Sigarenplatform

Het is momenteel 18 Apr 2024, 23:55

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 01 Mrt 2016, 00:22 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
Ik ben de afgelopen week er even tussenuit gewipt..
Lekker de zon opgezocht in de Caribische zee , Cuba op een flinke steenworp afstand gezien maar helaas niet aangemeerd :oops: maar hoop daar snel nog eens te komen!

maar goed als je ergens ver weg bent wil je ( ik iig wel) toch iets van een Regional Edition menemen toch!!
totaal onverwacht trof ik op Jamaica een Casa aan !! en ik wilde graag de La Gloria Cubana Paraiso, 2014 Caribbean Regional Edition bemachtigen
Afbeelding

dus ik de Casa in en zag genoeg kisten staan!! das mooi dacht ik.
eerst ff de omgeving bekeken jaman was leuk en daarna weer terug naar de Casa !
ff lekkah in hummie gekeken met een boswachter achter me aan :mrgreen: en toen gevraagd voor de desbetreffende sigaar!!

maar ik wilde ff kijken en vroeg deze rakker de kist even te openen !
en tot mijn grote schik zaten in de bovenste laag sigaren diverse boorgaatjes :shock: :shock:
ik zei op mijn beste Jamacaans jo bro doe ff een ander kissie!!
volgende kist het zelfde verhaal WOW ik dacht echt WTF 3e kistje was gelukkig zonder !!pffff

volgende dag op de Cayman eilanden direct naar de Casa want deze had ik vernomen van Amir Saarony , de meeste zullen hem wel kennen van het Partagas El Libro boek.
klein winkeltje en mega druk met Amerikanen pfff ......
hier trof ik diverse Millenium jars aan en diverse reserva's aan echt bizar!!

hier viel mij oog op kistje op leeftijd van Partagas Lusitanias en ook hier trof ik boorgaatjes aan!!
ik ben uiteindelijk met lege handen weggegaan.
ik ben mij bewust van het feit dat in dit soort landen wat ruimer gedacht wordt , ik heb ook bijzonder veel faks gespot in plaatselijke sigaren winkels !
maar kevergaatjes bij een Casa :shock: vind ik te bizar!!

dus voor een ieder die die kant op gaat check je sigaren goed voor de aanschaf !!!
uiteraard liggen de gekochte sigaren na de koelkast nu in de vriezer om mijn stock niet te beschadigen !!


Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Mrt 2016, 10:36 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 17 Jun 2010, 15:44
BerichtenCOLON 2519
WoonplaatsCOLON Leusden
Dat gaat inderdaad wel heel erg ver! Zonde van al die sigaren. En date ze er niks aan doen.

Afgelopen weekend was ik in Spanje en kocht in een winkel een paar kistjes. Hij controleerde bij elke kist de onderste rij om te kijken voor de kevers. Dat vond ik wel goede service! Maar dat verschilt nogal per winkel.

_________________
Je hebt maar 2 soorten importeurs 1 van cubaanse sigaren en 1 van opgerolde bladeren


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Mrt 2016, 17:40 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mmmmm interessant verhaal. Doen jullie dit standaard? Ik ben op Cuba geweest en heb daar dichte kistjes gekocht (moet ivm het uitvoeren zoals ik het begrijp) en bij thuiskomst geen boorgaatjes gevonden. Zouden jullie deze ook "behandelen" en zo ja, hoe werkt het precies met de koelkast en vriezer?
Ik neem aan dat jullie dan Koelkast->vriezer->koelkast doen en dan terug in de humidor, maar hoe lang bij elke stap en verpakken jullie de kisten nog voordat ze in de koelkast/vriezer gaan of niet?

Denk ik nu te veel er over na of hoef ik me niet zo'n zorgen te maken over Casa's in Cuba (of juist wel).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Mrt 2016, 19:19 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Jammer te horen Onno!, maar jou kennende zul je ze goed behandelen! Zodat ze beetlevrij de humi in kunnen!

Voor Willy!
Freezetreatment is om er zeker van te zijn dat de tabakskever-larven die in de sigaren kunnen zitten niet uitgroeien tot tabakskevers en je hele stock ruineren...

Mijn vriezer methode!
Men neme een grote ziplockbag en stopt er het kistje in! 1 nachtje in de koelkast en dan 3 dagen de vriezer in! Na de vriezer 1 nachtje terug in de koelkast!
Daarna kunnen de kistjes de Humidor in...

Btw... LCDH's en kevers, ook in een Casa bij onze oosterburen heeft men er behoorlijk last van gehad!
(De stad met de beroemde DOM).

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 01 Mrt 2016, 22:09 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Bedankt TommyLF, ik zal de kistjes vanuit Cuba uit voorzorg behandelen. Overige sigaren heb ik al langer(4 maanden +) dus dan zou ik al problemen moeten hebben lijkt mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 02 Mrt 2016, 17:41 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
@ Willy,

Alles wat je in NL. koopt met NL tax-zegel is als het goed is reeds ingevroren geweest, het gaat met name om sigaren en/of kistjes waarvan je de herkomst niet weet! Mij avies in deze, beter voorkomen dan genezen! ;-)

Grtz Thomas.

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 7 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.