Sigarenplatform

Het is momenteel 19 Apr 2024, 23:57

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2008, 19:43 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Pff, ik zie echt op tegen deze sigaar.

Ik wil hem wel geprobeerd hebben eens, maar ik heb niet zo veel met Bolivar (behalve dat de prijs oké is). Vind ze allemaal net te zwaar. Terwijl ik Partagasjes D4 en P2 wel op zijn tijd trek.

Is zo'n lusitanias een beetje vergelijken met deze churchill? Qua sterkte dan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2008, 19:51 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Cohiba schreefColon

Is zo'n lusitanias een beetje vergelijken met deze churchill? Qua sterkte dan.


In mijn optiek zijn het allebei full bodied sigaren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2008, 22:33 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Ik heb inmiddels met veel Bolivar modellen kennis gemaakt en het was een
aangename kennismaking.

De Gigantes heb ik nog niet geprobeerd, maar verschillende modellen inmiddels wel,
de Coronas + ( Extra 1999) - Gold Medal - Robusto ( Prins Charles ) en
zojuist aangekomen de Belicosos Finos Cabinet Selection .
Vooral de laatste is een heerlijke sigaar, het door mij zeer gewaardeerde
torpedomodel maakt deze sigaar tot een regelmatig terugkerende gast, dus maar
een kistje aangeschaft . :wink:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Sep 2008, 23:00 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik heb de corona extra geprobeerd (een van mijn eerste sigaren, thans eerste tien) en de Belicoso Fino (paar maandjes terug). Maar beide sigaren wisten mij niet echt te bekoren. Ik vind ze gewoon te zwaar en de hoofdsmaak (beide keren beetje hout/aarde-achtig) weet mij niet te bekoren. Dan proefde ik bij de belicoso fino nog wel een boeket aan verschillende smaken op de achtergrond, maar ik was er gewoon niet zo weg van.

Partagas vind ik ook zeer zeker full-bodied, maar ik ben van Partagas sigaren nog nooit misselijk geworden (maar goed, dit zal wel te maken hebben met de setting waarin gerookt). Evenwel beide sigaren niet op lege maag roken en niet te vroeg op de dag (:D). Maar dan vind ik de partagas modellen die ik gerookt heb D4, P2 en 898V gewoon wat lekkerder van smaak.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 30 Sep 2008, 09:43 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Cohiba schreefColon
Ik heb de corona extra geprobeerd (een van mijn eerste sigaren, thans eerste tien) en de Belicoso Fino (paar maandjes terug). Maar beide sigaren wisten mij niet echt te bekoren. Ik vind ze gewoon te zwaar en de hoofdsmaak (beide keren beetje hout/aarde-achtig) weet mij niet te bekoren. Dan proefde ik bij de belicoso fino nog wel een boeket aan verschillende smaken op de achtergrond, maar ik was er gewoon niet zo weg van.

Partagas vind ik ook zeer zeker full-bodied, maar ik ben van Partagas sigaren nog nooit misselijk geworden (maar goed, dit zal wel te maken hebben met de setting waarin gerookt). Evenwel beide sigaren niet op lege maag roken en niet te vroeg op de dag (:D). Maar dan vind ik de partagas modellen die ik gerookt heb D4, P2 en 898V gewoon wat lekkerder van smaak.


Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik rook diverse Torpedo modellen al naar gelang
mijn behoefte , soms een wat mildere , soms een wat geraffineerdere of een
recht door zee cubaan.
De volgende torpedo,s heb ik meestal in voorraad , MC2- Diplomaticos/2- Partagas/2-
H.Upmann/2 en nu ook de Bolivar .
Een aantal kistjes zijn om te agen, van dat model heb ik dan meestal een aantal losse exemplaren
klaarliggen.
In het voorjaar kon vooral de Diplomaticos mij zeer bekoren met zijn wat mildere smaak,
maar op het ogenblik meer de Partagas en de Bolivar, miscchien is het seizoensafhankelijk. :mrgreen:
En we moeten natuurlijk ook de Puch Churchills nog uitproberen ! :P
Misschien een idee om deze samen met de Bolivar Coronas Gigantes aan een nadere
smaakproef te onderwerpen !! ( Ze zijn los te koop bij 1001 Cuban cigars voor $ 14,42)
Oeps, en die Punch Ch. kostten slechts $ 7,77 in de aanbieding ! :shock:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 22:05 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2007, 16:36
BerichtenCOLON 346
WoonplaatsCOLON Randstad
Ik heb mijn eerste Bolivar Coronas Gigantes nu bijna op en ik kan niet anders zeggen,

Heeeeeeeeerlijke sigaar!

_________________
Zen en de kunst van het roken


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 22:17 
Offline
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008, 19:58
BerichtenCOLON 120
Zéér mooie foto Raleigh





=D> =D> =D>

_________________
Carpe Noctem


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 22:33 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
Zoveel nog te proberen zeg! =D>

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 22:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Yapi schreefColon
Zoveel nog te proberen zeg! =D>

Idem. Komt nog wel :-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Feb 2009, 23:40 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Zino schreefColon
Zéér mooie foto Raleigh
=D> =D> =D>


Ik heb hem dan ook niet zelf gemaakt maar "geleend" van een site. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 10:42 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
Ik zou nog een review geven van de corona gigantes van Bolivar, dus bij deze.

Afgelopen vrijdag of zaterdag??? heb ik deze gerookt. Ik had hem een paar weken daarvoor gekocht bij de LCDH in Dusseldorf . Door het mooie weer had ik zin in een wat grotere vitola en de keus viel op deze prachtige Bolivar. De drank die ik erbij koos was in het begin een dopio espresso van Cubita bonen, later werd het een plantation Rum. De Barbados old reserve. Het knippen met de Xikar ging perfect. Het eindkapje liet zich makkelijk knippen De pre-draw gaf al fijne smaken weer. Veel zoet en noten.

Vervolgens met veel geduld dit forse formaat aangestoken. Het duurde even voordat hij mooi brandde, maar het was dan ook gelijk de laatse keer dat ik de aansteker nodig had bij deze sigaar. De eerste smaken waren nog vrij vlak en gaven nog niet aan wat deze kanjer nog in petto zou hebben. Na ongeveer 2 cm onderweg te zijn volgden heerlijke tabaksmaken. Veel leer en hout. Zonder een moment de bitterheid van tanines te vernemen. Dit is echt een "smooth" sigaar.

Na een tijdje kwamen de noten en zoetigheden uit de pre-draw tevoorschijn. Van heel licht op de achtergrond, naar steeds aanweziger. Halverwege proefde ik heel sterk nougat en kwam er heel langzaam de chocolade bij. Vergis je niet, en denk niet dat dit een zoete en dus lichte sigaar is. In tegendeel. Het is een echte volle, krachtige puro. De typische cubaanse aardse tabaksmaak is dan ook de gehele tijd duidelijk aanwezig naast de overige beschreven smaken.

De puro brandde langzaam en gelijkmatig. De enige scheefbrand zat in de eerste paar cm en herstelde zichzelf. Zoals eerder gemeld heb ik niet één keer hoeven bijbranden. De trekweerstand was ook super. Ietswat stevig zoals ik dat graag heb bij dit formaat sigaren.

Het laatste gedeelte van de sigaar werd nog krachtiger en ik begon te merken dat ik tegen een nicotinerush aanzat. Wat ikzelf overigens wel een prettig gevoel vind. De chocoladesmaak nam nu de overhand, zij het met een lichte bijsmaak van mocca. Wat een genot deze sigaar. Ik begon te beseffen dat ik niet veel vaker zo'n fijne sigaar heb gerookt. Hier gaat een kistje van komen. Als ik de prijs meeneem, is dit de beste (brandeigenschappen) en lekkerste sigaar die ik ooit heb gerookt.

Ik heb er ruim 135 min. mee gedaan. Aangezien het nog vroeg was die avond had ik nog wat tijd voor nog een puro. Die heb ik die avond echter maar niet meer opgestoken, aangezien die alleen maar zou tegenvallen na deze supersigaar.

De plantation rum die ik erbij dronk heb ik vaker gehad en smaakt heerlijk. Zacht met smaken van gedroogde banaan en kokos. Mijn excuses voor het niet plaatsen van foto's. Ik vind dat altijd zo'n gedoe. Mischien dat ik op vakantie wat foto's ga maken en een paar reviews daarvan ga geven. Vooralsnog dus géén foto's van mij en een dikke + voor degenen die wel foto's plaatsen.

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 21:06 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Mooie review!! =D>

Maar dit moet me toch even van het hart :roll: :
Afbeelding

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 15 Apr 2009, 22:03 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Nov 2007, 22:06
BerichtenCOLON 5014
WoonplaatsCOLON Deventer
Zaagmans schreefColon
Mooie review!! =D>

Maar dit moet me toch even van het hart :roll: :
Afbeelding



Ik heb nog wel een "ouwe" Bolivar met jouw naam er op, kun jij je daar mooi

op uitleven met jouw persoonlijke kiekbox. :lol:

Afbeelding

MC


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 08:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
@MC, moet ik toch een keer naar Deventer toekomen om 'm te nuttigen lijkt me! :roll: :mrgreen:

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 16 Apr 2009, 08:42 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007, 09:43
BerichtenCOLON 568
WoonplaatsCOLON Enske
sorry voor het niet plaatsen van foto's. Deze zomer gaat er zeker een kistje van komen. Ik zal dan nog eens een review plaatsen met foto's.

_________________
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it."

George Carlin


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.