Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 16:52

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 TitelCOLON Aanvraag tot review
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 21:21 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Zoals de titel al aanhaalt bij deze geen review, maar wel een aanvraag tot. Ik had namelijk graag jullie bevindingen gehoord (of toch gelezen) over de Cohiba Pyramide EL 2001. Torpedo's zijn namelijk mijn favoriete vitola en ik overweeg van een kistje mee te brengen (als ik 't vind tenminste) uit Havana. Ik koop normaal geen Cohiba's (al liggen er vijf in mijn humi, allemaal cadeaus :mrgreen: ), maar in Cuba zou ik misschien toch mijn slag kunnen slaan... Helaas is mijn vertrouwde bron van sigarengerelateerde informatie bijzonder schaars wat betreft dit bepaald specimen. Geen hoogvlieger? Kan ik beter een kistje siglo IV inslaan?

Alvast bedankt voor de input


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 21:29 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
VDP schreefColon
Zoals de titel al aanhaalt bij deze geen review, maar wel een aanvraag tot. Ik had namelijk graag jullie bevindingen gehoord (of toch gelezen) over de Cohiba Pyramide EL 2001. Torpedo's zijn namelijk mijn favoriete vitola en ik overweeg van een kistje mee te brengen (als ik 't vind tenminste) uit Havana. Ik koop normaal geen Cohiba's (al liggen er vijf in mijn humi, allemaal cadeaus :mrgreen: ), maar in Cuba zou ik misschien toch mijn slag kunnen slaan... Helaas is mijn vertrouwde bron van sigarengerelateerde informatie bijzonder schaars wat betreft dit bepaald specimen. Geen hoogvlieger? Kan ik beter een kistje siglo IV inslaan?

Alvast bedankt voor de input


Dat zou wel heel knap zijn als je die daar nog gaat vinden. Maar hoop het voor je :-)
Zullen ook niet goedkoop zijn. :D

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 21:54 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Bolletje schreefColon
VDP schreefColon
Zoals de titel al aanhaalt bij deze geen review, maar wel een aanvraag tot. Ik had namelijk graag jullie bevindingen gehoord (of toch gelezen) over de Cohiba Pyramide EL 2001. Torpedo's zijn namelijk mijn favoriete vitola en ik overweeg van een kistje mee te brengen (als ik 't vind tenminste) uit Havana. Ik koop normaal geen Cohiba's (al liggen er vijf in mijn humi, allemaal cadeaus :mrgreen: ), maar in Cuba zou ik misschien toch mijn slag kunnen slaan... Helaas is mijn vertrouwde bron van sigarengerelateerde informatie bijzonder schaars wat betreft dit bepaald specimen. Geen hoogvlieger? Kan ik beter een kistje siglo IV inslaan?

Alvast bedankt voor de input


Dat zou wel heel knap zijn als je die daar nog gaat vinden. Maar hoop het voor je :-)
Zullen ook niet goedkoop zijn. :D


Wel ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik moet verwachten qua prijzen. Het meest actuele dat ik online kon vinden was dit:http://yulcigars.blogspot.be/

dateert wel van 2012, maar de meest recente aanpassingen zijn nog van 2013. Is het sindsdien zo verergerd?

En wat betreft de piramide: 'wie zoekt die vindt' alsook: 'hoop doet de zotten in vreugde leven' :mrgreen:

Voor de rest staan hoog op 't verlanglijstje de Bolivar Belicoso, MC nr 2, Diplo nr 2 en de HdM EL 2011 (hopelijk zijn die wat makkelijker te vinden dan)


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 22:41 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 19 Okt 2013, 08:54
BerichtenCOLON 331
Als je die vind dan mogen er een paar forum leden op mijn kosten naar de opticien voor een mooie bril :D

Maar zou echt super zijn als je de EL 2001 van Cohiba vind.
Kwa prijzen is het iet van 20 % voordeliger dan in Nederland naar mijn weten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 22:46 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
KAB schreefColon
Als je die vind dan mogen er een paar forum leden op mijn kosten naar de opticien voor een mooie bril :D

Maar zou echt super zijn als je de EL 2001 van Cohiba vind.
Kwa prijzen is het iet van 20 % voordeliger dan in Nederland naar mijn weten.


Trinidads soms 50%, reguliere lijnen 40%, de nieuwe sigaren en exclusieve nog iets minder goedkoop.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Jun 2014, 23:05 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Dus je wilt de Cohiba le 2001?
Ik weet nog een adresje.......

http://www.habanocubancigars.com/eng/marca.asp?id=41

Het enigste probleem is dat er volgens mij iemand van dit forum sigaren heeft terug gestuurd ivm twijfel over de authenticiteit.
Een ander probleem zou de prijs kunnen zijn. :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 07:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 04 Sep 2008, 10:46
BerichtenCOLON 9403
WoonplaatsCOLON Kortrijk - België
Ik twijfel nu of uw post als grap bedoeld is of niet? :mrgreen:

Ik vrees dat we jammergenoeg in het tijdperk zijn gekomen dat als je effectief zo een kistje vind aan de originele prijs, het jammergenoeg iets zegt over het kistje wat je liever niet hebt.

In 2001 stond het gehele limitada gebeuren nog in de kinderschoenen, hedendage komen er een 3tal limitadas bij, een veelvoud daarvan regionales en 7886434578965 jars, net omdat die dingen nu eenmaal verzameld worden.
Dus na 13jaar waarin rokers en verzamelaars rijk en oud naar cuba afzakken ... Vrees ik evoor.

_________________
Even new stuff eventually gets vintage,
Then you should call me.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 08:08 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
cliff schreefColon
Ik twijfel nu of uw post als grap bedoeld is of niet? :mrgreen:

Ik vrees dat we jammergenoeg in het tijdperk zijn gekomen dat als je effectief zo een kistje vind aan de originele prijs, het jammergenoeg iets zegt over het kistje wat je liever niet hebt.

In 2001 stond het gehele limitada gebeuren nog in de kinderschoenen, hedendage komen er een 3tal limitadas bij, een veelvoud daarvan regionales en 7886434578965 jars, net omdat die dingen nu eenmaal verzameld worden.
Dus na 13jaar waarin rokers en verzamelaars rijk en oud naar cuba afzakken ... Vrees ik evoor.


Haha ik vrees dat m'n hoop oprecht was :oops: In het begin van m'n zoektocht vreesde ik er ook voor, maar zoals reeds vermeld had ik me ietwat gebaseerd op de prijslijst die ik vermeld heb. Jammer dat het ijdele hoop bleek te zijn. Weet iemand dan waar ik actuele prijzen kan vinden? Ik heb hier ergens gelezen dat er een magazine uitkomt met de prijzen? Ik weet de naam niet meer, dus vind 't niet direct terug.

Zal dan maar voor de siglo IV kiezen denk ik, lijkt mij prijs-kwaliteit de beste koop te zijn qua cohiba's...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 08:30 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
of koop een cohiba piramides extra.. een Stuk gemakkelijker los te vinden en Zeer ok als je de reviews mag geloven (ik heb er 1 maar nog niet gerookt)

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 12:46 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 02 Jan 2009, 19:29
BerichtenCOLON 2161
WoonplaatsCOLON Veenendaal
Pfff, ik dacht dat je sigaren ging uitdelen om te reviewen...

Overigens, ik vind torpedo's rotdingen, bij mij gaat heel vaak het dekblad los bij het mondeinde. Wat doe ik verkeerd?

_________________
Wordt ook een Cigar Profiler! Kijk snel op http://www.cigarprofiler.org


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 13:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jul 2013, 21:32
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Ermelo
Arie schreefColon
Pfff, ik dacht dat je sigaren ging uitdelen om te reviewen...

Overigens, ik vind torpedo's rotdingen, bij mij gaat heel vaak het dekblad los bij het mondeinde. Wat doe ik verkeerd?

Ik vind het een prettige vitola. Ik ondervond je probleem ook wel eens toen ik net sigaren rookte. Ik knip ze nu maar een heel klein stukje af, en dat komt enorm ten goede.

_________________
Een rokerige groet,
Vincent


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 16:03 
Offline
Aanstormend talent in de sigarologie
Aanstormend talent in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2012, 08:17
BerichtenCOLON 349
WoonplaatsCOLON Gelderland
Als dat die Milenio Cohibas zijn met het speciale 2000 bandje dan zou ik ze zeker nemen. Ik heb er vier achter de kiezen en nog twee liggen en die waren allevier bovengemiddeld goed zo niet fantastisch. Volgens mij hebben er hier afgelopen half jaar nog een paar te koop gestaan op dit forum maar ik neem maar even aan dat je die niet gewonnen hebt?!

_________________
Be happy!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 21:44 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Bertje schreefColon
Als dat die Milenio Cohibas zijn met het speciale 2000 bandje dan zou ik ze zeker nemen. Ik heb er vier achter de kiezen en nog twee liggen en die waren allevier bovengemiddeld goed zo niet fantastisch. Volgens mij hebben er hier afgelopen half jaar nog een paar te koop gestaan op dit forum maar ik neem maar even aan dat je die niet gewonnen hebt?!



Neen, helaas. Zelfs niet zien passeren denk ik! Zonde...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Jun 2014, 22:13 
Offline
Grootmeester
Grootmeester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 20 Apr 2014, 07:05
BerichtenCOLON 355
De kans is groter dat je de EL 2006 vindt...wellicht bevallen die ook?

_________________
http://www.sigarenplatform.nl/temp/viewtopic.php?f=8&t=9553


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 14 Jun 2014, 09:07 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Dejan schreefColon
De kans is groter dat je de EL 2006 vindt...wellicht bevallen die ook?


Die waren bij het uitkomen al erg goed. Zeg ik met enige weemoed terugdenkend aan het exemplaar dat ik toen voor 15 CUC kocht en op het terras van Hotel Nacional op heb gerookt met drie koffie Cubanito..

Ik weet nog dat ik toen dacht; het is wel veel geld maar voorruit dan maar :)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 1 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.