Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:15

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 04:53 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 17 Feb 2020, 04:54
BerichtenCOLON 6
Ik krijg men humidor niet vochtig genoeg..
Aangezien ik mij de laatste tijd nogal aan het verdiepen ben in sigaren, wil ik deze ook goed kunnen bewaren. Heb me daarom onlangs een humidor aangekocht (sigaro hydro humidor cherry, van ong. een 70eur. binnenkant Spaans cederhout, ong. 30 sigaren).

Bij aankoop kreeg ik daar het typische bevochtigtertje bij, met de oase, heb eerst de binnenkant van de humidor ingewreven met een sponsje en gedemineraliseerd water. Dan een eierdopje gevuld met dat water voor een dag en nacht in de humidor laten staan.

Wanneer ik men sigaren er in plaatste met de oase bevochtiger, zakte deze na een aantal uren steeds naar 65%.. Ben naar een speciaalzaak gwst, en die dame heeft met een bevochtiger aangeraden op basis van gelkristallen, deze heb ik erbij gevoegd, dus samen met de oase, maar komt nooit boven de 65.. terwijl ik hem graag op 70 zou hebben.
(heb trouwens een digitale hygrometer, van een 20tal eurootjes)

Heb dan nog een vraag ivm. met het water, mag dat gedeminaliseerd water zijn dat je kan kopen i grootwarenhuizen, of moet dit echt van bij de apotheker komen?

Alvast bedankt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 21:27 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Nov 2009, 23:48
BerichtenCOLON 2331
WoonplaatsCOLON Playa del Almeros
gilles91 schreefColon
Ik krijg men humidor niet vochtig genoeg..
Aangezien ik mij de laatste tijd nogal aan het verdiepen ben in sigaren, wil ik deze ook goed kunnen bewaren. Heb me daarom onlangs een humidor aangekocht (sigaro hydro humidor cherry, van ong. een 70eur. binnenkant Spaans cederhout, ong. 30 sigaren).

Bij aankoop kreeg ik daar het typische bevochtigtertje bij, met de oase, heb eerst de binnenkant van de humidor ingewreven met een sponsje en gedemineraliseerd water. Dan een eierdopje gevuld met dat water voor een dag en nacht in de humidor laten staan.

Wanneer ik men sigaren er in plaatste met de oase bevochtiger, zakte deze na een aantal uren steeds naar 65%.. Ben naar een speciaalzaak gwst, en die dame heeft met een bevochtiger aangeraden op basis van gelkristallen, deze heb ik erbij gevoegd, dus samen met de oase, maar komt nooit boven de 65.. terwijl ik hem graag op 70 zou hebben.
(heb trouwens een digitale hygrometer, van een 20tal eurootjes)

Heb dan nog een vraag ivm. met het water, mag dat gedeminaliseerd water zijn dat je kan kopen i grootwarenhuizen, of moet dit echt van bij de apotheker komen?

Alvast bedankt!

die Kristallen heb je op verschillende waardes. en dus ook van 70% lv heb je die? die geven vocht af als het nodig is en absorberen het weer als het te vochtig wordt. mijn humidors schommelen tussen de 67 en 71% Staat je humidor niet te dicht bij een kachel of te warme ruimte? Ook niet in de zon zetten. Als je je sigaren er wat langer in hebt zitten zouden ze wellicht weer richting de 70 gaan. En als laatste tip sluit je humidor wel goed af? Allelaatste tip. hoe meer sigaren erin zitten des te stabieler wordt de LV. Gewoon een beetje uitproberen. Kan geen kwaad als je sigaren ff wat onder de 70 zit hoor.Succes
Marcel

_________________
De echte sigarenliefhebber zit op: www.sigarenplatform.nl
Volg mij op www.twitter.com/marcelbakker
Volg mij op www.facebook.com/bakkermarcel
Volg mij op instagram: marchello1959


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 18 Feb 2020, 23:14 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Heb je de humidor in eerste instantie wel goed op vocht gebracht??

Wellicht opnieuw bevochtigen!!

Sigaren eruit.
Binnen-kant en dus ook de laden / tussen-schotjes veelvuldig insmeren / deppen met gedemineraliseerd water.
Wachten (kan best zo'n 48 uur duren) totdat de juiste vochtigheid zich heeft ontwikkeld.
Hoeft nog niet precies 70% te zijn,
dat komt wel goed als de sigaren er weer in liggen.

Het gaat er in feite om dat de humidor (het cederhout) het vocht "als het ware" absorbeert.
Daarna kan de bevochtiger zijn werk doen. 
Het op peil houden van de luchtvochtigheid.

Succes!!

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 19 Feb 2020, 04:33 
Offline
Cigarillo
Cigarillo

GeregistreerdCOLON 17 Feb 2020, 04:54
BerichtenCOLON 6
Heb deze stappen allemaal gevolgd bij aanschaf (een maandje terug) nu heb ik die mss iets minder lang dan 48u laten aclimatiseren alvorens ik de sigaren er heb in gelegd.
Zal ze er terug uithalen en eens opnieiw bevochtigen..
In tussentijd liggen men havanas wel al een maandje bij 65%, hoop dat dit geen kwaad kan, of wacht ik beter met ze op te roken tot ik de vochtigheid hoger krijg en dan nog een aantal weken laat liggen?

Staat in men living op de kast, zon zit daar nooit, thermostaat staat nooit hoger dan 19.. Alhoewel ik soms op de digitale meter in de humidor, 21 durf aflezen.. kistje zit voor meer dan de helft vol..

En wat betreft de kristallen bevochtiger, zou het niet weten of deze voor 70% is.. maar met men oase kreeg ik dezelfde humidor ook nooit hoger (humidor sluit perfect af)

Groeten


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 28 Feb 2020, 14:46 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Mijn sigaren worden ouder en ouder bij 60-62 %.
Dus bij 65% zijn ze perfect te roken hoor.
Geniet ervan.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Jun 2020, 20:47 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Ik bevochtig met een automaat, maar heb wel kristallen in het reservoir gedaan .
Momenteel rond de 70 % luchtvochtigheid in mijn humidor.

Maar had eergisteren de hygrometer even buiten gezet : 33 % man man dat is wel erg droog.
Daarom kan het ook wel eens lastig zijn een nieuwe humi op te starten .
Meestal zit je binnenshuis rond de 50 % of meer .

Hier binnen is het vochtiger , daar er 2 aquaria een constante hoeveelheid vocht in de ruimte
brengen , tot een liter per dag ongeveer.

O ja nog even dit , de titel van dit artikeltje is wel erg insinuerend voor de argeloze voorbijganger. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 04 Jul 2020, 15:19 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Een beetje sexy praten en strelen helpt bij ons thuis nog steeds het beste.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 6 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.