Sigarenplatform

Het is momenteel 29 Mrt 2024, 00:13

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mrt 2016, 18:43 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2016, 23:21
BerichtenCOLON 4
Goedemiddag heren en dames?

Ik ben zo ongeveer 3 jaar geleden begonnen met 1 van de beste hobby's, sigaren, zowel Cubaanse als non Cubaanse.
Het begon na bingewatchen van Seinfeld, zag telkens Kramer die sigaren opstak en dacht dat wil ik ook eens proberen. Zo gezegd zo gedaan en via google gezocht naar zaken waar ik terecht kon, ik kwam uit bij LCDH Den Haag.
Eerst een sigaar of 10 geprobeerd waarna ik het bijna had opgegeven omdat ik dacht dat het niets voor mij was, maar gelukkig ben ik doorgegaan want wat een genot is het om een sigaar te bekijken ( bewonderen ) ruiken, knippen om vervolgens na een koude trek langzaam te toasten.

Ik begon zeer kort na de eerste 10 a 15 sigaren met Cohiba en sindsdien ben ik verpest, het is dan ook mijn favoriete merk.
Mijn favoriete sigaren :

Cohiba Behike 56, Piramides Extra, Maduro 5 Genios.
Drew Estate Liga Privada No.9, Liga Undercrown Gordito
Arturo Fuente Rosado Sungrown Magnum R 54
My Father Le Bijou 1922 Torpedo < sinds kort

Sinds kort ook begonnen met wat Whisky's en ook die kan ik zeer waarderen, eerst een fles Maker's Mark en vervolgens een fles Lagavulin 16. Maker's Mark kon mij niet bekoren, nogal grof, gaf mij een beetje het idee van iemand die thuis zijn eigen bocht brouwt in vergelijking met de fantastische Lagavulin.
Afijn, ik dwaal af, ik heb mijzelf voornamelijk aangemeld op dit forum omdat ik wat advies zoek.

De eerste kist sigaren die ik kocht was de Montecristo No.2 Gran Reserva en inmiddels heb ik onderstaande collectie sigaren en geen enkele sigaar nog gerookt uit mijn collectie :

- Montecristo No.2 Gran Reserva 1 kist
- Montecristo No.4 Reserva 1 kist
- Romeo y Julieta Churchills Reserva - 2 kisten
- Partagas Lusitanias Gran Reserva - 2 kisten
- H.Upmann No.2 Reserva 1 kist
- La Gloria Cubana Inmensos 1 kist
- Partagas C3 limited edition 1 kist

Zeer grote kans dat ik dit allemaal te koop zal zetten of via de LCDH Den Haag zal verkopen, iets wat ik absoluut niet wil doen maar omdat ik binnen een aantal jaren graag wil emigreren naar de VS zal ik ze waarschijnlijk moeten verkopen omdat ze daar nog altijd niet legaal zijn.
Ik was aanvankelijk van plan mijn sigaren deels te verkopen deels te roken maar dat plan heb ik nu laten varen, alhoewel ik misschien nog wel de C3 en Inmensos zal roken.

Mijn vraag is wat ik reëel kan vragen voor mijn collectie, ik weet dat de Lusitanias inmiddels voor 2x de oorspronkelijke prijs worden verkocht kan maar van de rest geen idee, de C3 en Inmensos verwacht ik niets van aangezien dat standaard sigaren zijn en ik ze beter kan roken dan verkopen.
Nu zag ik ook dat de prijzen fors hoger liggen in Groot Brittannië en ik vraag me af of het niet verstandiger is om ze daar te verkopen aangezien bijvoorbeeld een kist Lusitanias voor 1650 GBP verkocht wordt :shock:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mrt 2016, 19:11 
Offline
MAYOR
MAYOR
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008, 20:32
BerichtenCOLON 7333
Welkom hier.
Je sigaren hier opslaan in NL.
Bewaren tot het embargo over niet al te lange tijd zal zijn opgeheven.
Dan laten verzenden/(laten)meenemen naar VS en daar verkopen of zelf van genieten.
Wordt op den duur enkel maar meer waard.

_________________
"Je n'ai pas besoin de cette hypothèse."
"In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister"
"Was sich liebt das neckt sich"


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 09 Mrt 2016, 22:08 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Mijn beste,

Tja, als adviseur kan ik je niet van dienst zijn!!
Wel kan ik je van harte welkom heten,
binnen de gelederen van dit ruimhartige SigarenPlatForm!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

Afbeelding

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mrt 2016, 00:29 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2016, 23:21
BerichtenCOLON 4
Bedankt heren, drP over niet al te lange tijd? zou je denken? ik vrees dat het embargo voor de komende 10 jaar nog niet opgeheven zal worden.
Als ik mijn sigaren niet verkoop voordat ik vertrek, dan komen er dit jaar, als Habanos eens op tijd is, 2 kisten Romeo y Julieta Wide Churchills Gran Reserva bij. http://halfwheel.com/romeo-y-julieta-wi ... prerelease" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben voorlopig nog in Nederland gezien de kleine kansen in de greencard loterij van de VS, dus nog genoeg tijd om te beslissen wat ik met mijn collectie doe voordat ik daadwerkelijk win en vertrek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mrt 2016, 12:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011, 12:16
BerichtenCOLON 929
WoonplaatsCOLON Den haag
allereerst welkom op ons forum,

geweldige hobby's heb je =D> =D>

een mooie lijst favorieten heb je =D> daar kan ik me zeker in vinden!!

de My Father Le Bijou 1922 Torpedo no 1 2015 cigaraficionado heb ik nog niet gerookt maar ga ik zeker snel proberen

voor wat betreft je Reserva's ,
ik ben van mening wat de gek er voor geeft!! (amerikanen zijn gek :mrgreen: )

ik heb ze ook allemaal en ook allemaal al gerookt !
de mc no 2 :dijk van een sigaar!!
de mc no 4 heb ik 2 kisten al van op ,echt een mooie sigaar moet je echt roken =D>
de R&Y ben ik minder kapot van
de partagas OOOOO wat mooi je hebt 2 kisten dus breek er 1 aan dit moet je proberen ! =D>
de h.upmann no 2 heb ik er recent 3 van genoten ,ik denk moeten nog even rusten!!
de la gloria lekker van genieten
de C3 ook nog lekker in de kist laten

uiteraard moet doen wat je goed dunkt maar als liefhebber moet je toch ook doen waar ze voor gemaakt zijn !! van genieten

just my 2 cent's

ik wens je succes met je keuze ,en geniet van je hobby's

Onno,

_________________
“Life has no limitations, except the ones you make.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 10 Mrt 2016, 15:55 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Welkom Behnam!

Dat zijn leuke sigaren!
Betreft het verkopen van je sigaren is het altijd maar de vraag wat de gek er voor wilt geven. Sommige kisten gaan aardig in de dubbel en zeker in Engeland zijn sigaren duur.
Echter hanteer ik dezelfde werkwijze als Onno, sigaren zijn gemaakt om te roken dus dat doe ik dan ook. 8)
Ik had altijd een kleine verzameling voor de leuk, maar ik ben van mening dat een sigaar na 10 jaar zijn beste tijd wel gehad heeft. Dus sigaren van 2006 en ouder gaan bij mij sowieso in as op.
Het is toch zonde, dat als je een sigaar in bezit hebt, dat je deze nog nooit hebt gerookt. 8)

In prinicpe mogen cubanen nu voor 100$ aan sigaren vanuit Cuba meenemen. Dus ik weet niet of het voor iedereen geldt dat men sigaren mag meenemen. Betreft het embargo. Ik sta er eigenlijk wel versteld van hoe snel de Amerikaanse Cubaanse ontwikkelingen gaan. Na de eerste gesprekken zijn nu lijnvluchten en vaarroutes hersteld, mogen Amerikanen makkelijker Cuba op, mag men wat meer handel drijven en komt Oboema binnenkort een kijkje nemen. Het embargo is op dit moment een blokkade voor ontwikkeling betreft het groeien van de Cubaanse en Amerikaanse betrekkingen. Dus als men merkt dat enkel het embargo een last is, dan heffen ze die heus wel op.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2016, 08:45 
Offline
Panatella
Panatella

GeregistreerdCOLON 25 Feb 2016, 13:26
BerichtenCOLON 34
Zeer grote kans dat ik dit allemaal te koop zal zetten of via de LCDH Den Haag zal verkopen, iets wat ik absoluut niet wil doen maar omdat ik binnen een aantal jaren graag wil emigreren naar de VS zal ik ze waarschijnlijk moeten verkopen omdat ze daar nog altijd niet legaal zijn"".

Beste Behnam: je hebt nog tijd genoeg om alles op te roken!!!! En anders komen we je graag helpen :D

Veel rookplezier

Wom.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2016, 13:57 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Eerst en vooral van harte welkom hier.

Ook ik ben van mening dat het niet al te lang meer zal duren totdat je je sigaren gewoon mee mag nemen naar de US of A en dan is je probleem meteen van de baan.

Sigaren zijn er in de eerste plaats om ze te roken en dit raad ik dan ook aan.
Indien je ze als belegging hebt gekocht kan je ze steeds verkopen, zowel in eigen land als in het buitenland. voor je kisten is er steeds wel iemand te vinden die ze wil overnemen binnen een zeer korte tijd.

Dus niet panikeren en dan komt het wel goed.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 11 Mrt 2016, 15:59 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 26 Aug 2008, 07:29
BerichtenCOLON 3409
WoonplaatsCOLON Zutphen
Welkom hier!

_________________
- Ruud


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 12 Mrt 2016, 20:47 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2016, 23:21
BerichtenCOLON 4
Bedankt voor de reacties heren 8) en Wompi dat geloof ik graag ja, gelukkig zitten ze in mijn kluis in de LCDH Den Haag zodat jij er niet bij kan :P
Mijn collectie is deels als belegging bedoeld en aantal sigaren heb ik los gekocht om ze al te kunnen proberen zoals de Montecristo No.4 Reserva, Partagas Lusitanias Gran Reserva en Romeo y Julieta Churchills Reserva.
Laatst genoemde vond ik trouwens nogal teleurstellend, weinig smaak aan naar mijn mening en dan heb ik er 2 kisten van :| maar goed misschien dat ze met een aantal jaren verbeteren.

De kisten waarvan ik er 2 heb verkoop ik sowieso wel omdat ik juist 1 voor eigen gebruik en 1 als belegging gekocht heb, weet alleen nog niet waar. In Amerika zal ik er waarschijnlijk veel meer voor kunnen vangen dan in Groot-Brittannië, mits ik ze op een gegeven moment legaal mag invoeren.
Het is momenteel in ieder geval zo dat alleen Amerikanen Cubaanse sigaren mogen meenemen uit Cuba en thats it, dus als je ze uit Nederland meeneemt dan mag je ze direct afstaan aan U.S Customs.

Ik ben nu weekje terug van Fort Lauderdale/Miami en daar zijn genoeg rijken die gerust 5 ruggen of meer geven voor bijvoorbeeld 1 kist Partagas Lusitanias Gran Reserva.
Voor Amerikanen zijn Cubaanse sigaren een mytisch iets en ze worden al helemaal gek als ze gelimiteerde edities in handen kunnen krijgen.
Indien de embargo volledig opgeheven wordt zijn alle landen buiten de Verenigde Staten wel de pineut vanwege vraag en aanbod, denk dat de prijzen in andere landen flink zullen stijgen zodra dat gebeurt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Mrt 2016, 00:29 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 30 Aug 2012, 19:50
BerichtenCOLON 1047
WoonplaatsCOLON Almere-Buiten
Welkom hier op het forum!

Mooie intro!

Vwb die 5 ruggen die Amerikanen willen betalen voor een kist PGR, lijkt me wat overtrokken, immers de amerikanen die al dit soort kopen weten heel goed de prijzen! Gemm doet een kist PGR op het moment 1500 dollar. Maar goed wat jij ermee doet en hoe is aan jezelf uiteraard!

Veel plezier hier gewenst in ieder geval!

_________________
"Ask Not What Your Country Can Do For You. Ask What You Can Do For Your Country" JFK


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 13 Mrt 2016, 19:11 
Offline
Cigarillo
Cigarillo
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2016, 23:21
BerichtenCOLON 4
Wie weet :) maar als iemand miljoenen op zn rekening heeft staan en hij wil een dergelijke kist graag hebben en hij/zij kan het op dat moment van mij kopen, dan is 5 ruggen een schijntje en interesseert het hem/haar geen bal of het elders een rug of 3 goedkoper te krijgen is.
Ik heb het dus niet over de aficionado die weet wat de prijzen zijn, ik heb het over rijken die zoveel geld hebben dat ze niet weten wat ze met hun geld aan moeten.
Hoe dan ook verdien ik op de kisten die ik te koop zet, snap overigens niet waarom de Partagas GR zoveel in waarde is gestegen in vergelijking met mijn Montecristo GR.
En bedankt =)


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 8 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.