Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:41

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 29 Mei 2015, 16:48 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Goedendag allemaal. Ik heb de kalibratie afgerond en hij bleef steken op 74 procent dat is dus een afwijking van 1 procent. Nu is het geval ik heb de meter nu in de humi geplaatst en de sigaren erbij en nu zakt ie na 65 procent. Moet ik um gewoon de tijd geven of moet ik de bevochtiger nog een keer opnieuw vullen? Wat 70 procent is toch de ideale vochtigheid? Alvast bedankt vind t namelijk nog al zonde als ik m'n sigaren verkeerd bewaar.

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Mei 2015, 17:07 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2013, 08:54
BerichtenCOLON 331
Hey Remi,

Leuk dat je weer een beetje actief woord op het forum :)

Ik zou je humidor nog een keer een een natte doek afnemen!
En voor de rest aan de bevochtiger over laten komt goed met het klimaat wat ons te wachten staat.

Groeten,

Koen


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Mei 2015, 17:29 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Ga ik dat doen ja ben er weer mee bezig heb wat sigaren besteld gehad zal van de week of straks er is n foto van posten.

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Mei 2015, 22:29 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Heb hem nog een keer met een natte doek afgenomen hij staat nu op 64% is dit goed genoeg of moet ik de bevochtiger toch nog n keer in het water leggen ?

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Mei 2015, 10:22 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
Probeer ervoor te zorgen dat je niet te snel klaar wilt zijn. Het voorbereiden van de humidor (zeker de eerste keer), heeft tijd nodig. Het klimaat in de humidor dient stabiel te zijn (zonder sigaren erin) op een luchtvochtigheid die tussen de 70-75% ligt.

Als de RLV snel daalt, dan kan het zijn dat het hout nog te droog is, en bezig is al het vocht dat je erin brengt, te absorberen. Na het afnemen van de humidor met een vochtige (niet kletsnatte) doek zou de meter naar boven moeten uitslaan, dit kan richting de 90-100% zijn.

Ik zag in het aankopen topic, dat je er al sigaren in hebt liggen. Zolang het klimaat niet op orde is, zou ik dit even vermijden. Leg de sigaren in een tupperware doos opzij met een zoutoplossing of zo'n Boveda Humidipak (70-75%), dan heb je de tijd om de humidor goed aan te pakken.

Humidor bevochtigen, 24 uur aankijken, proces herhalen totdat de gewenste RLV is verkregen. Daarna de sigaren er pas in. Hierna mag het altijd wel een paar % dalen doordat de sigaren wat van de omgeving opnemen, maar dit zou zich dan na een paar dagen weer moeten stabiliseren omdat ze ook weer vocht afgeven aan de omgeving.

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2015, 18:08 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Hij lijkt wel onverzadigbaar heb hèm al 4x gedaan en hij zakt nog na 67 procent is dit normaal na zoon lange tijd? Sigaren liggen op t moment in n Tupperware doos met die bevochtiger.

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2015, 19:49 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2013, 08:54
BerichtenCOLON 331
Als het cederhout niet naat meer is,leg je sigaren er dan gewoon bij trekt van zelf wel naar 70 naar maten er meer sigaren in de humidor bevinden.

Btw die 3% gaat het hem niet doen.
Daar bij moet je ook bedenken velen van ons hebben heus de hygrometer in z'n zakje gedaan om het te eiken.

Neem het allemaal met een korreltje zout.
Voor veel van de gezellige mensen hier zijn het allemaal bruine kindjes in een hout kistje wat ze er bij verzorgen :mrgreen:

Nu niet meer druk maken om je luchtvochtigheid trek van zelf wel bij zo als eerder gemeld.

En nu een lekker sigaar opsteken !!!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2015, 20:20 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 21:46
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Kollum
Wat KAB zegt, nu gaan genieten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2015, 20:44 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Oke thanks mannen laat de humi nog een nachtje goed intrekken dan gaan morgen de sigaren er weer in.

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Jun 2015, 21:54 
Offline
Corona
Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009, 16:55
BerichtenCOLON 86
Hallo allemaal.
Ik blijf het proble hebben dat de vochtigheid tesnel daalt hij blijft een paar dagen goed op/rond 70% staan maar daalt daarna weer hard na ong 63%. Komt dit door de warmte of doe ik nou echt iets niet goed. Please help me.

_________________
Dean Martin-The King Of Cool
(1917-1995)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Jun 2015, 22:51 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
ik zou me er niet zo druk om maken. Mijn humidors fluctueren ook tussen de 74 en 65% 74 als het vochtig is in huis wel te verstaan. Ik zet er regelmatig zelfs een bakje water bij om de boel wat vochtiger te krijgen. Blijkbaar lekt de kast te veel. Geen idee waarom maar wellicht te veel glas. De zijkanten van mijn ene kast zijn ook voorzien van glas maar heb geen zin om dat te vervangen. De achterkant is voorzien van dik cederhout en toch fluctuaties zoals beschreven. Staat je humidor in de zon? Das niet handig want dan wordt hij ook sneller droog.
sterkte ermee :mrgreen:
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.