Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 13:04

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jun 2008, 20:15 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Hoi Hoi!
Ik heb de Robusto al een tijd geleden voor het eerst genuttigd na een zwaar beladen vergadering van het werk. Straks ga ik hem voor de 2e keer nuttigen. Maar goed, terug naar de 1e keer:
Ik vond het een makkelijk trekkende en middel zware sigaar. Hij had een lange en volle (na)smaak (ik proefde de geweldige smaak de dag erna nog steeds!). Hij heeft een overvloedige, speciale en heerlijke geur. Anders dan dit kan ik het niet omschrijven. Een ding: na afloopm had ik wel wat last van enig lichte hoofdpijn, maar ik wijd dat liever even aan de vergadering 8) :P
Ik laat jullie weten hoe hij vannacht smaakt: ik heb nu dienst, maar straks met een prachtig panorama uitzicht over Rotterdam vanuit het ziekenhuis, ga ik lekker lounchen met een kop koffie en water voor de neutralisatie en dan...genieten maar!
See ya, hear ya!

Ronald

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jun 2008, 20:18 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew

GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006, 16:29
BerichtenCOLON 4372
WoonplaatsCOLON London
hey Ronald,

dat klinkt goed man,
ik kreeg er zaterdag eentje van Vlamhaas ( alias emile ). Ik wacht je review af en kijk of ik het met je eens ben :wink: ,

Cia

_________________
You know I haven't been spending much time there lately, they've got me down in D.C. I'm shining a seat with my ass.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 11 Jun 2008, 20:21 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Je zit er bovenop! Das snel, die reactie!
Je hoort het nog!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2008, 12:53 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Nou daar gaat ie dan, een review van mijn 2e Cohiba Robusto:
Het was gisteren 2345 toen ik de Cohiba Robusto uit mijn geimproviseerde reishumidor (=sigarenkist met aluin) haalde. Ik had laat gegeten (ik had dienst) en zat op de 9e verdieping dus had een prachtig uitzicht over de stad. De sigaar voelde soepel aan en heeft voor mij een echte sigarengeur. Zo hoort een sigaar te ruiken! Knipper erbij en dat ging soepel door de kop heen. Je ziet een strak gerold binnengoed met wat losser eromheen gevouwen omblad. Het dekblad is heel en geen dikke nerf (wat logisch is!)
Met 2 maal een cederhoutje (die zijn ook altijd te kort, en aangestoken met mijn nieuwe eurojet van Ron de Kok, thanx!) de vlam erin.
WOW!!! Wat een heerlijke, echte opa sigarengeur komt er bij de predraw al vanaf! Zo hoort een sigaar te ruiken! De hele rand gloeit met gemak en de geur van de eerste rook kringelt mijn neus in, fantastisch!
De door Resnick beschreven honing en koffie haal ik er in het eerste deel niet uit, ik haal er een zachte cederhouten (=toeval) smaak uit, samen met een lastiger te omschrijven smaak/geur, maar het is een volle smaak.
De askegel is stevig en heb ik 3x afgetikt.
Halverwege wordt hij scherper, niet bitter, maar ik proef iets van, ja toch een soort stevige koffie die omarmt is door een vleugje honing die de boel compact, nee vol houd.
Nu het einde nadert, is de smaak intenser, minder harmonieus, de complexiteit is minder en een finale speelt zich af: een stevige houtsmaak met sterke koffietint.
Al met al een waar genot (en geen hoofdpijn, dus het was bij de 1e Robusto echt de vergadering :lol: )
Het is nu 0045 en ik ontwaak uit mijn roes, ik ga slapen, misschien hebben ze me nog nodig vannacht (gelukkig niet, bleek later)

groet,

Ronald

P.S.
Ron, in de eurojet gaat toch gewoon butaangas (van de Primera ofzo)?!

Tot de volgende review!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2008, 12:59 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006, 19:57
BerichtenCOLON 5156
=D> =D> =D>

Helemaal goed toch, gewoon omschrijven hoe je een sigaar beleefd en wat daar bij komt en je hebt je review.

Op naar de volgende :wink:

Eén klein dingetje;
Een pre-draw is een trek aan de sigaar voordat hij is aangestoken en zoals ik het bij jou lees is de sigaar eerst aangestoken en daarna heb je het over de pre-draw, maar ik kan het mis hebben 8)

_________________
What Time Is It In The World.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2008, 13:08 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Ah! Thanx Ray, ik dacht dat de pre draw (al zegt het woord het al :oops: ) de eerste kringels rook waren bij het aansteken! Niet dus!
Merci!
Weer wat geleerd!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2008, 14:53 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006, 11:30
BerichtenCOLON 1938
WoonplaatsCOLON Groningen
Ron, in de eurojet gaat toch gewoon butaangas (van de Primera ofzo)?!

Klopt. Zijn van die standaard gas-flesjes. Iedere sigarenwinkel verkoopt ze.
Idd o.a. de primera, milo, o.i.d.

_________________
...........''Een overheerlijke Cubaanse sigaar,
en een tevreden glimlach''.........


Top 3:

1. H. Upmann Sir Winston
2. Montecristo Nr.2
3. Hoyo de Monterrey double corona


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2008, 15:33 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Thanx Martijn!

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 23 Sep 2008, 00:08 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Jan 2008, 23:36
BerichtenCOLON 446
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
Mijn beste vriend zijn spaans/franse vriendin heeft 3 heerlijke robusto's van Cuba meegenomen en mij cadeau gegeven! Erg aardig van haar! Deze even in mijn ' oude' humi gelegd (mijn kabinet is nog niet op vochtigheid) om weer wat bij te komen (ze hebben 3 weken 'droog' gelegen)
Maar gelukkig had ik er nog een liggen en die dus genuttigd.
Wat een genot sigaar toch! Heerlijk stevige body en geur. Perfect gewoon. Hij rookte heerlijk en de smaken van honing en hout. wederom fantastische ervaring.

_________________
"Terwijl je een sigaar rookt ontdek je dingen. Je wordt creatief. Misschien is het alsof je een wordt met de sigaar. Je verliest jezelf erin: alles vervaagt: je zorgen, je problemen, je gedachten. Ze gaan op in rook, en de sigaar en jij komen tot rust."
Raul Julia (Amerikaans acteur, Puerto Ricaan van geboorte)


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2008, 22:25 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006, 08:02
BerichtenCOLON 1917
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
Hi,

Ik heb deze net opgerookt.
Weer een Cubaan gevonden die wel lekker is!
Predraw was lekker smooth.

Smaak ook lekker, geen duidelijke tonen maar, gewoon lekker.

_________________
Ron de Kok
"When nobody know's nothing, somebody know's something"

"Ron's Humidors"
The best for your cigar
www.ronshumidors.nl
r.dekok@telfort.nl
06-42367660


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2008, 22:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Ron de Kok schreefColon
geen duidelijke tonen maar, gewoon lekker.


wat?

teveel gedronken misschien?

blij te horen dat mijn 'zending' je beviel. :smt108

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 30 Nov 2008, 22:55 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Toch wel leuke verjaardagssigaar :-).

Ik gaf hem een 8,5 in mijn sigarenboekje zag ik onlangs :-).


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2009, 16:00 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Mmm, blijkbaar niet voor beginners. Ik heb er net een opgebrand, hierbij mijn bevindingen:

Het model ligt me niet zo, heb moeite om hem netjes te laten branden. De tweede helft heb ik 'm 2x opnieuw moeten aansteken. Hij brandt nogal rafelig, hoewel ik de sigaar rustig doch regelmatig een klein beetje draai.

De houttonen proef ik wel, inderdaad een vleugje ceder, maar geen koffie of honing.

Hij ruikt wel heerlijk verfijnd (in het midden af en toe een beetje wierook-achtig) en na een uur of zo word ik een wat high. Ik doe in totaal ongeveer 1,5 uur over deze sigaar en na afloop ben ik wat zwak in de knieën. Ik voel me gelukkig.

Al bij al zal ik deze niet snel nog eens roken, zeker gezien de 16,50 die ik ervoor betaald heb. Zal het vast waard zijn maar is aan mij nog niet besteed.

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2009, 16:16 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Arie schreefColon
Mmm, blijkbaar niet voor beginners. Ik heb er net een opgebrand, hierbij mijn bevindingen:

Het model ligt me niet zo, heb moeite om hem netjes te laten branden. De tweede helft heb ik 'm 2x opnieuw moeten aansteken. Hij brandt nogal rafelig, hoewel ik de sigaar rustig doch regelmatig een klein beetje draai.

De houttonen proef ik wel, inderdaad een vleugje ceder, maar geen koffie of honing.

Hij ruikt wel heerlijk verfijnd (in het midden af en toe een beetje wierook-achtig) en na een uur of zo word ik een wat high. Ik doe in totaal ongeveer 1,5 uur over deze sigaar en na afloop ben ik wat zwak in de knieën. Ik voel me gelukkig.

Al bij al zal ik deze niet snel nog eens roken, zeker gezien de 16,50 die ik ervoor betaald heb. Zal het vast waard zijn maar is aan mij nog niet besteed.


Uit welk jaar was ie? Mogelijk nog een beetje te jong. Overigens bij puroexpress een kist voor €204,- oftewel "slechts" €8,- per stuk....

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cohiba Robusto
BerichtGeplaatstCOLON 15 Jan 2009, 16:33 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Jammer dat je een slechte ervaring hebt. Cohiba's zijn vaak erg jong als je ze koopt. Sigaargoeroe Min Ron Nee adviseert om Cohiba's vijf jaar te laten rijpen voor ze gerookt worden. Nu vind ik dat wat veel, maar tenminste een jaar moet je ze zeker geven. Dan is de zogenaamde sick period (waardoor de sigaar een wrange smaak kan krijgen) over.

Overigens merk ik bij Cohiba's vaker dat ze niet zo lekker gaan. Ik had laatst een Esplendidos, nog met het oude bandje dus die moet al minstens zo'n twee jaar oud zijn, en die brandde bij vlagen ook wat moeilijk. Alhoewel het merk Cohiba prachtig is, ben ik wat meer fan van de sigaren van Montecristo en Trinidad. De prijzen ervan zijn inderdaad enorm in NL. Als je wat oplegruimte hebt, loont het om via een internetwinkel een kistje te kopen, dat scheelt vaak 40 procent in de prijs.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.