Sigarenplatform

Het is momenteel 28 Mrt 2024, 14:09

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 15:48 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Bolivar Especial No. 2 ER 2009 (Exclusivo Allemania)

General information
Brand: Bolivar
Name: Especial No.2 Exclusivo Allemania 2009
Country: Cuba
Size: 192 mm / 38 mm

Tobacco information
Wrapper leaf: Cuba
Binder leaf: Cuba
Filler leaf: Cuba

Deze sigaar in lancero-formaat is, zoals de titel van deze review al duidelijk maakt, een regionale editie voor de Duitse sigaarmarkt. Sinds m'n eerste Bolivar (Belicoso Finos) een paar maand geleden, moest ik gewon meer van dit merk in handen krijgen. Je kent dat wel, je leest wat over een sigaar die door iedereen als goed wordt ervaren. Je rookt er dan uiteindelijk één en ondanks de hoge verwachtingen die je al had, weet de sigaar die verwachtingen zelfs nog te overtreffen.
Dus toen ik kort daarna ontdekte dat er in Duitsland een lancero als regionale editie werd uitgebracht, was het gewoon een kwestie van "hebben, hebben, hebben".

Afbeelding

Een groot gedeelte van deze review moet ik trouwens uit mijn grijze massa, oftewel geheugen graven, want door het morsen van koffie zijn mijn aantekeningen onleesbaar geworden.

De eerste indruk die ik krijg als ik de sigaar onder m'n neus doorhaal is een heerlijke tabaksgeur met een houtachtige ondertoon. Hij voelt erg goed en stevig aan, eigenlijk precies zoals het hoort. Het knippen gaat perfect. Een heel klein stukje van de cap eraf, waarbij er enkele kruimeltjes van de filler meekomen. Nog minder en ik had de cap alleen maar een beetje geschaafd met de Xikarmesjes.
Tijdens de predraw proef ik eigenlijk zo goed als niets, behalve de smaak van het dekblad op m'n lippen. De trek is erg goed, een klein beetje weerstand.
Het aansteken is "a piece of cake" en al snel kan ik genieten van de eerste trekjes. En het eerste gedeelte van de sigaar bestaat uit een volle houtsmaak met een lederachtige nasmaak. Bah, wat lekker. De eerste helft van de sigaar blijven de smaken redelijk constant, op af en toe een hint cacao/chocolade na. Maar toch is het een sigaar die mij niet verveeld. Hij produceert een aroma die redelijk constant is, maar die ik erg lekker vind.
Ik doe m'n best om langzaam te roken, om te voorkomen dat de sigaar te warm wordt, maar in het begin waarschijnlijk iets teveel m'n best want ik heb 'm in de eerste helft twee keer opnieuw aan moeten steken.

Afbeelding

Iets na de helft heb ik iets te snel gerookt, wat resulteerde in een bittere smaak. Ik heb de sigaar gepurged, met als gevolg dat de bittere smaak wel verdween en ik 'm nog tot een behoorlijk stuk na de bandjes heb gerookt, maar zo lekker als de eerste helft werd de sigaar niet meer. :(

Een pleister op de wonde is wel dat ik nog twee exemplaren heb liggen, maar die wil ik bewaren voor het juiste moment.

Einconclusie:
Ik ben er nu wel achter dat het roken van een lancero toch wel een kunst apart is. Mijn onervarenheid heeft als gevolg gehad dat de tweed helft licht teleurstellend was, Maar ik ben er wel van overtuigd dat de liefhebbers van dit formaat deze sigaar wel zullen waarderen als ze deze een keer zouden roken.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 15:51 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009, 16:14
BerichtenCOLON 713
gave review, leuk om te lezen. Mag ik vragen wat ze kostte in duitsland? En de andere vraag; wat is er zo specifiek anders aan het roken van een lancero?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 15:54 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
goeie review Jan,

uw eigen mening, en ervaringen. =D>

met plezier heb ik dit stuk gelezen.

er is niets moeilijkers dan een dun formaat (zoals de LGC Nrs 3-4) in 1x oproken zonder dat deze té warm word en zonder dat deze uitgaat.
iets wat weinigen kunnen...

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 15:56 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
thrassos schreefColon
gave review, leuk om te lezen. Mag ik vragen wat ze kostte in duitsland? En de andere vraag; wat is er zo specifiek anders aan het roken van een lancero?


Hij kost €11,20.
Doordat een lancero dunner is dan de ander modellen, wordt de sigaar veel sneller te warm als je te snel rookt. Daardoor wordt hij bitterder en scherper van smaak en wordt het rookplezier met hele grote stappen heel snel minder.

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:01 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 10 Jul 2009, 16:14
BerichtenCOLON 713
cliff en wildbill, bedankt voor de uitleg. Eigenlijk vrij logisch maar ik wist het niet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:08 
Een tijd geleden stond er ergens een ode aan Bolivar. Deze doet de naam Bolivar wederom eer aan, lekkere sigaar, vereist aandacht voor het roken maar beloont je daar dan ook ruim voor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:09 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 06 Nov 2008, 20:43
BerichtenCOLON 2851
WoonplaatsCOLON Brugge
tja, je had je naam voor het roken van deze lancero beter veranderd in calm bill! :mrgreen:
mooie review hoor, van een wel erg aanlokkelijke sigaar!
Heb ook nog geaarzeld om een kistje te bestellen, maar mijn lijstje is al zo lang... heb hem dan maar op het lijstje gezet, misschien komt hij wel snel bovenaan te staan =P~

_________________
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:12 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
=D> =D> =D> =D> =D>

Volgende keer haal je zeker iets uit de tweede helft ook, een beetje leergeld betaal je altijd bij nieuwe uitdagingen. Geniet van de twee andere Lanceros. A l' aise bonhomme, les produits du terroir méritent de l'attention et de bons soins...

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:19 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Filip schreefColon
=D> =D> =D> =D> =D>

Volgende keer haal je zeker iets uit de tweede helft ook, een beetje leergeld betaal je altijd bij nieuwe uitdagingen. Geniet van de twee andere Lanceros. A l' aise bonhomme, les produits du terroir méritent de l'attention et de bons soins...

Fiele


Ik had er ook al een heel klein beetje op gerekend dat deze ervaring een leerproces zou blijken te zijn. Maar zou je die laatste zin misschien ook in het Nederlands kunnen vertalen? Mijn Portugees is een een beetje roestig. :mrgreen: :mrgreen: (ik bedoel Frans)

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:21 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008, 03:15
BerichtenCOLON 1336
WoonplaatsCOLON Voorburg
Mooie review =D>
Ik had ook moeite om mijn 1ste lancero goed te roken, gelukkig heb je er nog 2 liggen.

_________________
Beware of what you wish for.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Het is geen lancero.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:24 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Cohiba schreefColon
Het is geen lancero.


Niet zijken!

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Wat is het dan, Cohiba? Mooie review van een indrukwekkende sigaar!

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:28 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2009, 00:14
BerichtenCOLON 2965
WoonplaatsCOLON Emmen
Cohiba schreefColon
Het is geen lancero.


Een waarom is het geen lancero? En aan welke maten moet een sigaar voldoen om een lancero genoemd te mogen worden?

_________________
Jan

Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 08 Okt 2009, 16:31 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Sep 2009, 18:59
BerichtenCOLON 1536
WoonplaatsCOLON Haarlem
Mjammie, ik ga achter dit prachtwerkje aan! Klinkt allemaal erg okay!!!

Michel

_________________
Michel

'This is one of those cases in which the imagination is baffled by the facts'
Adam Smith

Mort á la Lasioderma Serricorne!!!


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.