Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 21:00

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2014, 12:33 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Apr 2013, 17:24
BerichtenCOLON 182
WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht
Ik heb een probleem ( :lol: :lol: ) mijn humidor kabinet ( een 4 laden ) zit helemaal vol.
Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe humidor, waar ook kistjes in passen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Adorini Bari Deluxe omdat ik daar zowel de singels al kisten in kan plaatsen. En omdat deze +/- 58 cm hoog is en deze mooi past in de ruimte die ik heb.

Nou heb ik een aantal vragen, misschien zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen

1 : Zijn er mensen die ervaring hebben met adorini humidors ( misschien zijn er mensen die zelfs deze humidor hebben )
2 : Gebruik van passieve bevochtigers of toch beter gelijk een electronische bevochtiger nemen
3 : Zijn er misschien nog alternatieve humidors

_________________
Voor de beste sigaren links : sigaren.startpagina.nl - Voor de beste sigaren accessoires : www.voorjesigaar.nl altijd alles gratis verzonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2014, 12:47 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Mei 2010, 07:44
BerichtenCOLON 703
Ik heb al jaren adorini cabinets in gebruik en ben zeer tevreden. Er zal ongetwijfeld beter bestaan maar vraag niet wat dat kost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2014, 17:24 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Ik heb een klein kabinetje van Adorini en ik kan wel zeggen dat ze kwalitatief goed zijn. De afwerking is mooi en hij blijft ook erg goed op de RLV. De deur sluit bij mij ook netjes af. Ze zijn alleen wat simpeltjes, maar dat hangt natuurlijk van je smaak af!

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jan 2014, 19:32 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 06 Dec 2011, 12:51
BerichtenCOLON 282
Adorini heeft heel mooie humidors vind ik persoonlijk en kwalitatief zijn ze ook zeker in orde.
Alleen vind ik die adorini humidors vrij duur.

Deze vind ik ook heel mooi, misschien wel iets te hoog voor de ruimte die je voorzien had.
https://www.google.be/search?q=humidoro+h90&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Yd7SUqr6BMfeswbSyoCQBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1279&bih=680#facrc=_&imgdii=_&imgrc=KIWde2Sg7vc-qM%253A%3BqXFAVktBb9XMsM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oldjohn.nl%252Fimages-hu-sub%252Fhum90-sub.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oldjohn.nl%252Fhtml%252Fwelkom.htm%3B133%3B175

prijs zit rond de 515 euro. volgens de gegeven cijfers kunnen hier minder sigaren in maar aangezien de afmetingen toch een stuk groter zijn lijkt mij dit vrij onwaarschijnlijk.
Bovendien heb je hier een heel mooie aparte ruimte om je singels in te bewaren.

_________________
Un cigare c'est comme une femme, quand on s'en occupe plus, il s'éteind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jan 2014, 08:38 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Apr 2013, 17:24
BerichtenCOLON 182
WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht
launch schreefColon
Adorini heeft heel mooie humidors vind ik persoonlijk en kwalitatief zijn ze ook zeker in orde.
Alleen vind ik die adorini humidors vrij duur.

Deze vind ik ook heel mooi, misschien wel iets te hoog voor de ruimte die je voorzien had.

prijs zit rond de 515 euro. volgens de gegeven cijfers kunnen hier minder sigaren in maar aangezien de afmetingen toch een stuk groter zijn lijkt mij dit vrij onwaarschijnlijk.
Bovendien heb je hier een heel mooie aparte ruimte om je singels in te bewaren.


Deze heb ik ook zeker gezien alleen is deze 80cm breed en deze ruimte heb ik niet.

_________________
Voor de beste sigaren links : sigaren.startpagina.nl - Voor de beste sigaren accessoires : www.voorjesigaar.nl altijd alles gratis verzonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2014, 10:16 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Als je echt vastzit aan een bepaalde ruimte dan zijn de mogelijkheden beperkt he,

Adorini is een goed merk, ze geuren binnenin ook vaak anders dan goedkopere modellen, wat wellicht te wijten is aan de hoeveelheid ceder.
Ikzelf heb altijd wel de goedkopere :oops: modellen gehad en altijd erg tevreden van geweest, qua smaak zat het altijd goed.

Wat ik wel vond is dat hoe kleiner de humidor is, hoe lastiger het is een constante LV te behouden...
Qua bevochtiging zou ik misschien iets elektronisch durven nemen of beads die in 2 richtingen werken,
En uiteraard... De humidor tot de nok vullen :mrgreen: maar dat was het plan wellicht?

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2014, 12:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
cliff schreefColon
Wat ik wel vond is dat hoe kleiner de humidor is, hoe lastiger het is een constante LV te behouden... Qua bevochtiging zou ik misschien iets elektronisch durven nemen of beads die in 2 richtingen werken, En uiteraard... De humidor tot de nok vullen :mrgreen: maar dat was het plan wellicht?


Dat ondervind ik met mijn kleinere humidor inderdaad ook ja. Volgens mij zit er gewoon veel te weinig massa in zo'n kleine humidor om de vochtigheid goed vast te houden. Gewoon met rust laten is het beste haha. Ik weet wat erin ligt, dus ik kijk er ook niet heel lang in. Ik weet wat ik moet pakken; lade open, iets grijpen, lade dicht. In een paar seconde, dan blijft hij perfect op vocht :)

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Jan 2014, 14:34 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
cliff schreefColon
Als je echt vastzit aan een bepaalde ruimte dan zijn de mogelijkheden beperkt he,

Adorini is een goed merk, ze geuren binnenin ook vaak anders dan goedkopere modellen, wat wellicht te wijten is aan de hoeveelheid ceder.
Ikzelf heb altijd wel de goedkopere :oops: modellen gehad en altijd erg tevreden van geweest, qua smaak zat het altijd goed.

Wat ik wel vond is dat hoe kleiner de humidor is, hoe lastiger het is een constante LV te behouden...
Qua bevochtiging zou ik misschien iets elektronisch durven nemen of beads die in 2 richtingen werken,
En uiteraard... De humidor tot de nok vullen :mrgreen: maar dat was het plan wellicht?


Wel ik ben me dus al een tijd aan 't afvragen of mijn digitale hygrometer wel werkt, want sinds ik deze gebruik (model van Xikar, herkalibreerbaar) staat deze onveranderd op 75 %
Als ik 'm uit de humidor haal dan zakt hij terug. Dus ga er van uit dat Adorini humidors toch wel tamelijk goed zijn. Ik heb alleszins geen klachten


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 17 Jan 2014, 20:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Okt 2009, 18:41
BerichtenCOLON 912
WoonplaatsCOLON sittard
Ik heb ook alleen maar Adorini en moet zeggen dat ik er super tevreden over ben.

Ik heb de humidors op de Heartfelt beads staan en zweer erbij, maar zo zal iedereen zijn eigen voorkeur hebben.

Voor mij deze beads, omdat in ons huis de RLV toch wel flink oploopt in de zomer. De beads brengen deze vochtigheid dan mooi terug tot in de groene zone. :mrgreen:

_________________
Make my day..


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jan 2014, 10:28 
Offline
Double-Corona
Double-Corona
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Apr 2013, 17:24
BerichtenCOLON 182
WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht
Hij is besteld, ik verwacht hem deze week binnen.

Hou jullie op de hoogte.

_________________
Voor de beste sigaren links : sigaren.startpagina.nl - Voor de beste sigaren accessoires : www.voorjesigaar.nl altijd alles gratis verzonden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jan 2014, 18:52 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009, 21:02
BerichtenCOLON 1454
Mooi kastje hoor. =D>

_________________
Gentlemen, you may smoke.” (ending the long ban on smoking held by Queen Victoria in the early 20th Century) – King Edward VII


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 07 Feb 2015, 21:35 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Kick van een oud topic. Hoe bevalt deze humidor @blonkies en hoe regel je de vochtigheid?
Ben erg benieuwd want ik kijk zelf ook naar deze kast.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Feb 2015, 07:22 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013, 21:36
BerichtenCOLON 122
WoonplaatsCOLON Schaesberg
launch schreefColon
Adorini heeft heel mooie humidors vind ik persoonlijk en kwalitatief zijn ze ook zeker in orde.
Alleen vind ik die adorini humidors vrij duur.

Deze vind ik ook heel mooi, misschien wel iets te hoog voor de ruimte die je voorzien had.
https://www.google.be/search?q=humidoro+h90&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Yd7SUqr6BMfeswbSyoCQBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1279&bih=680#facrc=_&imgdii=_&imgrc=KIWde2Sg7vc-qM%253A%3BqXFAVktBb9XMsM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oldjohn.nl%252Fimages-hu-sub%252Fhum90-sub.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.oldjohn.nl%252Fhtml%252Fwelkom.htm%3B133%3B175

prijs zit rond de 515 euro. volgens de gegeven cijfers kunnen hier minder sigaren in maar aangezien de afmetingen toch een stuk groter zijn lijkt mij dit vrij onwaarschijnlijk.
Bovendien heb je hier een heel mooie aparte ruimte om je singels in te bewaren.



Die heb ik nu bijna 2 jaar en ben er heel tevreden over.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 3 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.