabak.ch" target="_blank" target="_blank" target="_blank [mailto:info@intertabak.ch]
Sent: Tuesday, July 21, 2009 12:52 PM
To: info@intertabak.ch" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Subject: Kontakt intertabak.ch

Bonjour M. x,

Aucune de ces deux sociétés ne travaillent avec nous, c'est pourquoi nous ne pouvons en aucun cas vous garantir que ce sont de vrai Cubains.
Si vous souhaitez passer commande sur un site travaillant officiellement avec nous en voici deux webshop : http://www.cigarone.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank & http://www.topcubans.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Cordialement,

Yannick Goetschy

- Intertabak levert dus wel alle sigaren van volgende online winkels gevestigd in Zwitserland: cigarone & topcubans
- 1001 cubans gaat er prat op dat ze in Zwitserland zijn gelegen omdat ze hier bepaalde taxen niet moet betalen en daarom zo goedkoop kunnen zijn.
- Bij niet tevreden kun je je kist terugsturen en een ander vragen
- Om de prijzen van bepaalde sites te vergelijken moet je steeds sites vergelijken met elkaar die in 1 zelfde land zijn gevestigd (zie regel officiële verdeler). Daar gelden normaliter steeds dezelfde voorwaarden.

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:14 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
cliff of anderen,

vul gerust aan met je eigen bevindingen. Ook al zou ik er zelf wel eens durven aan zondigen, laten we ons vooral beperken tot de feiten.
En nu moet ik echt weg :mrgreen:

gr Bart

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Aug 2008, 20:44
BerichtenCOLON 2920
WoonplaatsCOLON Amersfoort
Ok hier heb ik ook wel wat aan toe te voegen. Ik heb samen met Joep de Flor de Canos gekocht. wat me opviel bij de kist(weet ff het type niet,ben op vakantie) was dat er het nieuwe Habanos zegel opzat maar dat de 'code'(die je dus kunt checken op internet) vakkundig was weggekrast zodat het niet te lezen was. Je kon echt duidelijk zien dat het met opzet weggekrast was, beetje dubieus dus....


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:32 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ik heb nog een MERKWAARDIGE opmerking... 'k kreeg vandaag van Herjan een kistje PdP No 1, en tenzij Herjan de sigaren uit het kistje heeft genomen, vind ik volgende verpakkingswijze hoogst dubieus voor de Havana :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Herjan, kan je even bevestigen dat je de sigaren niet omgekeerd in de kist hebt gestopt ? (ik weet dit haast zeker hoor, maar toch... 't zijn trouwens beide lagen die omgekeerd liggen)

Je kan ook zien dat de kist 'in hoogte' iets te groot is (toch 6-7mm)... :roll:

Afbeelding

Ze ruiken overigens wel heerlijk ! En zijn prima gerold (althans zo voelt het toch aan)

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.
(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:33 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Op mijn Partagas de Partagas no1 kistje zaten 2 zegels over elkaar heen geplakt.

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:47 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Voor zover ik de Hoyo's kan checken zien ze er zeer strak uit. Zal er eens foto's van maken.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:54 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
@Hansa: ik heb de sigaren er inderdaad niet uitgehaald. Bovendien waren alle kistjes al open gemaakt. Bij mij lagen de sigaren er trouwens andersom in.

Misschien moeten we eens zo'n sigaar open maken om te kijken wat er in zit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:55 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Bolletje schreefColon
Voor zover ik de Hoyo's kan checken zien ze er zeer strak uit. Zal er eens foto's van maken.


"Strak" als in strak gerold, of als in netjes, proper, goed gefabriceerd ?

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Herjan schreefColon
@Hansa: ik heb de sigaren er inderdaad niet uitgehaald. Bovendien waren alle kistjes al open gemaakt. Bij mij lagen de sigaren er trouwens andersom in.

Misschien moeten we eens zo'n sigaar open maken om te kijken wat er in zit.


Lijkt me een goed experiment ! Zal ik eens wat foto's van maken later...

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 19:56 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Hansa schreefColon
Bolletje schreefColon
Voor zover ik de Hoyo's kan checken zien ze er zeer strak uit. Zal er eens foto's van maken.


"Strak" als in strak gerold, of als in netjes, proper, goed gefabriceerd ?


Als in netjes gefabriceerd.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 20:03 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
enfin, een topic waar we hopelijk uit zullen leren!

ten eerste, @hans.... :shock: ........ :lol: ....... da's pas vreemd! lol

bon, to the point, ik mailde ook enkele keren naar 1001,

eerste mail:

**************************************************************
> hello,
>
> I have a question for you,
> I've bought some boxes with you from the multibox deals, and the cigars are great, just great.
> however, when I look at the bands of the cigars and some of the markings I find that one box had embossed bands and labels and the other not.
> also a friend of mine bought also 2 boxes Punch, and instead of "double corona" it is marked "doble coronas", what's the expenation for that.
>
> I've mailed to intertabac and they said that they don't conduct business with 1001 (and terminal), so where do you people buy the cigars then?
>
> and one of the new deals, 100 corona's for 60euro incl shipment, thats almost for free, how can you give these prices?
>
> thanks in advance.

*********************************************************************

de reply:
*********************************************************************
Hello Cliff,

We purchase all our cigars directly from Habanos, we do not conduct any business with Intertabak.

Is it possible you can provide us with the box codes you received? We do know at a certain time there were discrepancies; "doble coronas" is in Spanish as for the embossed bands it is important that you not be overly critical of the rings as misregistrations and imperfect embossings are not all that uncommon. In fact many of the mistakes are so common, they in themselves are proof the bands are legit.

We purchase many Master Cases at a time to be able to provide such great prices to our customers.

Thank you,

Kind Regards,

Jaime
Customer Service


***********************************************************************
verdere aandachtspunten & mails naar Bart,

hey,

mooi zo,
nu hoop ik persoonlijk dat habanos levert aan diverse handelaars, al betwijfel ik dit.
een handel die de hoofdverdeler ontwijkt van een bepaald land...?
het zou misschien de lage prijzen kunnen verklaren maar wat is dan nog het nut van de hoofdhandelaar van het land?

door de grote aankopen ik gemaakt heb bij hen hoop ik echt dat hun uitleg klopt.


-------------------------------------------------------------------------------------
bon, je laatste bezoek heeft me wat paranoïde gemaakt en ik heb de kist A's even bekeken.

twijfelpunten:
- onderling lengte verschillen, scheelt maximum 3mm
- embleem binnenin zeer slordig afgewerkt
- plaatsing van de bandjes is in het onderste gedeelte anders dan de sigaren bovenaan, scheelt 0.5cm.
- het beroemde tussenblad is heel slordig van een inkeping voorzien
- en tenslotte, in het ONDERSTE gedeelte is er een sigaar zwaar beschadigd, in die mate dat ik twijfel of ze nog rookbaar is.
dussss, zo een sigaar plaats je niet in een kist, en en sigaar beschadigd op die manier zijn eigen ook al niet.

positieve punten
- ruiken goed
- de dekbladeren zien er heel goed uit, mooie afwerking van de sigaren.
- en volgens u is de smaak van de A's ook goed.

dus mochten we te maken hebben met fakes dan zijn die best goed gemaakt, maar struikelen ze over details.

zucht, ik weet het niet, alles kan in feite.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 20:04 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Herjan schreefColon
Misschien moeten we eens zo'n sigaar open maken om te kijken wat er in zit.


heb ik al gedaan, pure heerlijk ruikende longfiller tabak :!: :!: :!:

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 20:08 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral die 2 verschillende zegels vind ik bijzonder!
Weet iemand daar meer over?
Ook ik had veel "ruimte" voor mijn sigaren.

@ Herjan, ik denk dat ik er 1 ga ontleden!

Rene

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 03 Aug 2009, 20:09 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 29 Apr 2008, 18:22
BerichtenCOLON 2458
WoonplaatsCOLON België
Ik heb ook wel al kisten gehad met 2 zegels over elkaar, en niet alleen van 1001...

_________________
Happiness? A good cigar, a good meal, a good cigar and a good woman - or a bad woman; it depends on how much happiness you can handle.

(George Burns)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 6 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.