Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 20:09

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 27 Apr 2008, 21:20 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Soms kom je ze nog wel eens tegen, de sigaren die je in een keer enthousiast maken, en waar je de komende tijd niet van af te slaan bent.
Afijn. Het was koopzondag in Nijmegen, dus even geshopt met mijn vrouw, het bekende tafereel. H&M, Open 32, The Sting etc etc. Na een middag sjokken even langsgewipt bij Lensen tabak. Het blijft immers een prachtige zaak. Ik wilde er eigenlijk de Italiaanse sigaren ( longfillers ) kopen, maar die waren reeds weg/op, die waren ook speciaal voor een klant in huis gehaald. tevens de mededeling dat sigarenmaken ook niets voor Italianen was, en de betreffende sigaren veel te strak gerold waren.
Ik zei tegen de goede man: U voert toch sigaren van De Hertogh ? Hoe ik dat wist. Aja, via Internet ? Afijn, er werd een uitermate prettig gesprek opgestart over De Hertogh sigaren, de link naar de oude Graafjes en wat die er nu van bakken. Diverse modellen Hertogh verschenen op de toonbank. Ik ging voor de Corona Magnum. Een handgemaakte nederlandsche sigaar, in een prachtig semi Boite nature kistje met Filette en een mooi Logo. De sigaren diende 55 Euro voor neergeteld te worden, maar dit geld zijn ze meer dan waard. Kist van 25. Ik trok er een uit de kist bij eetcafe De Waagh op de markt, en oeps,..oja,..er diende geknipt te worden en ik had mijn knippertje niet bij. Even het kapje soepel gemaakt, en met een mesje afgesneden. De Corona Magnum is duidelijk handgemaakt, en er zitten hele bladeren in. Je merkt het aan de trek, je voelt het aan de sigaar, die is uiterst gebalanceerd en in evenwicht, geen vlot gerook van shortfiller, maar een prachtige rustige gelijkmatige trek. Nergens een omslagpunt te bekennen. Dit zijn topsigaren !!! Dit zou eenieder hier op het platform eens moeten proberen. Er komt een heerlijke geur vanaf van typische ouderwetse hollandsche tabakken, mest en stalgeur, de rook is vol, prettig in de mond, er zit wat pit in. De smaak kenmerkt zich door een kruidig karakter, en je hebt de neiging de gehele rooksessie boven de sigaar te hangen vanwege de aangename geur. Kreeg op een vol terras ook geen boze blikken. Tout court, dit gaat en stamsigaar van mij worden. Wat een juweel. Buiten dit kistje toch nog even in de humikast gedoken, en daar een kistje Drs Valentyn van de Olifant opgediept. 5 corona's voor 22 Euro. Mediumfillers. Proefschrift daarvan volgt,

Ciao

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Apr 2008, 09:09 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Had je dit niet eerder kunnen posten? Heb net weer een lading Justus van Maurik ingeslagen en heb nog driekwart kist Compeanen Lento Corona liggen.

Nou ja, even onthouden als ik een keer in Nijmegen kom...


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Apr 2008, 10:58 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
Tja,..ik zou zeggen; gewoon bestellen en gooi het op verzamelwoede :lol:
Mooi kastje aanschaffen voor alle Hollandsche sigaren,....

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON
BerichtGeplaatstCOLON 28 Apr 2008, 11:02 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Apr 2008, 09:32
BerichtenCOLON 451
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel
Ha ha, nope... zit er helaas niet in. Budget is er sowieso al doorheen gejaagd en bovendien is de vrouw ook nog jarig binnenkort. Effe wachten dus maar.

En oh ja: bijna vergeten: er komt vandaag of morgen hopelijk ook nog een stel Cubanen via Hong Kong bij me binnen! :D


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.