Sigarenplatform

Het is momenteel 20 Apr 2024, 02:43

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1




Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 991 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 63 64 65 66 67 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 18:45 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010, 13:19
BerichtenCOLON 4006
1.
Ik heb de verschillende reacties via verschillende media gezien
Ik heb het over de elementen à charge als à décharge
Wat mij opvalt is dat er gebruik gemaakt wordt van valse stukken, verschillende beloftes worden gemaakt om dan gevolgd te worden met de ene zo mogelijk nog ongeloofwaardiger excuus
Ik ben niet gedupeerd en kan dus vrij objectief hierop reageren
Bovendien zit ik al lang genoeg in het vak om te zeggen dat ik al gelijk op basis van de reactie wist hoe laat het was

2.
Als er van een paar handelaars gezegd wordt dat die een kwalijke reputatie hebben zie ik niet in waarom hetzelfde niet gezegd kan worden over particuliere verkopers
Morgen kan gelijk wie ook het slachtoffer hiervan zijn
Uiteindelijk is het de wereld op zijn kop
De oplichter kan gewoon verder gaan omdat de slachtoffers op hun beurt (veel te) netjes blijven
En zo draait de wereld maar door...

3.
Doe dus zeker aangifte en laat justitie haar werk doen
Met ietwat geluk komt je familiale rechtsbijstandverzekering hierin tussen
Als dat zo is kan je al makkelijk een Onderzoeksrechter vatten
In voorkomend geval kunnen de andere gedupeerden vragen dat een slachtoffer die hier aanspraak op kan maken hun naam en adres vermeldt
Op die manier zit iedereen op dezelfde kar en wordt het dossier alleen maar gewichtiger
Er is wel 1 caveat: oplichters zijn niet alleen goed in het beentje lichten van aardige, ietwat lichtgelovige mensen maar ook in het zich onvermogend maken
Zo meende ik al minstens 3 internationale aanknopingspunten gelezen te hebben
Dat is nooit een positief teken

Zo!
Een heel end niets meer gepost en gelijk ingehaald met een gratis advies :)

_________________
Fumando las penas van pasando y . . . si fumas habanos nunca las tendras.


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 18:51 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 25 Jun 2008, 07:25
BerichtenCOLON 301
Marchello schreefColon
Michel,
de platformers kunnen met deze informatie niets en dat hoeft hier ook niet. Blijkbaar is het je op een ander medium (facebook?) overkomen en reageer vooral dan daar en niet hier. Het is hier geen open riool waar iedereen zijn frustratie omtrent een misdeal kan spuien. Als het wel een platformer betreft pm je zijn naam maar naar mij. Dan kunnen we het hier in de gaten houden.
Marcel


Beste Marchello,

Ik vind dit een vreemde reactie, zeker naar een actieve platformer met 1000+ posts achter zijn naam.
Dit is eerder een waarschuwing dan frustratie spuien.

Groeten,
Peter

_________________
The problem with the world is that everyone is a few drinks behind...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 18:56 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2014, 21:46
BerichtenCOLON 537
WoonplaatsCOLON Kollum
PeterB schreefColon

Beste Marchello,

Ik vind dit een vreemde reactie, zeker naar een actieve platformer met 1000+ posts achter zijn naam.
Dit is eerder een waarschuwing dan frustratie spuien.

Groeten,
Peter


Hier sluit ik mij volledig bij aan


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 20:44 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 01 Aug 2006, 13:31
BerichtenCOLON 2809
WoonplaatsCOLON Barendrecht
Romeo schreefColon
PeterB schreefColon

Beste Marchello,

Ik vind dit een vreemde reactie, zeker naar een actieve platformer met 1000+ posts achter zijn naam.
Dit is eerder een waarschuwing dan frustratie spuien.

Groeten,
Peter


Hier sluit ik mij volledig bij aan

Idem.
De adviezen van Koen en Dennis zijn prima, maar laten we realistisch blijven. Uiteraard aangifte doen, maar ik kan me helaas niet voorstellen dat dit soort delicten hoog op het prioriteitenlijstje staat bij politie en justitie. Zoals Dennis al aangaf, kan je wellicht via de bank iets regelen i.v.m een onverschuldigde betaling en is er wellicht in de civiele hoek wat te regelen. Dan heb je wel de identiteit van de persoon in kwestie tegen en helaas kan dit een kostbare onderneming worden. Soms wil het dreigen met al weleens helpen. Het is een afweging die je zelf moet maken, mede afhankelijk van het geld dat je erin hebt gestoken en de energie die je erin wil steken. En soms, hoewel niet chique, wil wat naming en shaming inderdaad helpen. Succes ermee.

_________________
When God created man, She was only joking...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 21:47 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 05 Aug 2009, 21:01
BerichtenCOLON 2189
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Romeo schreefColon
PeterB schreefColon

Beste Marchello,

Ik vind dit een vreemde reactie, zeker naar een actieve platformer met 1000+ posts achter zijn naam.
Dit is eerder een waarschuwing dan frustratie spuien.

Groeten,
Peter


Hier sluit ik mij volledig bij aan


Mijn beste,

Ja zo lees ik het ook!!
Informatie een vraag een waarschuwing, om ons als SigarenPlatformers hier deelgenoot van te maken.
Maar enfin,

In ieder geval voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

_________________
“Sanis Sigaro Vita Lacune” (zonder Sigaar is het leven ledig).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 21:58 
Offline
Sigarenplatform's journalistieke team
Sigarenplatform's journalistieke team
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2008, 21:40
BerichtenCOLON 3367
WoonplaatsCOLON Aan de goede kant van de Maas
Ik loop al wat jaartjes mee op sigaren fora en helaas is dit een probleem dat met enige regelmaat de kop opsteekt (vooral in de VS).
Ze doen daar wel aan "naming and shaming" er is daar de zogenaamde scumbaglist daar kom je op als je de zaak flest en er staan al meer landgenoten op dus deze kan er ook nog wel bij!


René

_________________
Ook een Cubaan verdwijnt uiteindelijk in de asbak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 22:30 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Het is natuurlijk heel vervelend, ik ben ook een opgelicht met een Dupont aansteker.
Bij diefstal, fraude en oplichting de normaalste zaak om aangifte te doen. Dus in die zin een vraag die Michel al zelf kan beantwoorden.

Wat er bedoeld wordt, er zit bij Michel zijn post verder geen informatie over met wie we te maken hebben. Dus als het draadje bedoeld is om een fraudeur bekend te maken....doe dat dan ook en post een heel dossier. Want moeten we nu allemaal naar FB om te gaan kijken wie het is? Velen hebben geen Facebook of zitten niet in de scene van Facebook dus voor wie moet de Sigarenplatformer oppassen?
Op deze onvolledige wijze weten we nog niet waarvoor we moeten oppassen. Iedereen kan een fraudeur zijn.

Over het algemeen blijft handel in particuliere zin een kwestie van vertrouwen.
En daar zitten rotte appels tussen.
Als men sigaren via de post laat komen dan heeft aangifte geen zin omdat men zelf een strafbaar feit pleegt.
Als dit op legitime wijze naar Nederland is gekomen, tja dan aangifte. Dus lever je bewijs, lever een persoon en waarschuw ons. Het antwoord op de vraag is eigenlijk al even eenvoudig als 1 + 1 = 11. Dus om daar een draadje voor aan te maken?

Let wel, er zijn mensen ten onrechte op black lists gezet, dus het kan ook mis gaan. En dat is dus ook mijn algemene zorg bij dit soort onvoledige posts....we lezen wel iets heel vervelends....maar wat is er precies gebeurt en is er een kans op een vergissing. Allemaal vrij onduidelijk betreft hoe ik hier als neutraal FB loos rood persoom naar kijk.

Zeu..nu ga ik weer genieten van mijn vakantie op Urk. :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro

Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!

[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"




http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 22 Jun 2015, 23:55 
Offline
Amante del tabacco & comité du cigarre
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 12 Apr 2007, 14:03
BerichtenCOLON 6603
Is Simon weer actief?

Altijd *** als je bedrogen wordt.
Hoop dat het tot een goed eind komt.

Wat mij betreft reageert Marcel correct.
Ik zit niet op sigaren facebook, geen idee wie het is, schijnbaar ook niet op spf en verder geen info omtrent wat, wie, waar en hoe.

Het is voor rijk *** maar de rest kan er niets mee.

@bolletje, ben je op vakantie bij je gerefomeerde familie?
Doe je wel je slaapkamer deur op slot `s nachts?


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 07:35 
Offline
Churchill
Churchill
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 14:03
BerichtenCOLON 213
WoonplaatsCOLON Rotterdam
Zeer vervelend, maar ik waardeer het dat je het deelt met ons!

Inderdaad aangifte doen is het beste wat je kan doen. Misschien pakken ze de persoon niet direct op, maar mocht het in de toekomst gebeuren, is het wel een extra aanklacht tegen die #%^*%#}{#^+*^% :mrgreen:

Succes er mee en hopelijk valt de schade mee (al is elke euro teveel natuurlijk).


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 12:35 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Raleigh schreefColon
@bolletje, ben je op vakantie bij je gerefomeerde familie?
Doe je wel je slaapkamer deur op slot `s nachts?


Die moest ik van de pastoor open houden, voor de veiligheid. Dan konden ze snachts alles in de gaten houden. :mrgreen:

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 13:58 
Offline
Meester
Meester
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Jun 2013, 09:06
BerichtenCOLON 1162
Ik zal mijn belofte moeten breken, naar aanleiding van de post van Bolletje.

De reden dat ik onvolledig (men zou ook kunnen zeggen beheerst) ben begonnen was met name ook gelegen in dat ik niet direct een oorlog zou willen ontketenen en eerst wilde bezien wat de reactie van de leden zou zijn.

Marcel zegt op eigen onnavolgbare wijze geen behoefte te hebben aan details of aan waarschuwende posten, Tim geeft daarentegen aan om wel de waarschuwing inclusief de details te posten.

Heren, het is uw forum, zegt u het maar...


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 14:25 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie

GeregistreerdCOLON 10 Jun 2009, 09:49
BerichtenCOLON 3123
laten we de mods daar 1 antwoord op laten geven

ik waardeer je voorzichtige aanpak enorm; een heksenjacht is inderdaad zeer onwenselijk
nu; ook Koen en meer mensen hier zullen nooit over 1 nacht ijs gaan alvoor een mening te verkondigen
mijn persoonlijke mening is dat we met elkaar moeten delen met welke handelaren we wel of geen zaken moeten willen doen

blijft een erg vervelende situatie waarvan ik hoop dat deze snel tot een oplossing komt

_________________
afgehaakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 15:14 
Offline
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 31 Jul 2008, 21:05
BerichtenCOLON 14776
WoonplaatsCOLON Hoevelaken
Opgelost!

Ik ben het geheel met Marcel eens, we hoeven voor dit soort onvolledige topics geen nieuwe draadjes aan te maken. Dat was toch wel duidelijk neem ik aan? Het is vervelend maar we hebben er niets aan als alle vervelende dingen en mensen van Facebook,twitter, linkedIn, marktplaats, ebay een draadje krijgen terwijl we niet weten wie, wat, waar.
Dat kan dan gewoon beter op FB want daar heeft men er wat meer aan.

Daarnaast, dump dit dan hier in deze draad en hier mag men dan lekker tekeer trekken.

_________________
In nomine asbak, aansteker et spiriti puro



Tabakskevers bestellen? Stuur een mailtje!



[i]"Gaat heen en rook Diplomaticos Nr. 2"








http://www.cigarphotogallery.com


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 23 Jun 2015, 18:48 
Offline
Churchill
Churchill

GeregistreerdCOLON 25 Jul 2012, 12:35
BerichtenCOLON 245
Bolletje schreefColon
Opgelost!

Ik ben het geheel met Marcel eens, we hoeven voor dit soort onvolledige topics geen nieuwe draadjes aan te maken. Dat was toch wel duidelijk neem ik aan? Het is vervelend maar we hebben er niets aan als alle vervelende dingen en mensen van Facebook,twitter, linkedIn, marktplaats, ebay een draadje krijgen terwijl we niet weten wie, wat, waar.
Dat kan dan gewoon beter op FB want daar heeft men er wat meer aan.

Daarnaast, dump dit dan hier in deze draad en hier mag men dan lekker tekeer trekken.



Jij moet Diplomaaticos worden :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatstCOLON 29 Jun 2015, 15:53 
Offline
Professor in de sigarologie
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010, 10:27
BerichtenCOLON 2748
WoonplaatsCOLON Tielt-Winge
Blij dat hieromtrent een oplossing gevonden is.

Mijn PERSOONLIJKE mening is dat dit wel zou moeten kunnen op de irritatie thread.

Je bent pissed off en je wil je ei kwijt.
Als iemand onterecht een parkeerbon heeft gekregen mag hij zich hierover ook hier beklagen alhoewel we een sigaren platform zijn.

Verder is het ook zo dat de sigaren wereld zeer klein is, zeker als je op een bepaalde hoogte aan het mee spelen bent en dan is een waarschuwing op andere media zelfs aan te raden.

Ik weet over wie het gaat maar laat het bekend maken van namen over aan de gedupeerden.

Aangifte doen zou ik zeker en vast aanraden.

Je kan ook samen met de andere gedupeerden een herfje boeken ter plaatse en eens bij hem aanbellen en je geld terug vragen (zonder agressief te worden natuurlijk)
Die dwazen verwachten meestal niet dat je ook effectief voor hun deur kan staan en dat doet vaak wonderen.

Hoop dat het opgelost geraakt Amice.

_________________
Happy smoking, Afficionado


Omhoog
   
Berichten weergeven van de afgelopenCOLON  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp  Reageren op dit onderwerp  [ 991 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 ELLIPSIS 63 64 65 66 67 Volgende

Alle tijden zijn Array Etc/GMT-1


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: 14 en 0 gasten


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum
U mag geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoeken naarCOLON
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Vertaald door phpBBservice.nl.