31 januari en de winterzon voelt al redelijk warm aan. Uit de wind met het gezicht in de zon is het zeer goed roken. De sneeuw smelt weg en de tijd tikt weg. Het is goed zo, ik weet dat het voorjaar komt.
Vanaf het begin tot drie vingers dik bleef deze sigaar boeien. De pre-draw was gemakkelijk en smaakte een beetje zoet. Niet snoepjes-zoet, maar meer zoals oude Port ruikt: zoet met een belofte van ZWAAR. Niet te onderschatten zoet. Vergis-u-niet zoet. In sigaren-taal: Full Body.
Maar toch rookt deze Bolivar licht. Trekt easy, je hebt nergens het gevoel dat hij uit dreigt te gaan. Geen Partagas-grond/aarde "zware sigaar" tonen. Gewoon heerlijk houtig, zoetig, makkelijk. En toch een volle smaak.
Ik dronk er een simpel Gulpener pilsje bij. Na het spoelen van de mond proefde de sigaar heerlijk maar de smaak van het bier was weg. Zeer waarschijnlijk is de Royal Corona beter in evenwicht met een zwaarder drankje. (
Zou een Becherovka (Tsjechisch) erbij smaken?)
Op een centimeter of vier/vijf werd de sigaar duidelijk warmer. Nog steeds goed van smaak, niet bitter. Toch besloot ik ermee te stoppen voordat er nare smaakjes zouden opkomen.
Mijn eerste humidor is besteld en deze Royal Corona komt er
ABSOLUUT in te liggen. Het fotografisch bewijs daarvan volgt!
Hacer el saludo militar,