Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 00:28

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jun 2010, 13:21 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 09 Jul 2008, 20:01
BerichtenCOLON 7169
Ik dacht dat ook, maar valt wel mee.

Je hebt OP DIT MOMENT (vroeger was het anders, level 9 is verwijderd) 5 categorieën. 3 voor export. 1 voor de nationale markt. 1 voor interne markt.

6, 7 en 8 doen de exportmarkt. 7 & 8 doen figurados.

Er waren pakweg 120 mensen die level 9 aan konden op Cuba.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jun 2010, 17:32 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008, 16:18
BerichtenCOLON 3042
WoonplaatsCOLON Gentbrugge
Ik heb er onlangs nog eentje gerookt, een al iets ouder exemplaar en vond deze uitgesproken houtig, niet negatief bedoeld, want sommigen vinden dit top. Geen probleem met trek of is het woord "draw" hier meer op zijn plaats?. Zou er geen kistje van kopen, liever wat van Fuente!!!

Fiele

_________________
'SAVE THE WORLD' IT'S THE ONLY PLANET WITH CIGARS!


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 09 Jun 2010, 18:55 
Offline
Meester
Meester

GeregistreerdCOLON 22 Apr 2009, 18:56
BerichtenCOLON 732
Cuaba Generosos,eentje gerookt al enkele maanden geleden,wat ik me nog herinner, slechte trek inderdaad,maar ook qua smaak een tegenvaller.


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 20 Sep 2010, 09:13 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Apr 2007, 10:57
BerichtenCOLON 1272
WoonplaatsCOLON Maastricht e.o.
Gisteravond een gerookt, was volgens mij ook de Generosos. Gekocht bij Otten in Maastricht een tweetal maanden geleden. Ik had er twee, maar liet er één klunzig uit mijn handen vallen en die was niet meer te redden.

Het maatje en de vorm spraken mij aan. Dekblad een beetje ruw. Wat ook opviel was dat de cap er vrij kort opzat. Ik zou normaal gesproken iets meer hebben weggeknipt, maar dat ging niet omdat ik al te dicht tegen het einde van de cap zat.

Mij viel meteen al op dat de sigaar erg strak was gerold; meestal heeft deze iets meer veerkracht. Desalniettemin prima trek en makkelijk aan te steken. Eerste stuk (het nog smallere stukje) had hele mooie grassige en hooismaken. Ik was blij verrast na de voorgaande, toch wat mindere kritieken. Na het dikste punt kwam er een prachtige volle, geroosterde notensmaak in. Ik had dat nog nooit eerder zo expliciet geproefd, maar dit was heerlijk. Trek bleef goed, brand bleef goed, er kwam mooi veel rook uit. Ook heb ik nog mooie mestsmaak ontwaard. Al met al is met deze Cuaba mijn interesse in het merk aangewakkerd. Ik ga hier nog meer van proberen. Leuk sigaartje.

Begeleidende Lagavullin 16 yr ging er prima bij. Rookduur ongeveer een uur.

_________________
"Cigar smoking is a hobby; cigarette smoking is an addiction"
- David Sabot -


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 24 Jul 2011, 20:31 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 21 Apr 2009, 13:14
BerichtenCOLON 2873
WoonplaatsCOLON Hendrik Ido Ambacht
Allen,

Van mijn oom heb ik ook 2 Cubaanse sigaren gekregen, de Cuaba Generosos is er daar 1 van. Deze is al een aantal jaartjes geleden door mijn oom gekocht bij de Compagnie, te Breda. Hoe oud deze precies is weet ik niet.

Vooraf:
Cuaba is een relatief nieuw merk dat door Habanos werd geintroduceerd om een jonger publiek te bereiken. Het merk bestaat louter uit figurados van verschillende formaten. De Generosos is een perfecto-achtig ding van 5,25 x 42. Voor het roken at ik frites, tijdens het roken drink ik een glas water.

Voorkomen en presentatie:
Het dekblad is een mooie, maar ietwat ruwe Colorado met een paar goed voelbare nerven. De constructie voelt goed aan, al lijkt de sigaar wat strak gerold. De cap is een mooi gevormde punt, netjes. Het knippen met de bekende double bladed guillotine cutter levert een clean cut op.
Score: 18/20

Aansteken en verbranding:
Ik steek de sigaar aan met 1 houten lucifer van standaard lengte. De as vormt zich over het geheel alles behalve gelijkmatig. Dat scheefbrand inherent is aan dit model, dat snap ik wel, maar dit gaat wel erg ver... De as is wel mooi lichtgrijs en zeer stevig, wat een mooie askegel oplevert met een perfecto! De sigaar brandt gedurende ongeveer 50 minuten, wat ik best redelijk vind voor dit kleine model. De rustrook is niet storend maar ook niet echt lekker. Opnieuw aanteken of bij branden is niet nodig. De constructie veranderd iets tijdens het roken, de sigaar wordt snel warm en de sigaar voelt steeds zachter aan... De trek is goed in het midden, maar in het begin moeizaam. Het dekblad scheurt vanwege een bewegend sigarenbandje. Vanwege de vorm van de sigaar zat het bandje los en begon te schuiven...
Scores:
verbrandingseigenschappen: 10/15
as: 5/5
verbrandingssneheid: 4/5
constructie: 2/5

Smaken:
De sigaar is medium van kracht en smooth met een hartige ondertoon. De smaken zijn in het begin niet goed te onderscheiden, maar na een tijdje proef ik duidelijk een mix van room en leder. De balans is op zich goed, maar het geheel is geen spannende combinatie. Ik had gehoopt dat de kleine ringmaat de smaken meer zou concentreren dan hier het geval is... Het aroma is medium-krachtig en de afronding is wrang, de sigaar is duidelijk te warm geworden!
Scores:
smaak: 28/35
aroma: 7/10
afronding: 2/5

Commentaar:
Cuaba zou als tegenhanger van de Hemingway serie van A. Fuente gezien kunnen/moeten worden. Deze opzet is jammerlijk mislukt. De Hemingway's zijn vele malen beter qua constructie, smaak en verbrandingseigenschappen. Mijn keuze is duidelijk!

Totale score: 76/100

Frank

_________________
Ik weet zeker dat er vele dingen zijn die een goede sigaar overtreffen,
maar tot op dit moment kan ik niet bedenken wat dat zou kunnen zijn


Omhoog
   
 TitelCOLON Re: Cuaba Generosos
BerichtGeplaatstCOLON 25 Jul 2011, 08:28 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 10 Mei 2010, 14:27
BerichtenCOLON 1183
Mooi review van een uitdagende sigaar. Ik heb het niet zo op met de Cuaba's. Slechte trek, scheefbrand, weinig smaak(ontwikkeling). Niet mijn merk.


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 2 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.